סודות
השימוש בקריסטלים ואבני חן
לריפוי,
התפתחות רוחנית וכאבני מזל
קטע מתוך
החוברת "אבן לדרך"
מאת גילה
בויום בהוצאת האגודה לפיתוח המודעות
הקדמה
השימוש
באבני החן והקריסטלים היה לאדם לעזר רב משחר קיומו. כבר במקורות שלנו אנו מגלים
התייחסות רבה לאבני חן ולהשפעתם על האדם, החי והצומח.
היום
בעידן החדש, עם העדנה שהיתה לרפואה ההוליסטית, שבים אנו למקורות של ידע עתיק
נרחב בנוגע לצמחי מרפא, צבעים, צלילים וגם אבני מרפא. הרפואה ההוליסטית אינה מטפלת רק בסימפטומים הפיזיים אלא בעיקר בסיבות האנרגטיות למחלה. בחסימות
העוצרות את הזרימה האנרגטית בגוף, (מושג שהרפואה המודרנית טרם עמדה עליו), ובדרכים
לשחררה.
במסגרת
הריפוי ההוליסטי, הבא להשלים למעשה את הרפואה הקונוונציונלית, תופסים הקריסטלים
ללא ספק מקום חשוב ונכבד, אך בכך לא די - לקריסטלים משמעות חשובה ביותר מבחינה רוחנית. הם משפיעים על כניסה למצבי הרפיה
ומדיטציה, איזון וטעינה אנרגטיים, יצירת קשר עם המדריך האישי, חיזוק כוחות מנטליים
ונפשיים, התגברות על בעיות ומצבי חיים.
מלבד
מידע שימושי על כל אבן ואבן, תוכל
למצוא בחוברת עצות מעשיות לבחירת
האבנים, ניקוין, יצירת קשר מנטלי עימן, התאמתן לפי צבע, מזל, שם, נתונים
אסטרולוגיים ולשימוש בהם לפיתרון בעיות שונות וכו'.
ובטרם
ניגש למלאכת הקריאה עצמה, הערה חשובה:
האבנים
ייענו לך במידה ותדע "להפעילם", כלומר, ליצור עימם
את הקשר הנפשי והרוחני המתאים, לכן התייחס אליהם בפתיחות מירבית ללא שמץ של
ספקנות.
צבע, צורה ומהות - תכונות כלליות
לאבנים
מגוון צבעים, גדלים ודרגות שקיפות שונות. לאבנים משקל סגולי שונה, דרגות קשיות
שונות, הבדלים מבחינה ההרכב הכימי וכמובן גם תבניות גיאומטריות שונות, דבר בר
משמעות רוחנית חשובה.
כמעט
כל האבנים הינן גבישיות במבנן ושייכות לעולם המינרלים, מלבד בודדות שהן מעולם החי
או הצומח כמו העינבר, שהינו שרף עצים מאובן או האלמוגים והפנינים שנוצרו ע"י
אורגניזמים תת-מימיים.
האבנים
נבדלות זו מזו גם מבחינת היכולת שלהן לקלוט או לשדר אנרגיות, כאשר בעיקרון האבנים
הבהירות יותר, הצלולות, ובעלות צבעי האדום, הצהוב, הלבן וכו' נחשבות למשדרות אנרגיה והתכונות המיוחסות להן הינן של שמחה, אנרגטיות, יצירתיות, רצון
להתרחבות ותחושה של כח לשנות דברים; והאבנים הכהות והאטומות שצבען שחור, חום,
כחול, ירוק, ורדרד ולבן חלבי נחשבות לקולטות
אנרגיה והן סופגות מתחים ומשקעים
שליליים, וכן מאזנות ועוזרות להגשים ולהוציא לפועל מחשבות ורצונות. אבנים מעטות
נחשבות לקולטות ולמקרינות בעת ובעונה אחת (למשל הטופז).
באיזה אבנים להשתמש?
בחוברת
יובאו עקרונות מנחים בסיסיים לגבי כל אבן ואבן, אך חשוב ביותר שתפעל גם לפי
האינטואיציה האישית שלך. תת-הכרתך, עפ"י רוב, תנחה אותך לבחור בדיוק את האבן
המסוגלת לאזן אותך אנרגטית בצורה הטובה
ביותר בזמן נתון. האבנים שהינך
נמשך אליהן הן בדיוק אלו להן אתה זקוק.
בחוברת
תוקדש תשומת לב לשיטות לפיתוח ה"חוש הששי" והאינטואיציה על מנת לבחור
ולהבין מדוע אנו נמשכים לאבן מסויימת ומה המסר שלה עבורנו. אין "גלאי
אמת" טוב יותר מאשר תחושות ותגובות הגוף כמו חום, צמרמורים, משיכה או דחיה של
היד וכו' שהינן תגובות טבעיות המהדהדות בגוף בהתאם לרצון האני העליון.
לא
לחינם מקובלת עלינו כל כך ענידת תכשיטים. שילוב האבן עם המתכת והקירבה לעור עד כדי
נגיעה בו, יוצרים אינטרקציה טובה יותר בין האבן לגוף. למשל, אדם הרוצה להגביר את
ההבנה הרגשית שלו, ייטיב לעשות אם יענוד מחרוזת רוז קוורץ - האבן הורודה.
השימוש באבני חן בתרבויות עתיקות כלמוריה ואטלנטיס
על
פי מידע שנתקבל ממדיומים ורואי נסתרות היו האבנים בשימוש מאז תקופת למוריה לפני כעשרות ואף מאות אלפי שנה.
הגזע
הלמורי חייב היה להתמודד עם צרכים
פיזיים, תזונתיים וכו' על מנת לחזק את הקשר בין הגוף הפיזי לנפש, לשמרם במצב
בריאותי תקין, ולאזן את מערכת הצ'קרות, המרידיאנים, והגופים האתריים השונים.
ע"י
שימוש באבני חן בהתאמה למרכזי האנרגיה - הצ'קרות,
פיתחו הלמוריים תכונות על-חושיות יוצאות מגדר הרגיל, כמו יכולת הפרדה בין גוף לנפש
ומסע מחוץ לגוף - "מסע אסטרלי", תיקשורת עם ההכרה הקולקטיבית והגעה לכל
רמות התודעה, כאשר לאבני החן היה בכך תפקיד חשוב.
תשומת
לב מיוחדת הוקדשה ללימוד האינטראקציה בין אבני החן למינרלים הבונים את הגוף, אשר
בין היתר בצ'קרות - מרכזי האנרגיה של הגוף במיוחד זה של בלוטת האיצטרובל באיזור הראש אשר היתה אז פי
שלוש בגודלה מן "האיבר המנוון" דהיום, ומבדיקות של מומיות מצריות של
כוהנים, הנחשבים לצאצאים ישירים של בני למוריה ואטלנטיס, ניתן יהיה לאשר זאת. על
פי חקר האבנים היקרות המופיעים בחלקי גוף שונים של המומיות המצריות ניתן יהיה לקבל
מפתח להבנת תכונות הריפוי של אבנים אלו.
עפ"י
דעותיו של המיסטיקן רודולף שטיינר הקשר
אל כוחות הטבע והאדמה היה חזק ביותר בתרבויות אלו, תוך ייחוס קדושה לאדמה ולטבע
("אמא אדמה"), וראיית האדמה כיצור חי. ניתן להבין חשיבותו של קשר זה,
לאור העובדה המיסטית שהאדם היה ביסודו בראש וראשונה יצור רוחני אשר אט אט לבש גוף פיזי בתהליך בן מאות אלפי
שנים. סימוכין לכך נוכל למצוא במיתוסים של דתות רבות, כולל ביהדות ובקבלה (ספיורי
האדם הראשון וגן העדן). לכן היה לאבני החן תפקיד כה חשוב בלמוריה, כאמצעי לחיזוק
הקשר בין הרוח לגוף הפיזי.
בתרבות
אטלנטיס, אשר שכנה באוקינוס האטלנטי
ונכחדה לפני כ15- אלף שנה, היו לאבני החן ולמינרליים שימושים טכנולוגיים בעיקר. הם
אשר פיתחו את הטכנולוגיות של ביטול כח המשיכה והנעת עצמים כבדים, טכניקות שעל פיהן
ניבנו הפירמידות ומונומנטים עתיקים ברחבי העולם.
האבנים
שבשימוש היו מסוג הקוורץ, שמיוחסות לו תכונות מוליכות פיזו-אלקטריות. מאדאם בלבצ'קי, מיסדת התנועה התיאוסופית, טוענת
בסיפרה החשוב והבסיסי "הדוקטרינה הסודית" שהאבנים הענקיות מהן בנויה
הפירמידה הגדולה במצרים הונפו באמצעות שימוש בקריסטלי קוורץ בשילוב עם צלילים
מסוימים.
שטיינר
אף הוא מתייחס לכח המופלא של אנשים בתקופות עתיקות להנעת חפצים. בטכסטים מאוחרים
המיוחסים לתורתו, כמו The cycles of heaven שנכתבו
על ידי Fairplay ו- Hill מופיע דו"ח מפתיע של
חוקר שוודי אשר טען שהיה עד להקמתו של
מנזר טיבטי שם השתמשו בצלילי חצוצרות נחושות ארוכות להנפת האבנים הענקיות במעלה
ההר.
תיאורים
מפתיעים על השימוש בקריסטלים בתרבות אטלנטיס לצרכי הפקת אנרגיה לתעבורה, מאור,
ריפוי וכו', מצויים בדבריו של גדול המיסטיקנים של המאה ה20- אדגר קייסי, אשר תיאר במסרים את "הגבישים הגדולים" אשר קלטו
את קרני האור "ועיבו" אותם. מעניין שגבישים אלו יכלו לקלוט ולשדר אנרגיה
ללא שימוש בכבלים כאמצעי להעברתה.
תהליך זה נעשה באמצעות ריכוז אור השמש, הירח והכוכבים בתוך בניין בעל כיפה אשר
ניתן היה לגלגל את הגג שלו אחורנית על מנת לכוון את קרן האנרגיה לשידור או לקליטה.
בתוך הבניין היה קריסטל קוורץ ענקי ומערכת שלימה של קריסטלים קטנים יותר, ששימשו
כמנסרות - פריזמות.
שימושים
מיוחדים נעשו בקריסטלים באטלנטיס גם לצרכי ריפוי, כאשר תושביה, שהיפנו עצמם
לכיוונים טכנונולגיים, פיתחו בקרבם מחלות חדשות ומוזרות. להבדיל מהלמוריים שלא
ידעו תופעות של חוסר איזון וחולי והשתמשו בקריסטלים לחידוש רקמות ולהתחדשות
רוחנית. תושבי אטלנטיס לא חיו עוד בסביבה רוחנית "רווית אור", ולכן נוצר
אצלם חוסר איזון רדיקלי במטבוליזם ובגוף הפיזי.
רק
מעמד הכהונה באטלנטיס המשיך להוות כח רוחני, ורבים ממנו פיתחו כוחות טלפתיים
ויכולת למורית מלאה, כאשר לאבני החן חלק חשוב בכך. הם השתמשו בעיקר בקריסטלי
קוורץ, אמטיסט, יהלום, ג'ייד ומינרלים שונים המקובלים בסיפרות האלכימית.
מקובל
במיוחד היה השימוש בטכניקות מדיטציה הדומות לטכניקות של מדיטצית קונדליני לצורך פיתוח תכונות מדיומליות,
(קונדליני- האנרגיה העצורה בצ'קרה הראשונה בבסיס עמוד השדרה אשר ניתן לעוררה
באמצעות טכניקות שונות שחלקן הגדול רבות עוצמה, כמו תנועות חזקות, מוסיקה, מיקצב,
ריקוד וכו'. לעתים קרובות זה נעשה בחדר בעל קירות קוורץ בצורת כיפה, זאת בנוסף
לענידת אבנים במקומות שונים בגוף.
עפ"י
דיווחים היסטוריים, היו אבני החן בשימוש משך אלפי שנים בציויליזציות ותרבויות
שונות, החל במצריים העתיקה ובבל וכלה באצטקים, המאיה, הסינים ואפילו הפולינזיים
ואנשי תקופת האבן באוסטרליה. מסורות לשימוש באבנים היו קיימות גם בקרב השמאניים -
המרפאים השבטיים ולא רק בקרב הכוהנים.
השימוש
באבנים בתרבויות עתיקות רבות היה גם להדלקת אש, הגנה ויצור נשק וכן כקמיעות לשמירה
והגנה בפני אויבים, מזיקים וכו'.
במצריים,
למשל, השתמשו באבן האודם- הרובי כנגד
מאגיה שחורה, בעוד אשר באבנים דמויי יהלום השתמשו לפיתוח כושר נבואי, ובזהב להארכת
החיים.
במסורת
היהודית, המוכר ביותר הינו השימוש
באבני החן בחושן של הכהן הגדול.
עפ"י מקורות מדיומליים, (מידע שנתקבל מישויות רוחניות באמצעות מדיום), היה
לאבני החושן הילה - שדה אנרגטי, חזקה במיוחד, אשר נראתה לעיני אלו שהיו בעלי יכולת
על-חושית. יכולת רוחנית זו של הכהן הגדול הוגברה בשל האופן המיוחד בו לוטשו האבנים
והשימוש בשמני קטורת שהגבירו את האפקטים הפיזיואלקטריים של האבנים.
הכהן
שהיה בעל תכונות על-חושיות, מסוגל היה להבחין בתגובת האבן בפני אדם מסוים. הוא היה
נותן לו לאחוז בה תוך שאילת סידרת שאלות. במידה והיה אשם היה מופיע גוון עמום כהה על האבן. היה זה מעין
"גלאי שקר" של הזמן העתיק, וייתכן מאד, שחומציות העור במצבי מתח, או
שינויים זעירים במתח החשמלי גרמו לאבני החן לאבד את זהרם.
עפ"י
מקורות היסטוריים שונים היו שתי מערכות של חושן, זו של אהרון וזו של המקדש השני,
כאשר הראשון נעלם בעת גלות בבל. טוענים שהחושן השני נלקח לרומא, נדד לקוסטנטינופול
ובמאה ה5- או ה6- לספירה לפרס. לאחר מכן נפל בידי המוסלמים ואז אבד בהיסטוריה.
פליניוס,
ההיסטוריון והמדען הרומי, מחבר האנציקלופדיה הנטורלית, טען שלוחות הברית של משה
היו עשויים מלאפיס-לזולי, בעוד שאחרים טוענים שהם היו מספיר. עפ"י טענה אחרת
היו הלוחות הראשונים עשויים מאבן האיזמרגד- האמרלד, ואילו השניים מלאזפיס-לזולי.
בתנ"ך
ובתלמוד אנו מוצאים התקן מוזר בשם השמיר,
שהיה בשימוש אהרון ובניו בבניין המשכן ומאוחר יותר אצל שלמה לבניית המקדש הראשון.
השמיר שימש לסיתות וחיתוך האבנים למקדש.
יש
הסוברים שהיו אלו מספר אבני חן וקריסטלים ששימשו גם להנפת האבנים הכבדות באוויר.
יש המייחסים את השמיר במפורש לאבן הפילוסופים הנועדה ליצירת זהב אלכימי.
במדרש
האגדה ישנם רמזים על היות השמיר מעין התקן לייזר,
אשר היה מבקע את האבנים מעצם החשיפה אליו: "ומראה להן שמיר מבחוץ והן נבקעות
מאליהן, כתאנה זו שנבקעת בימי החמה ואינה חסרה כלום".
בהמשך
מובא תיאור מפתיע לגבי מהות השמיר: שמיר זה בריתו כשעורה, ומששת ימי בראשית נברא
ואין כל דבר קשה יכול לעמוד בפניו. במה משמרין אותו? כורכין אותו בספוגים של צמר
ומניחין אותו באיטני של אבר (בסל
עופרת) מלאה סבי שעורים".
בהמשך
נאמר שהשמיר הובא לשלמה על ידי הנשר משמים (כלי טיס מכוכב אחר?).
לאבני
החן היתה חשיבות רבה ביהדות, עד כדי כך שהתנ"ך מתייחס אליהן כעצמים אשר היו
קיימים בגן עדן, ושימשו את האדם להגנה ולהתקשרות עם אלוהים:
"בעדן
גן אליהם היית וכל אבן יקרה מסוכתך, אודם, פטדה ויהלום, תרשיש, שוהם וישפה, ספיר,
נופך וברקת...", יחזקאל כ"ח פסוק י"ג.
כיצד, ולמה "זה
עובד"?
מהי
האמת בדבר ריפוי בקריסטלים וכיצד מרפאים בעזרתם? כיצד למינרלים או אבנים דוממות
יכולה להיות בעלי השפעה כל שהיא ועוד על מישורים רוחניים?
"ההכרה"
טבועה בכל צורות החומר כולל בסלעים
ואבנים, כאשר לקריסטלים יתרון מסוים
על אבנים וסלעים גרידא. הסלעים נוצרו על-ידי דחיסת חומר מינרלי, ואילו הקריסטלים גדלים למעשה, תא אחר תא, תוך יצירת צורות
ומבנים הנדסיים מופלאים, כאשר הכוחות
של "אמא טבע" מפקחים ישירות על הגדילה, (אחד מפלאי הטבע). משום כך יש
לקריסטלים ויברציות מיוחדות במינן המותאמות
לויברציות האנושיות מאשר לסתם אבנים או מינרלים.
הנה
למשל הקוורץ, המוכר מאז ומתמיד כבעל
יכולת ליצירת פולסים דמויי מטענים חשמליים זעירים המכונים פייזו-אלקטריים, מהווה
כיום מרכיב חשוב ביותר בתקופת טכנולוגית החלל, מערכות התקשורת, המחשבים, הסונרים,
השעונים, האלקטרוניקה רפואית, הטלויזיות ותחנות הרדיו - בכולם חשוב מאד הבידוד של תדר מסוים ללא הפרעה על ידי
תדרים אחרים. "פייזו" פירושו חשמל שמושג על ידי לחץ, וקוורץ הוא המקור
הכלכלי ביותר לשימוש זה. על מנת לצמצם עוד יותר את העלות, מגדלים כיום גבישים
במעבדות שעל פי רוב הינם מושלמים יותר מן הטבעיים.
מבחינה
רוחנית, מוגבר אפקט המחשבה ומובהר על ידי שימוש בקריסטל, ומכאן השימוש בהם במאגיה,
התפתחות רוחנית וכאמצעי לראיה לתוך "מימדים חבויים" מעבר למציאות. נאמר
על הקריסטלים שיש להם, את היכולת לשדר אנרגיה מן המח האוניברסלי ישירות אל
ה"אני הפנימי" שלך, ואתה יכול לחוש זאת.
הערך
הגדול ביותר של הקריסטלים הינו, כפי הנראה, השימוש בהם בריפוי, גם כקמיעות ושיקויים. זאת בשל יכולתם להגביר את שדות האנרגיה
של הגוף על ידי כך שהם מקרינים ויברציות התואמות
את הויברציות הטבעיות של הגוף האנושי. למרות שהמחשבה
שלך היא למעשה זו שמרפאה אותך, הקריסטלים של הקוורץ מגבירים אפקט זה, וגם את הבקרה המוחית וכח הרצון. מחקרים אחרונים
ברמות האינטרפרון במחזור הדם, מראים שהם ניתנים להגברה על ידי סיגנלים חיצוניים
ושליטה מנטלית.
עפ"י
התפיסה המיסטית, הקריסטלים פועלים
באופן שונה לחלוטין לעומת מכשירים חשמליים. הם אינם אוצרים בעצם מטענים חשמליים כמו מצבר, אבל יש להם זיכרון. הם פועלים כאילו שנטענו על ידי מגע היד כאשר אוחזים בהם "ומתקשרים אליהם" במגע ובמחשבה.
רק
אז הם מגבירים ומאיצים את תכונות
ויכולת הריפוי הטבעית של הגוף. קריסטלים של קוורץ מגיבים גם למצבי מדיטציה
ומאפשרים להיכנס ביתר קלות למצב הרפיה של גלי מח אלפא.
במובן
המטאפיזי, הם קולטים השראה מגנטית גם מן האדמה וגם מן השמש, בשדרם אנרגיה זו,
ובצילומים קיריליאניים של ההילה ניתן לעקוב אחר אנרגיה זו. רזוננס זה מתרחש באופן
כה מהיר, כך שכבר לאחר מספר דקות של אחיזת הקריסטל או אבן החן ביד, כאשר חודרת
האנרגיה הנוצרת עד לרמה התאית אפילו, דבר ההופך את הקריסטל למכשיר ריפוי רב עוצמה.
הרעיון
של "הדומה מתרפא בדומה"
עפ"י
רעיון מיסטי עתיק יומין, כאשר אבן או צמח מסוים דומים לאיבר הפגוע או למחלה, הם יכולים למעשה לרפא אותה, דוגמת נחש
הנחושת התנ"כי. עיקרון זה, שרווח מאד בעולם העתיק, היה בשימוש ברפואה
ובאלכימיה והוזכר אצל היפוקרטס, בטכסטים ההודיים העתיקים- הוודות ובאמונות עממיות.
למשל,
אבן הדם הינה בעלת השפעה מיטיבה על
מערכת הדם בשל הנקודות האדומות עליה שצבעם אדום כדם. עין-הנמר, המכילה מעין פסים זוהרים מחזירי אור, טובה לבעיות עינים
ולראיה טובה יותר. כך גם האופל, שהברק
הלבנוני שלו מזכיר את לובן העין.
הרופא
הגדול והאלכימאי הדגול מתקופת הרנסנס פרצלזוס,
(שלמעשה היה הראשון שהנהיג את השימוש בכימיה ברפואה) הוא שטבע את המונח "דומה
מתרפא בדומה", עיקרון שמצא לו שימוש מאוחר יותר ברפואה ההומאופתית.
מסתבר
שרעיון זה אינו סימלי בלבד. הטבע בנוי
עפ"י עקרונות דומים במערכות שונות, כאשר החוקיות הפועלת במערכות גדולות כמו
גלכסיות וכוכבים, דומה לחלוטין
לחוקיות הפועלת במערכות זעירות כמו האטום וחלקיו, ובכל מקום שקיים הדמיון, קיים גם הקשר האנרגטי.
הקשר בין
צבעים, קריסטלים וריפוי
אם
נתבונן סביבנו נראה שהכל הוא בעצם צבע, המשפיע עלינו עמוקות. האם לא קרה שהיית
מדוכא והצבע הצהוב כשמש גרם לך לתחושה טובה יותר? האם עמדת פעם מול ארון בגדים
ושום צבע לא התאים לך ללובשו?
הצבעים
נקלטים לא רק על ידי ראיה בעין, אלא
גם בשל הויברציות שהם מקרינים, ויברציות הנקלטות בשדה האנרגיה - ההילה.
גם
אתה עצמך משדר צבע, לא רק קולט. בגופך
האתרי - האנרגטי, קיימים מרכזי האנרגיה - הצ'קרות, אשר גם הם מקרינים ויברציות
בצבעים שונים, כאשר צבעיהם הופכים לחלק משדה האנרגיה שלך.
שדה
אנרגיה זה עלול להיות בלתי מאוזן. כיצד תדע זאת? פשוט מאד. האם אתה סובל ממצבי
רוח? האם דברים חסרי משמעות, מרגיזים אותך? האם קשה לך לשלוט במזגך? אלה הם מקצת
מן הסימנים לחוסר איזון, לא רק מבחינה נפשית, אלא גם מבחינה אנרגטית.
לקריסטלים
יכולת, להבדיל מכל חומר אחר, להיות ברזוננס - תהודה אנרגטית עם הגוף האנושי, כך
שהם בעלי יכולת לשדר כל צבע, או למקד
כל תדירות מן הספקטרום של האור הלבן. אין כמוהם על מנת לשדר, לשמר, לאזן ולחזק את
מרכזי האנרגיה, הקשורים לצבעים שונים ואת ההילה.
"הטבע
דאג" לקריסטלים בעלי צבעים שונים,
כאשר לצבעם משמעות בלתי רגילה, ואם ברצונך לחזק תכונות מסוימות האופייניות לצבע
מסוים, השתמש בקריסטל בעל אותו הצבע.
לצבע יכולת
ליצור תגובה ללא המודעות ההכרתית. אתה אינך צריך אפילו לדעת שהוא מרפא וכיצד הוא
מרפא; הוא משפיע עליך מאליו.
הריפוי
בצבע פועל בראש וראשונה על הגוף הרגשי.
במרחק של שני אינטש בערך מן הגוף הפיזי, מצוי הגוף האתרי, הנראה כקו מתאר אפרפר חלוש. מעבר לו מצוי הגוף הרגשי, שם
מאוחסנים הרגשות והתחושות שלנו. מעבר לו, מצוי הגוף המנטלי- השכלי.
המחלה
מתחילה בחלק החיצוני, בגופים הבלתי
נראים לעין הלל, ורק לבסוף באה לידי ביטוי בגוף הפיזי.
הספקטרום
הנראה לעין של האור הלבן ניפרד ל7- צבעים עיקריים - צבעי הקשת. אלו הם החל מזה בעל
אורך הגל הארוך ביותר וועד לנמוך ביותר לפי הסדר: אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול,
אינדיגו, וסגול, צבעים המשויכים ל7- הצ'קרות העיקריות, כפי שיובהר בהמשך.
ישנם
גישות שונות לריפוי בצבעים. עפ"י חלק מהם יש לשתות מים צבועים, להשתמש בבגדים
צבעוניים, אותם שמים על חלקים בגוף הזקוקים לריפוי, להתבונן בחפצים צבועים ואז
לדמות "שנושמים" את הצבע פנימה וכו'.
אך
מכל אלה הריפוי בצבע מקבל אפקט מוגבר במיוחד כאשר אוחזים או עונדים אבן חן
קריסטל או אבן חן צבעונית. כלומר, האבנים משפיעות בצורה משולבת, גם בשל ציבען וגם בשל המהות האנרגטית שלהן, כאשר את השפעתם ניתן
לרגוש בתחושות של חום, קור, עיקצוצים, תחושות "חשמל סטטי" וכו'.
להלן
רשימה דעות נפוצות לגבי השימוש בצבע
בריפוי, הן מבחינה ההשפעה הפיזית והן מבחינה פסיכולוגית.
אדום:
טוב לבעיות בזרימת הדם, לאנמיה, ויטליות נמוכה, מחזור דם משובש. האדום מעורר את
הויטליות של בגוף הפיזי ובכלל הוא נחשב למעורר רב עוצמה. לא ממולץ עבור אנשים
עצבניים המתרגזים בקלות. יתר אדום עלול לגרום לתחושת כעס, תיסכול, תאווה, אלימות
והרס. ההשפעה הנפשית החיובית החיובית של האדום הינה כח, חוזק, יוזמה וכבוד.
כתום:
טוב לבעיות בטחול, הריאות והלבלב. הוא לעזר רב עבור התכוצויות שרירים ועיוותים.
הוא בעל השפעה מחיה ואנרגטית להתמודדות עם מצבי חיים. צבע זה היה מאז ומתמיד
בשימוש לטיפול באסטמה, ברונכיטיס, אבנים בכליות ובעיות ווסת. עודף בכתום עלול
להביא לאגרסיביות, חוסר שיתוף פעולה, רגשי נחיתות או עליונות, והתמהמהות. השפעתו
הנפשית החיובית מתבטאת בהארה, ביטחון, כושר המצאה ומוטיבציה אישית.
צהוב:
טוב לבעיות בקיבה כעצירות וחוסר עיכול, סכרת ובעיות עור. הצהוב מעורר את מערכת
העצבים המוטורית ומגביר את יצירת האנרגיה בשרירים. הוא טוב להרחקת דיכאון ולשיפור
האינטלקט. יתר שימוש בצהוב עלול להביא לביקורתיות, פינוק יתר, עקשנות ופחדנות.
תכונותיו החיוביות הינן שמחה, יכולת מנטלית מוגברת, יכולת שימת לב לפרטים ומשמעת.
ירוק:
טוב לטיפול בבעיות באיזור הלב, בעיות לחץ דם, אולקוס וכאבי ראש. הירוק נמצא במרכז
קשת הצבעים. הוא נחשב לצבע מאזן, המשרה הרמוניה ומביא שלום ושלווה. הוא משקיט
ומרענן את המוח ואת הגוף. תכונותיו הינן החלטיות, יעילות ותשומת לב מודעת גם
לפרטים. שימוש מוגזם בירוק עלול להביא לקנאה, צרות עין, קמצנות ותאוות בצע. שימוש
"חכם" בצבע זה מביא להתלהבות, תקווה, שיתוף, צמיחה והתרחבות.
כחול:
טוב למחלות גרון כמו גרון צרוד, חיספוס בגרון, שקדים, חום ודלקת הסימפונות. הכחול
משרה שלווה ורגיעה, והוא בעל יכולת להביא להתעלות רוחנית. התכונות השליליות של
הכחול מתבטאות בדפרסיה, רחמים עצמיים, פחד, קרירות, ניתוק ואדישות, בעוד שתכונותיו
החיוביות הינן חוכמה, אדיבות, אמון, הבנה וסליחה.
ורוד: מעורר
תחושות של רכות, עדינות ורחמים. מביא לתחושת אושר כמו של ילד ומגביר אהבה. משפיע
על בלוטת הטימוס ומגביר יצירתיות.
אינדיגו:
מחזק ומרפא את איברי החושים, במיוחד את העיניים והאוזניים. מגביר את היכולת העל-חושית.
טוב לטיפול במצבים ומחלות נפש כמו פיצול אישיות, מלנכוליה, דיכאון וכו'. השתמשו
באבנים בצבע זה "לגירוש רוחות".
סגול:
הצבע הטוב ביותר לטיפול בהפרעות מנטליות ועצביות. הוא עוזר לטיהור הדם ולהפסקת
צמיחת גידולים. הוא מבקר את פעולת בלוטת האיצטרובל. עוזר במקרים של נדודי שינה
ובעיות עיניים. היה בשימוש על מנת לטפל בבעיות עצב גיד הנשה ("אישיאס")
ואפילפסיה. שימוש לא נכון בסגול עלול להביא לאובססיה, חוסר צדק, חוסר סובלנות
והגבלות. מבחינה חיובית הוא מייצג רחמים, מסירות, נאמנות, אידיאליזם, חכמה וחסד.
הסגול מייצג את האלמנט העליון ביותר בטבע האנושי.
מרכזי
האנרגיה הצ'קרות והקשרם לצבעים ולקריסטלים
לאחר
שעמדנו על ההשפעות השונות של כל צבע וצבע, נתמקד כעת על תכונותיהם של מרכזי
האנרגיות הצ'קרות, כאשר לכל צ'קרה ניתן לייחס אבני חן מסוימות בהתאם למפתח הצבעים
שלה. כאשר מערכת הצ'קרות מאוזנת, הרי שכל הגופים שלנו- הפיזי, הנפשי, הרגשי
והמנטלי פועלים כיחידה אחת, ולכן נדגיש במיוחד את החשיבות של שימוש באבני החן
לאיזון מרכזי אנרגיה האלו.
לשם
כך יהיה עלייך לשכב בהרפיה מוחלטת,
דהיינו בשכיבת פרקדן ובמקום נוח ולהניח את אבני החן באיזורים מסוימים על הגוף, תוך
שימוש בתהליכים מדיטציה והרפיה כפי שיתואר להלן. עלייך לזכור שקל למערכת הצ'קרות לצאת מאיזון, ולכן רצוי לחזור על תרגיל זה, אחת
ליומיים שלושה.
המילה
צ'קרה פירושה "גלגל"
בסנסקריט והכוונה ל7- מרכזים רוחניים של אנרגיה בגוף האנושי, בהתאם לפילוסופיה
היוגית. למעשה, ישנן מאות צ'קרות משניות או נקודות אנרגיה בגוף. הן מצויות בכל
מקום שסיומי עצבים יוצרים נקודת מפגש, עיקרון המנוצל על ידי תורת השיאצו - שימוש
בנקודות לחיצה בגוף. ההסבר כאן יתרכז ב7- הצקרות הראשיות המוכרות יותר.
הצ'קרות
הינן מרכזים אנרגטיים המצויים במקביל
לחוליות עמוד השידרה. על ידי הבנה וניצול האנרגיות של הצ'קרות אנו יכולים באופן
מוחלט להגיע למצב נעלה של הכרה
ולמימוש עצמנו בצורה הטובה ביותר. הצ'קרות הינן מרכזי פעילות של כח ויטלי בלתי
נראה לעין המכונה "פראנא" והן פועלות בשיתוף עם מערכת העצבים הסימפטית,
הפאראסימפטית והאטונומית, שבאמצעותה נוצר קשר עם הגוף הפיזי.
אנשים
בעלי ראיה על-חושית מתייחסים לצ'קרות כאל "גלגלים צבעוניים" או זרמים
מערבולתיים סביב נקודת מרכז, הנקשרים אל עמוד השדרה על ידי שלוחה, המזכירה גבעול
של פרח. מערכת הצ'קרות מצויה לאורך עמוד השדרה מן התחתית - צ'קרת השורש ועד
לקודקוד - צ'קרת הכתר. האנרגיה "שמפיקה" מערכת הצ'קרות נקלטת על ידי
בלוטות ההורמונים שם היא משתנה "לחומר פיזי" ומועברת דרך זרם הדם ומערכת
העצבים אל הגוף הפיזי.
לכל
צ'קרה מתאים אורך גל, צבע ואבני חן מסוימות. ניתן לחוש את האנרגיות של הצ'קרה גם
באופן אנרגטי בתחושות ביד כאשר מעבירים אותה קרוב לגוף. אלה שניחונו בראיה
על-חושית טוענים שהצבעים של הצ'קרות זוהרים יותר מצבעים ארציים כמו בוהק הירח
המשתקף במים.
לצ'קרה
צורה קעורה כקערה והיא נראית כמערבולת. אם היא בלתי מפותחת או חסומה
היא מופיעה כעיגול קטן שטוח בקוטר 5 ס"מ, וכאשר היא פתוחה או אצל אדם רוחני
היא נראית כשמש זעירה- זוהרת הסובבת כמערבולת. הצ'קרות ממומקות על פני השטח של
הגוף האתרי- כאשר הן נוטות לבלוט החוצה במקצת מן הגוף הפיזי.
אדם
מפותח רוחנית, יהיה בעל צ'קרות זוהרות ובעלות חיות רבה משום שאנרגיה רבה יותר
חולפת דרכן, מה שיעשה אותו ליותר אנרגטי, יצירתי, ויטלי ובעל יכולת להישגים גבוהים
יותר.
הצ'קרות
פעילות כל עוד האדם חי והן משחררות
אנרגיה לתוך הגוף תוך כדי סיבוב המרווה את תאי הגוף הפיזי בויטליות הנחוצה על מנת
לקיימו. אם הצ'קרות אינן מאוזנות, או שהן חסומות, כוח החיים הבסיסי נחלש מה שיוצר
תחושה של כבדות, עייפות, דיכאון וחוסר איזון עם החיים, כאשר הגישה הנפשית לחיים
עלולה להשתנות לפחד, ספקנות, פאטליזם וכו'.
כאשר
הצ'קרות פתוחות יתר על המידה עלול להיווצר מצב של יתר פעילות אנרגטית, בדומה לאדם
ה"שורף את הנר משני קצוותיו", ואז האדם דרוך ועצבני יתר על המידה
"ומוכן לזינוק" בכל עת. במוקדם או במאוחר הוא "יישרף" משום
שלא ידע כיצד לטפל במצב כה גבוה של אנרגיה.
הצ'קרה הראשונה -
ידועה בשם צ'קרת השורש. המילה
בסנסקריט היא Muladhara שפירושה שורש/בסיס. מיקומה בבסיס
עמוד השדרה לאורך שלושת החוליות הראשונות. היא אחראית על אינסטינקט החיים הבסיסי
והגראונדינג - הקשר למציאות. כאשר היא חסומה אנו חשים פחד ואימה (היא גורמת לחוסר
איזון באדרנלין המעורר את תחושת ה"הילחם ברח" - האינסטינקטיבית),
המתבטאת בדאגה, כעס ותיסכול.
היא
עלולה לגרום ללסתות ואגרופים קפוצים, התנהגות אלימה המבוססת על חוסר בטחון ומבחינה
פיזית לבעיות השמנה או לחילופין חוסר תיאבון, טחורים, עצירות, בעיות
"אישיאס"- עצב גיד הנשה, בעיות פרקים ובעיות ברכיים.
כאשר
היא מאוזנת האדם חש קשור לחיים ולמציאות, והוא בעל כח התמודדות. הוא עירני לסביבה
ומגלה עניין רב בסובב אותו.
הצבעים
המתאימים לה הינם הצבעים הכהים כמו חום, שחור, אדום כהה.
האבנים
המתאימות לה הינן:
טורמלין
שחור, אוניקס, אובסידיאן לסוגיו, סמוקי קוורץ, אבן-הדם, רודוניט, גארנט, ג'ספר,
טקטיט ובכלל כל אבן אטומה למדי בצבעים כהים הנוטים לשחור, חום ואדום כהה.
הצ'קרה השניה.
ידועה כצ'קרת המין, או עפ"י
תיאוריות אחרות כצ'קרת הטחול. השם בסנסקריט הוא ,Svadisthana שפירושו "המקום המסויים
שלך".
היא
מצויה באיזור אברי המין לאורך החוליה הראשונה של אגן הירכיים. היא אחראית על
אינסטינקט ההתרבות ולכן היא אחראית על האנרגיה המינית: התשוקה, המיניות אך גם
היכולת היצירתית. כאשר היא חסומה זה עלול להביא לחוסר מנוחה וטישטוש, בעיות
בתיפקוד המיני כמו אימפוטנציה או קרירות, בעיות בכליות ובשלפוחית השתן וכאבים ונוקשות
בגב התחתון.
כאשר
היא פועלת היטב, האדם יחוש סיפוק, אומץ, משיכה למין הנגדי, חיות וכן שהוא חי
ביצירתיות מתמדת.
צבעיה
הינם החל מאדום, כתום ועד לגוון התפוז.
האבנים
המתאימות לה הינן הקרנליאן והאגאט בעלי הגוון האדום-תפוז או כתום (אפילו אם הוא
מעורב עם ורוד), אבן הרובי, עין הנמר הצהובה חומה ועין הנמר עם משקעי הברזל (Iron Tyger Eye), עין החתול, ההמטיט, האגאט מסוג
בוטוסאנה ובכלל אבנים בעלי גוון אדום ועד כתום לוהט.
הצ'קרה השלישית ידועה
כמקלעת השמש, בסנסקריט MANIPURA שפירושה "עיר התכשיט". מיקומה הינו מעל אגן הירכיים
בגובה איזור הטבור. מקלעת השמש הינה מושב התחושות, הרגשות, הכח, הרצון והחיים
המודעים הארציים. כאשר היא מאוזנת, קיים איזון מוחלט בין מחשבה, רצון ורגש, יש
יכולת להתמודד ולהתגבר על קשיים במיוחד במישור הרגשי ובלל יכולת להגיע לשביעות
רצון וסיפוק בחיים.
צ'קרה
זו מושפעת ישירות ממצבי רוח ותסכולים רגשיים (עפ"י הביטוי השגור "לקחת
לבטן"), וכאשר היא לא מאוזנת היא מביאה למצבים של פגיעות יתר, אגוצנטריות,
חוסר סיפוק וחוסר אושר, תיסכול עמוק ועוד. היא משפיעה ישירות על כל האיברים
הפנימיים כמו כבד, מעיים, קיבה, טחול וכו' ובכלל על בעיות פסיכוסומטיות.
הצבעים
המתאימים לה הינם מכתום בהיר ועד לצהוב בוהק, כולל צבע הזהב.
האבנים
המתאימות לה הינן: ציטרין, טופז, קלציט, עינבר, קוורץ רוטיל, פיריט- "זהב
השוטים", אבני אגאט בצבע ורדרד-צהבהב ובכלל כל האבנים הדי שקופות בגוונים בהירים
של כתום בהיר, זהוב וצהוב.
הצקרה הרביעית
ידועה כצ'קרת הלב. המילה הסנסקריט היא ,Anahata שפירושה "צליל בלתי
מבוטא". היא ממוקמת באיזור מרכז החזה והלב, לאורך החוליה השמינית של בית
החזה. הפונקציה של צ'קרה זו היא אהבה
אוניברסלית - אהבה ללא תמורה, רחמים
ותחושות החמלה. היא אחד מהמרכזים החשובים ביותר בגוף, מאחר והיא מפרידה בין שלושת
הצ'קרות התחתונות האחראיות על המציאות
וענייני היומיום ושלושת העליונות יותר שהן הצ'קרות הרוחניות.
כאשר
היא פתוחה ומאוזנת כל האחרות באות
עימה לידי איזון, בדומה ללב הנושא את הדם לכל איברי הגוף כשכל המערכות והרקמות
מוזנות בכח החיות שלו. אם צ'קרה זו חסומה, עלולות להיות תופעות כמו אסטמה, לחץ דם
גבוה, מחלות לב ובעיות בריאות.
מייחסים
לה את הצבע הורוד המייצג אהבה וחמלה
אימהית, ואת הצבע הירוק המציין אהבה
אוניברסלית לכלל האנושות. לכן, לצ'קרה
זו מתאימות אבנים בעלות גוון ורוד וגם
בעלות גוון ירוק.
האבנים
המתאימות לה הינן: הורודות- רוז קוורץ, טורמלין ורוד, רודוקורוסייט, רודוניט
והירוקות - אוונטורין, פרידוט, מלאכיט, אמרלד, ג'ד, טורמלין ירוק, ג'ספר ירוק,
לברדוריט ופלאוריט ירוקה. אבנים נוספות מיוחדות הינן היוניקייט והטורמלין דמוי
האבטיח שהינן תערובת של ורוד וירוק.
הצ'קרה החמישית
ידועה כצ'קרת הגרון ובסנסקריט Vishudda שפירושו "עם טוהר". היא
נמצאת בבסיס הגרון באיזור בלוטת התריס, לאורך החוליה השלישית של הגולגולת. היא
אחראית על תיקשורת הן של האדם עם עצמו
(יכולת לתת לרעיונות מופשטים ביטוי מחשבתי, יכולת לקשר בין תחושה למחשבה) והן על
תיקשורת עם אחרים (יכולת להתבטא בכתב ו/או בדיבור, הכושר לבטא עצמך ולהיות מובן
לאחרים), וכמו כן היא אחראית על כושר ההבחנה ויכולט השיפוט. כאשר היא מאוזנת ישנה הבנה של חוקים קוסמיים אלוהיים והדרך
לישומם בחיים, ישנה יכולת שיפוט אוביקטיבית, תחושת טוהר, קול מתנגן וכושר הרצאה
מעולה. כאשר היא חסומה אנו עלולה להיות בעלי מרירות וביקורת, נטיה לשפוט אחרים,
ציניות, רכלנות וסימפטומים כמו צרידות, קשיחות בצוואר, נטיה להצטננויות, כאבים
ודלקות גרון ובעיות בבבלוטת התריס.
הצבעים
המתאימים לה הינם הטורקיז ועד הכחול העמוק.
האבנים
המתאימות לה הינן: טורקיז, לפיס-לזולי, סודליט, אזוריט, קרנליאן כחול, אגאט פסים
כחולים, אקוומארין, קריסוקולה ובכלל כל האבנים בעלות גוון טורקיז וכחול.
הצ'קרה הששית
ידועה כצ'קרת המצח או העין השלישית
ובסנסקריט -Ajna שפירושה "מרכז הבקרה". היא
ממוקמת במרכז המצח באיזור שבין 2 הגבות, לאורך החוליה הראשונה של הגולגולת.
היא
אחראית על ראיה ברורה, מבט אינטואיטיבי, ובכלל על היכולת לדמות ולהגשים מחשבות.
כאשר היא מאוזנת ומפותחת היטב היא מקנה כושרים על-טבעיים ויכולת ראיה על-חושית.
לצ'קרה זו כח "הגשמה" רב - הכח "לברוא ולהגשים מחשבות" ולכן
חשיבותה הרבה בויזואליזציה ומדיטציה, שיטות שנעשו פופולריות ביותר בשנים האחרונות.
כשצ'קרה זו חסומה, עלולות להיגרם הפרעות בראייה כמו מתח בעניים או ראיה מטושטשת,
כאבי ראש, סיוטי לילה ועוד. הצבעים המתאימים לה הינם סגול ואינדיגו.
האבנים
המתאימות לה הינן אמטיסט, פלואוריט סגול וספיר.
הצ'קרה השביעית
ידועה כצ'קרת הכתר ובסנסקריט -Sahasarara שפירושו ה"לוטוס בעל אלף העלים". היא מצויה בקדקוד
הראש. הפונקציה שלה היא הבנה מושלמת
ומצב עליון של הכרה קוסמית, תפיסת
האחדות שבכל וקשר עם האלהים. כאשר היא פתוחה חשים תחושת הארה של חכמה עליונה, אור
אלוהי ואהבה.
כאשר
היא חסומה זה מביא לדיכאונות, ניתוק מהסובב, בילבול, שעמום, אפאתיה וחוסר יכולת
להכיר ולחוות מימדים שמעבר למציאות.
צבעה
הינו לבן צלול, מה שמדגיש את היותה צ'קרה ראשית "המכילה את כל היתר" כשם
שהצבע הלבן מכיל את כל שבעת צבעי הקשת. האבנים המתאימות לה הינן הלבנות ובעלות
הגוון הבהיר מאד: קריסטל לבן, יהלום, יהלום ההרקימר ובמידה מסויימת גם האופל ואבן
הירח.
מדיטציה עם
קריסטלים לשם איזון מערכת הצ'קרות
שלב
ראשון - הכנה
בחר
לך שבעה אבנים - אבן לכל צ'קרה, לפי מפתח האבנים והצבעים שהובא לעיל. שים את
האבנים לפנייך בשורה, מהכהה ביותר ועד הלבנה. טול את האבן הראשונה, הכהה ביותר,
המתאימה לצ'קרת הבסיס והתבונן בה כדקה במבט
חודר תוך מחשבה על צבעה, תכונותיה, ותוך כך שאתה מדמה את איזור צ'קרת הבסיס.
חזור על תהליך זה עם האבן אותה בחרת עבור הצ'קרה המינית, וכך גם לגבי האבן אותה
בחרת עבור מקלעת השמש וכן הלאה. בעזרת תהליך זה תצליח לזכור ולחוש את הצבע והמהות של כל אבן ואבן כשלעצמה.
שלב שני - כניסה למצב של
הרפיה
התרווח
לך בשכיבת פרקדן על המיטה או על מזרון. טול את האבן הראשונה המתאימה לצ'קרת הבסיס
והנח באיזור עצם הזנב מתחתך ואת השניה
המתאימה לצ'קרה המינית כ10- ס"מ מעליה. את האבן השלישית זו של "מקלעת השמש" הנח על הבטן באיזור הטבור, את הרביעית באיזור החזה, את החמישית באיזור הגרון,
את הששית על המצח בנקודה שבין שתי
העינים ואת האבן השביעית מעל הקודקוד.
החל
בתהליך של הרפיה על ידי מספר שאיפות ונשיפות עמוקות ואיטיות, כאשר אתה מדמה לעצמך
שעם כל נשיפה ונשיפה אתה "נושף" את כל המתח מגופך. אחר כך החל בכיווצי שרירים שונים בגוף, החל מכפות
הרגליים, הקרסוליים, הירכיים, שרירי העכוז, שרירי הבטן, החזה, הכתפיים, הידיים
והאגרופים ולבסוף איזור הצוואר והראש. עשה זאת לסירוגין, כאשר בכל פעם שאתה מרפה
את אותו איבר, חוש את תחושת החום
החודרת לכל איבר ואיבר שכווץ. אל תשכח לנשום נשימות איטיות ועמוקות משך כל התהליך.
באם
הינך מורגל לשיטות הרפיה שונות במקצת תוכל לפעול לפיהן. לאחר שתחוש שכל הגוף רפוי
תוכל לעבור לשלב הבא שהוא ויזואליזציה
(דימוי) תוך כדי ריכוז על כל צ'קרה וצ'קרה.
שלב שלישי - תהליך ההדמיה
לצורך איזון הצ'קרות
תהליך
זה יעשה על ידי ריכוז על כל צ'קרה בניפרד החל מן הצ'קרה התחתונה - צ'קרת הבסיס ועד
לצ'קרה העליונה צ'קרת הכתר, תוך כדי ריכוז על התחושה, הצבע ואבן החן השייכים אליה.
התרכז
על צ'קרת הבסיס, הצבע המאפיין אותה והאבן המונחת באיזור עצם הזנב. התרכז על
התחושה האופיינית לצ'קרה זו - תחושה של פחד.
בחר לך סיטואציה מחיי היומיום שלך המעוררת בך אי ודאות ופחד. האם זה אי ביטחון
כלכלי, או שמא פחד מנטישה רגשית?
תן
לתחושה להציף אותך ומקד אותה באיזור
הגב התחתון ועצם הזנב. דמה כיצד האיזור נעשה חם
יותר ויותר עם כל נשיפה ונשיפה, התמקד באבן המצויה באיזור זה וחוש כיצד היא הולכת
וקולטת את חום גופך.
בשלב
מסויים, לאחר שהעלת את התחושה המתאימה בתודעתך חוש כיצד חום האבן מפוגג את התחושה עד אשר היא נעלמת ואת
מקומה תופסת תחושת ביטחון והגנה. לאחר
כמספר דקות, לאחר שתחוש שהאיזור רפוי דיו, תוכל לעבור לצ'קרה הבאה.
התרכז
כעת על הצ'קרה השניה. בחר לך סיטאציה
של קירבה אינטימית או אולי תהליך יצירתי. במידה ויש לך קשיים, שוב וחוש
אותם במודעות. עכשיו זה הזמן. אל תנסה להתחמק ולברוח מתחושות. רק על ידי כך שאתה מעלה אותם למודעות שלך, אתה גם יכול
להיפטר מהם. רכז שוב את תשומת לבך לאיזור הצ'קרה השניה, האבן והצבע, וחוש כיצד
החום היוצא ממנה מרפה ומפוגג את כל דאגותיך ומחליפם בתחושות חמימות ושמחה.
לאחר
כמספר דקות עבור והתרכז על הצ'קרה השלישית.
הפעם התחושה שיהיה עליך לחוש הינה של כעס ותסכול רגשי. הקדש לצ'קרה זו יותר זמן,
מאחר וקל למרכז זה, האחראי על מכלול החיים הרגשיים שלנו, לצאת מאיזון. בחר לך
סיטאציה בה חשת כעס ותיסכול עמוק, זה יעזור לך בהמשך להיפטר מתחושות קשות של טינה,
כעס, מרירות וכו'. אל תוותר, דמה את
הסיטואציה לפרטיה, וחוש כיצד החמימות העולה מן האבן גלים גלים, מפוגגת תחושות קשות
אלו ומכניסה אותך לאווירה של רגיעה ולמצב בו אתה רואה את הדברים מנקודת מבט יותר
גבוהה ומנוטרלת מרגשות קשים, ממבט של הבנה.
כעת
התרכז על הצ'קרה הרביעית צ'קרת הלב.
העלה בדמיונך תחושות של חמלה ואהבה ללא תנאי. אולי אהבה אימהית לילד, לאח, לידיד
וכו'. שוב התרכז באיזור הלב, הצבע והאבן המונחת, תוך דימוי שהתחושה נובעת ומתפשטת
מן האבן אל כל איזור החזה, הגב האמצעי, הכתפיים והידיים. חשוב בהמשך על אהבה למין האנושי בכלל ולכל אדם
באשר הוא אדם, וכן על אהבה החובקת ומקיפה את כדור הארץ כולו. מובטח לך שתעבור חוויה
מעניינת בכך שתחוש תחושה מענינת זו שאין אנו בדרך כלל חשים בחיי היומיום.
כעת
התרכז בצ'קרה החמישית - צ'קרת הגרון.
דמה עצמך לעומת אחרים, האם יש לך
קשיים בלבטא עצמך, בין אם מבחינה לוגית, בין אם מבחינה רגשית?
האם
קשה לך לומר לאדם מסוים שאתה בעצם אוהבו,
או לחילופין, אינך מרוצה מן הדרך בה הוא מתייחס כלפיך. "הזמן אותו
לשיחה" בדמיון שלך, אך מעמדה שונה-
עמדה של כוח. התרכז באיזור הגרון, הצבע הכחול המתאים לו ובחמימות העולה מן האבן,
ודמה כיצד היא נותנת לך את האפשרות לפתוח את סגור ליבך ולבטא את כל אשר יש לך
לומר. חוש שאם יש לך צורך להעביר ביקורת אינך עושה זו מנקודת עליונות ומרירות, אלא
באוביקטיביות ותוך רצון להביא לתוצאות הרצויות ביותר.
בבואך
להתרכז על הצ'קרה הששית - העין השלישית,
יהיה עליך לדמיין תחושה של עוצמה במחשבה ותחושה שתוכל להשיג את כל אשר תרצה. כדאי
"שתניח הצידה" למספר דקות את תחושת הספקנות והמוגבלות שלך ותחוש שאתה
"כל יכול". בחר לך מטלה כלשהיא שברצונך להוציא לפועל. דמיין כיצד קרן של
אנרגיה יוצאת מאיזור המצח, באיזור שבין שתי הגבות ותוכניתך הולכת וקורמת עור
וגידים, שלב אחר שלב, עד אשר היא ניצבת לפנייך בשלימותה. החזק את התמונה בדמיונך כממשית ומוגמרת, מה שיתן לך המון כוחות
בחיי היומיום להגשים ולממש דברים
שאולי לא חלמת עליהם עוד קודם.
כעת,
התרכז על הצ'קרה האחרונה, צ'קרת הכתר,
תוך המחשבה- מהו האלהים עבורך, ותוך
מחשבה שישנה יד מכוונת אשר מוליכה
אותך לקראת גורל ויעוד מסוים. דמה עצמך קשור לאותה מהות ענקית של אור שהיא
"אלהים עבורך", וחוש כיצד כל התחושה מתמקדת באבן הבהירה - הלבנה שמצויה
באיזור הקודקוד שלך, עד שהיא הופכת למעין פנס זוהר המאיר על הגוף כולו. קרוב לודאי שתחוש בגל של חום אשר יציף את כל
גופך.
שלב אחרון - מדיטציה ספונטנית
וסיום התהליך
כעת,
כל מערכת הצ'קרות שלך מאוזנת. המשך לשכב פרקדן תוך רגיעה מוחלטת ובתחושת עירפול
נעים האופפת אותך. מכאן ואילך אינך חייב עוד לעשות דבר, אלא רק להניח לדברים
לקרות. כעת העל-הכרה שלך "תתפוש פיקוד" בשילוב עם האנרגיות של האבנים.
רק עקוב בתשומת לב אחר כל התחושות הפוקדות אותך, ותן למחשבות לזרום בחופשיות. כאשר
תהיה מוכן לצאת מתהליך זה ספור עד חמש בליבך, ואז פשוט ידייך ורגלייך, נשום נשימה
עמוקה ופקח את עינייך.
מובטח
שתחוש רענן ומלא מרץ. לתשומת לבך - אתה זקוק ל20- עד 40 דקות לצורך תהליך זה,
וכמובן לסביבה שקטה, כך שלא תופרע משלוותך.
"תכנות" הקריסטלים
למטרות מסוימות
קריסטלים,
כאמור, "זוכרים", ומשום כך
משתמשים בטכניקות מיוחדות של מדיטציה וריכוז, על מנת להשרות על הקריסטלים את
ההשפעות אותן אנו רוצים להשיג מהם, בין אם מדובר בריפוי, ובין אם בהשגת מטרות יומיומיות.
למעשה,
אתה נתון תחת השפעתו כבר כאשר אתה עונד אותו, או נושא אותו עימך. מה שכן, רצוי
"לתכנת" את הקריסטל מראש בטרם "תיקח אותו עימך לדרך", בתהליך
שיתואר להלן.
זאת
משום שהוא שולח את הויברציות
"שתוכנתו" לתוכו לכל תאי הגוף, וזה שומר על מצב מאוזן, בכיוון אליו אתה
שואף להגיע, בכל אשר תהיה. הוא ממשיך "להזכיר"
לך שהמטרה העיקרית שלך היא לא לסטות, ולא ללכת לאיבוד בבילבול של חיי היומיום.
כלומר, הרעיון מאחורי תיכנות הקריסטל הוא שאתה "אומר לו מה אתה רוצה מעצמך", והוא מכוון אותך
לכיוון זה.
לצורך
תכנות הקריסטל עליך לקחת קריסטל נקי
(תהליך הניקוי היסודי מנטרל תיכנות קודם). לאחוז אותו בידייך ולהיכנס למצב של
הרפיה בתהליך אשר תואר לעיל. לאחר שאתה מצוי במצב זה עלייך לדמות לעצמך את המטרה,
או התחושה או המצב אותו תרצה להשיג באמצעות קריסטל זה.
בשלב
מסוים עלייך לפקוח את עינייך תוך שאתה מתרכז בתוך עצמך, להחזיק את הקריסטל בסביבות
העין השלישית שלך (הנקודה שבין 2 הגבות במצח), ולהתרכז לתוכו תוך כדי כך שאתה מקרין אליו את התמונה שראית בדמיונך.
עשה זאת למשך מספר דקות, ובמידה ואתה מצוי לבדך תוכל גם לומר את חפצך בקול רם, מאחר והקריסטלים רגישים לויברציות קוליות.
תהליך
זה הינו בסיסי לכל אבן שתיבחר בהתאם למדריך האבנים שיובא לעיל. זכור, עליך לחזק את יכולת השפעת האבן עליך על ידי
שימוש בתהליך זה של תיכנות.
כיצד לטהר את האבנים
על
מנת לתכנת אבן מחדש וגם כאשר אנו קונים אותה (יש להניח שעברה הרבה ידיים) עלינו
לנקותה באופן יסודי. לשם כך יש לטבול אותה במלח-ים
(רצוי) או במלח-שולחן יבש לחלוטין
למשך יממה, להוציאה ולשטוף אותה במי ברז זורמים ולהניחה בשמש למספר שעות.
בהמשך,
יש לטהר את האבנים מדי פעם ופעם, במיוחד את אלו שהינן בעלות אופי
"קולט". ניתן לשטפם במי ברז ולהניחם בשמש לייבוש, או לשים אותם בכוס עם
מי מלח למשך הלילה ולאחר מכן לשוטפם ולייבשם.
את
תהליך הטיהור היסודי יש לעשות פעם אחת, או לפני כל תיכות למטרה אחרת. לאחר הטיהור
תוכל לראות באופן מיידי שהאבנים צלולות ומבריקות יותר.
כיצד בוחרים אבן
את
האבן תוכל לבחור לפי צבעה, מזלה האסטרולוגי, אותיות שמך ותכונותיה, כפי שיתואר להלן, אך תוכל גם לבוחרה באורח אינטואיטיבי
ועל-חושי.
בשיטה הראשונה אתה נוטל את הקריסטל אשר משום
מה אתה נמשך אליו ומנסה להתרכז
בתחושות שהוא מעורר בך.
טול
את האבן שאתה נמשך לגעת בה. הרפה את
ידך השמאלית (אם אתה שמאלי אז ביד ימין) והחזק אותה במרכז היד. עצום את עיניך ותן
לרשמים, הצבעים, "הקולות", ומצבי הרוח להציף אותך. מובטח לך שזו האבן
הטובה ביותר עבורך לשם איזון בזמן מסוים, והרשמים שקלטת הינם המסר "מהאני
העליון" שהאבן מנסה להעביר אליך.
להלן
טכניקה מעניינת נוספת, לבחינת האנרגיה
הריפויית של הקריסטל. היכנס למצב של
שלווה והרפיה והחזק את הקריסטל בידך הימנית. גלגל את לשונך כך שהקצה שלה יגע בצד האחורי- האמצעי של החיך.
איזור
זה הוא נקודת המפגש האנרגטית של שני
המרידיאנים הראשיים, דבר אשר מגביר את הרגישות שלך. התרכז בתחושה שהקריסטל יוצר
ובוודאי תחוש שהוא מפעיל איבר מסוים באמצעות תחושה של חמימות, זרימה ועיקצוצים
באותו איזור. עשה זאת לפני שקראת על
תכונותיו כך שתוכל להשוות.
השיטה השניה הינה שיטה של בחירה מכוונת. הנח את הקריסלים לפנייך על בד
כהה וערבב אותם בעיניים עצומות. התרכז בתחושה שהיא מטרתך תוך שאתה אומר בלב את
המילים: "אני חש כעת עייף, או "מדופרס", או כעוס וכו', וברצוני
לבחור את הקריסטל הטוב ביותר כרגע עבורי. הנע את ידך ותן לה להימשך למקום מסויים.
פקח את עינייך וראה את אשר בחרת. השווה עם החומר הכתוב.
האבנים והמזלות
האסטרולוגיים
הקריסטלים
נתונים להשפעות כוכביות ומשום כך הם גם מתאימים למזלות האסטרולוגיים. כך שאבן
המזל שלך מחזקת את תכונות המזל האסטרולוגי.
האבנים
מתאימות להשפעות כוכביות, כלומר לכל כוכב מתאים צבע ואבן. כל כוכב גם שולט על
תכונה מסויימת, ולכן על ידי שימוש באבן המתאימה, ניתן להגביר ההשפעה
"הכוכבית".
האבנים והמזלות
המזל האבנים
טלה ג'ספר,
רובי
שור ספיר
כחול, רוז קוורץ, לפיס לזולי
תאומים ציטרין,
קוורץ, אקוומרין, עין הנמר והחתול
סרטן אמרלד,
קלצדוני, אוליוין, פנינה
אריה קוורץ
זהוב, אוליוין, יהלום
בתולה קרנליאן,
אגאט, סרדוניקס
מאזניים אמרלד,
אוונטורין, ספיר, ג'ייד
עקרב גארנט,
המטייט, בריל, אבן-דם
קשת טופז,
היאכינט
גדי קוורץ
סמוקי, אוניקס, ג'ט
דלי טורקיז,
מלאכיט
דגים אמטיסט,
אופל, אבן-ירח
בברכה
גילה בויום - האגודה לפיתוח המודעות -
טלפונים:
8642104-04 טל./פקס ו 8677501 - 04,
פלא-פון- 625759-050
אתר אינטרנט: http://www.oryada.com/
-English
web pagehttp://www.oryada.com/eng.htm
פורום מיסטיקה ב-IOL וואלה: http://come.to/mystic-forum
דואר אלקטרוני: gila@oryada.com
בעולם
וירטואלי אין כמו ויזואלי:
פעילויות בחיפה: http://www.oryada.com/dafhaifa.htm
פעילויות בתל-אביב:
http://www.oryada.com/daftel.htm