סניף תל אביב: יהודה
הלוי 101 קומה ב' משמאל, טל. 03-5606160
סניף חיפה: עמק הזיתים 3 חיפה, טל. 04-8642104,
04-8677501,
פלאפון: 050-5625759,
אימייל: gila@oryada.com,
אתר: www.oryada.com
שלום רב וברוכים הבאים
אנו מבצעים נסיעות לקברות צדיקים בדגש על ראשי חודשים,
ט"ו בשבט, יום בריאת העולם וכו'.
צפו בסרט על הנסיעות שלנו לקברות צדיקים
http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1387155
להלן הנסיעה הקרובה:
יום בריאת העולם!
בואו לשיר עימנו את שיר הבריאה
השיר הכללי ושיר הנשמה האישי
של כל מאתנו לקראת השנה החדשה!!!!
בנסיעה מיוחדת לקברות צדיקים לקראת ראש השנה
יום ראשון 13.9.09 יוצאים בשעה 14:30 מרכבת
מרכז בתל-אביב
ראש
השנה הוא יום חג בריאת האדם, אבל בטרם בריאת האדם נברא העולם, 5 ימים קודם לכן,
ועולם ואדם יוצרים שלמות.
לכן
בראש השנה אנו חוגגים את חג בריאת האדם, ו-5 ימים קודם את בריאת העולם, ואנו רוצים
לשלב בין השנים. אדם+ עולם + אלוהים.
במיוחד כיום שאנו נכנסים לשנת תש"ע, שזה שנת הישועה.
לכן
ביום מיוחד זה, ננסה לחזק עצמנו ולברוא לעצמנו עולם חדש בכל תחום ותחום בחיים. לכן
ניסע לעמוקה לקבר הזוגיות, לקבר הפרנסה, המשפטים, למערת האידרה לעליה רוחנית, לקבר
שמעון בר-יוחאי כדי להגיע לרמות של לימוד ותיקשור.
הטיול
יונחה על ידי גילה בויום, אשר תעביר מסרים מהשטח, כלליים ואישיים, ועל ידי מלי
דאווי העוסקת בקבלה מעשית, אשר תעביר אותנו תהליכי מדיטציה, כוונות, תפילות
ומנהגים הקשורים לכל מקום ומקום.
המחיר 150 ש' בלבד, כולל אוטובוס ממוזג,
וחומר מצולם לתפילות וכוונות. יש להביא אוכל, בגדים נוחים, נרות, פנסים, שמיכה
לישיבה על הרצפה.
להשתדל לבוא בלבוש לבן!
אתם מוזמנים לצפות במצגת מרגשת מאוד, המכילה תיקשורים חיים מאת גילה בויום- בעיקר בנושא הזוגיות והאהבה
ההרשמה בתשלום מראש, ע"י מזומן, צ'ק, או
פרטי כרטיס אשראי לביטחון אצל
בויום גילה, המרכז לפיתוח המודעות, gila@oryada.com, 050-5625759
ניתן גם לשלם במזומן ביום הטיול עצמו!
------------------------------------------------------------------
כידוע
מנהג רווח אצל רבים ללכת להשתטח על
קברות צדיקים, והפעם ננסה להסביר את שורשי המנהג. בתלמוד מסכת ברכות (יט, ב) מבואר, שצדיקים גם לאחר מותם קרויים חיים. שלא
כמו הרשעים שכל חייהם עסוקים בהנאות חולפות,
הצדיקים מקדישים את חייהם למען ערכי התורה האלוקית. וכשם שהתורה וערכי המוסר האלוקי נצחיים, כך גם הצדיקים זוכים
להתקשרות עם הנצח, ולכן גם לאחר
מותם
הם נקראים חיים. ואף אנו נתבעים להחיות את צדקותם ופועלם על ידי המשכת מורשתם הרוחנית. והזיכרון הזה אינו תלוש, ערטילאי, אלא הוא
צריך להיות ממשי, ולכן הקבר שבו
טמון
גופו של הצדיק, שעל ידו חי ופעל בעולם הזה, הוא הציון והזיכרון שלו, וכדי להתקשר ולשמר את מורשתו, נוהגים ללכת לקברי צדיקים.
שימו לב- העלייה
לשמיים של צדיק הינה שונה, וחלק מרוחו נשארת שורה בעולם הזה, וקברו או הציון שלו,
זה כמוחיבור בין המימד שלנו למימד העולם הבא, ותחשבו על זה, מרגישים את זה!
במיוחד
נשתרש בכל ישראל מנהג לבקר בקברי
האבות, ובקבר רחל אמנו ויוסף הצדיק. וכן מסופר על כלב בן יפונה, שהלך להשתטח על קברי האבות בחברון, כדי שבזכותם יינצל
מעצת המרגלים (סוטה לד, ב). וכן מבואר בתלמוד
מסכת תענית (טז, א), שבימי התענית אחרי התפילה נוהגים לילך לבית הקברות. ושני טעמים נאמרו לכך, הראשון, לזכור את יום
המיתה ולהתעורר על ידי כך לתשובה, ולומר לפני
הקב"ה הרי אנו חשובים כמתים. והטעם השני, כדי שיבקשו עלינו רחמים. וכן נפסק למעשה בשולחן ערוך (תקעט, ג; תקפא, ד).
אמנם,
ישנה בעיה קשה. בין המוני העם ישנם
שטועים וחושבים, שהתפילה על קברות הצדיקים פונה אל הצדיקים עצמם, ונמצא ששוגים
בטעות החמורה של עבודה-זרה. שהרי כל יסוד אמונתנו הוא שה' אחד, ואין עוד כוח בלתו, ורק אליו יש לפנות בתפילה,
ואיך יעלה על הדעת לפנות בבקשה אל
המתים.
ומחמת החשש הזה, היו מגדולי ישראל שלא עודדו את הליכת ההמונים לקברי צדיקים.
ולמעשה
ישנן שתי דעות מהו הנוסח הראוי לתפילה ליד קברי צדיקים. לדעת המהרי"ל וחיי-אדם (באר-היטב תקפא, יז; ח"א קלח, ה),
התפילה ליד קברי הצדיקים צריכה להיות מכוונת אך ורק
אל הקב"ה, ורק לבקש שבזכות הצדיקים שהננו מתקשרים למורשתם, ישמע ה' בקשתנו. אולם לדעת הרבה פוסקים (פמ"ג
תקפ"א; מהר"ם שיק או"ח רצג) מותר אף לפנות לנשמות הצדיקים שהננו מתקשרים למורשתם, שיבקשו עבורנו
רחמים לפני הקב"ה. ולדעתם מאחר שבתפילה
עצמה אנו מבקשים שהצדיקים יתפללו אף הם לקב"ה עבורנו, ברור שהננו מודים ומאמינים שרק ביד ה' הננו נתונים, אלא שאנו
מבקשים שגם הצדיקים יתפללו בעדנו (עיין
שו"ת מנח"י ח"ח, נג).
עם הזמן התפתחה המסורת וימי הילולות, הימים בהם נפטרו צדיקים והלכו
לעולמם, משכו משתתפים רבים מכל שכבות הציבור. הילולה ענקית עם מסורת בת מאות שנים
מתרחשת מדי ל"ג בעומר על קברו של רבי שמעון בר-יוחאי במירון, וגם ההילולה
השנתית הצעירה על קברו של הבאבא סאלי, הוא רבי ישראל אבו-חצירא, בנתיבות, מושכת
עשרות אלפי בני אדם.
מי נחשב לצדיק
בספר תהילים נאמר, "צדיק יסוד עולם". המאמינים מתייחסים
למשפט הזה כפשוטו: בזכות
הצדיקים העולם קיים. מכאן התפתחה האמונה שבכל דור ודור חיים בתוכנו לו צדיקים נסתרים. "צדיקים במיתתם קרויים
חיים", נכתב עוד במקורות, כלומר - נשמתם או רוחם עדיין כאן, ולפיכך מי שמקשר נפשו עם הצדיק בקשתו יכולה
להיענות.
על פי האמונה, מי שעולה לקברו של צדיק ועושה מעשה טוב כלשהו - מתן צדקה, תפילה, ברכה - גורם
לנשמתו של הצדיק להתעלות, עושה לו נחת-רוח, ובכך מגייס אותו כמליץ יושר לבקשתו של אותו אדם. כל כך גדול כוחו של
הצדיק, עד שאמרו: "צדיק גוזר והקב"ה מקיים".
למי כדאי לעלות
כל קברי הצדיקים ראויים לעלות אליהם, להתפלל בהם ולבקש בקשות, ועם זאת מתבקש קשר מהותי בין הצדיק לבין תוכן הבקשה.
זוג שרוצה להתברך בזרע בר קיימא
יעלה
לקברה של רחל אמנו בבית לחם, שהיתה עקרה זמן רב לפני שילדה את יוסף ובנימין, או לקברו של שמואל הנביא בפאתי ירושלים, שנולד
לחנה העקרה. מי שמבקש זיווג יעשה את
דרכו
לקברו של יונתן בן עוזיאל בעמוקה, שלא היה נשוי.
תפילה לפרנסה טובה ראוי שתיאמר ליד קברו של אבן-עזרא (על פי רוב המסורות - בטבריה), שהיה עני מרוד ולא הצליח בשום
משלח יד אותו ניסה, או לקבריהם של
צדיקים
שעסקו במלאכה.
קברות הצדיקים- בזארים ססגוניים מלאי אווירה
אתרים רבים, ובמיוחד המפורסמים והמתויירים יותר, הפכו עם השנים למרכזי פעילות שוקקים של סוחרים ממולחים, שמחפשים
איך להפוך את האמונה התמימה של המוני העם לכסף
עובר לסוחר.
מה לא
מוכרים מעל הדוכנים המאולתרים? נרות, ספרוני תהילים, מטפחות, כיפות,
ספרי קודש וקבלה, בקבוקי מים, שמן ושתייה חריפה, חוטים בצבעים שונים. בימי
הילולה, הדוכנים למימכר דברי מזון ושתייה, בגדים, צעצועים
וכיוצא באלה פועלים ללא היתר וללא
השגחה. ההמונים, מתוך בורות וחוסר ידיעה, קונים מכל הבא היד גם נוסחי
תפילות ובקשות שחוברו על ידי רבנים אנונימיים או רבנים מטעם
עצמם.
המשך המאמר
עם תמונות מרהיבות עין בלינק:
מאמר
בעיתון הארץ על רבי יוחנן בן-עוזיאל- עמוקה
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=78655
את
המסע נפתח בקברו של התנא רבי מאיר בעל הנס בטבריה, ומשם ניסע אל המעיין של
חבקוק הנביא לטבילה סודית, תינתן אפשרות גם לנשים. משם נגיע לקברו של חבקוק הנביא
ושם נתחיל את התהליך של ההתכוונות
וקבלת מסרים.
משם
ניסע אל האידרה מקום קבורתם של רבי שמעון בר יוחאי ועוד. באידרה
נכתב למעשה ספר הזוהר ושם ניתנו סודות הבריאה. המקום גדוש באנרגיות עצמות
וההתחברות אל העליון נעשית מתרחשת באופן מיידי ובחוויה מיוחדת. אפשרות להילינג
לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות.
משם
נגיע לעמוקה, לקברו של יוחנן בן-עוזיאל, לבקשת זוגיות וזיווג.
משם
ניסע אל קברו של התנא בנהיו בן יהוידע בצפת, שר הצבא של שלמה המלך, ושם
נערוך תיקון בריאות, פרנסה ומזל. בסיום התיקון, נתקע בשופר, ונפתח את שערי שמיים
בחתימה של שיר השירים.
יתכנו
תופסות ו/או שינויים במסלול! חלק מהמקומות הינם בלתי שגרתיים וייחודים ליצחק!
יש
לארגן בגדים חמים, שמיכות לשבת, לבוש צנוע, מגבות גדולות, חלוקי רחצה, שתייה חמה,
אוכל, והרבה מצב רוח ורצון לפתוח את
הלב.
יוצאים
לקראת הצהריים וחוזרים רק לפנות בוקר!!! המחיר 130 ש'. האוטובוס יצא מתחנת רכבת
מרכז בתל-אביב, ומחיפה.
בנימה
אישית
בתחילת שנת תשס"ד ביקרתי בליווי גדעון ומירי בקבר שמעון
בר-יוחאי, בעמוקה ובקבר האר"י בצפת. זאת לאחר שנים רבות שלא פקדתי מקומות
אלו.
בכל אחד מהמקומות, חשבתי באנרגיות חזקות מאוד של התכוונות ומדיטציה
וניסיתי להתחבר לויברציות של המקום!
לדעתי התקשורת עם צדיקים, כפי שחשתי במקומות אלו, נעשה מתוכנו! הם
עבורנו כמו סמלים קוסמיים, וכאשר אנו מתחברים עם האני העליון שלנו לסמלים אלו, אנו
יכולים לקבל השראה של ידע רב,
תובנות, ריפוי, אהבה וחסד. בהחלט חשתי
דו-שיח רב בתוכי ביני לבין דמויות צדיקים אלו.
זה לא שהם "אומרים שלי", אלא זה מה שאני חשה בתוכי, כאשר
אני מחוברת לתדר שלהם! כאילו שכל אחד מהם זה תחנת שידור!
בהחלט חשים שם עומס אנרגטי רב מאנרגיות הצער של כל אלה השוטחים תחינות
לפרנסה, זיווג או בריאות, אבל בהחלט ניסיתי להתעלות מעבר לכך!
בקברו של רבי שמעון בר-יוחאי חשתי, כאשר עשיתי מדיטציה, המון ריכוז
באזור הראש! כמו צהוב כזה, מחשבה, המון חכמה! רצו לי פסוקים בראש מן התנ"ך
ומספר ימים אחרי הטיול היו לי תובנות רבות, בנושא האותיות אותו אני חוקרת.
בקברו של רבי שמעון, ברקע בנות יעקב שמתפללות ומתפללות
הפליא אותי הנימוס שלהן, אין דוחק למרות הצפיפות, והן מפנות מקום
בכבוד.
לשהות שם זה משרה עליך יופי פנימי, אני לא מזהה עצמי בתמונה.
בעמוקה, אני זוכרת שהתקרבתי לקבר, אחרי שכמה בנות מטיול של "בית
יעקב" פינו לי בנימוס במקום, ואז בכיתי על אמת! על בן הזוג ז"ל, והיו לי
בהחלט מחשבות על איך אני מתמודדת לבד כל כך הרבה שנים. והיו שם אנרגיות נוגות
כאלה, רכות ונשיות.
ואז נסענו לצפת לקברו של האר"י עימו יש לי "רומן
ארוך".
20 שנה לא זכיתי לבקר בבית הכנסת האר"י הספרדי! זיכרונות כל כך
מוזרים יש לי מהמקום הזה! בשנת 1982 ביקרתי בצפת, וזה היה ערב שבת, וטיילתי
בסמטאות צפת, והגעתי לבית הכנס שהיה סגור, וישבתי לי שם על המדרגות מחת לעץ התאנה
הענקי שמצוי בפתח, וחשבתי לי "הלוואי האר"י היית מסדר לי לדעת ולהבין
אותך יותר". ואז עליתי בחזרה, ומישהי הכירה אותי, וחיבקה אותי, ובקשה מהמארח,
הרב של קהילת ברסל"ב אם אוכל לבוא גם לארוחת שבת... ואז שקענו שם בדברי חכמה,
והיה מדהים וקיבלתי מחמאה שאני נשמה של צדיק!
למחרת באתי לתפילה בבוקר, ואחר כך ישבתי באותו כוך קטן, היכן שנגלה
לאר"י אליהו הנביא... ומה מרגישים שם? כמו מעבר למימד אחר!
והנה, בכל הפעמים שהייתי בצפת לאחר מכן, תמיד המקום היה סגור!
אבל כעת בפעם האחרונה, זה כבר היה לעת ערב, ואני רואה אור בחלונות,
ואני רצה למעלה, השמש כמעט עומד לסגור את המקום, כי הוא בא רק לנקות, ואני נכנסת,
ושוב יושבת בכוך הזה... אחרי כל כך הרבה שנים!!!
בקיצור, חברה, כאשר נוסעים לקברות צדיקים חוזרים משם אחרת!!! לומדים,
חווים ועולים במדרגה! ואתם מוזמנים לנסוע עימנו!
ליד קבר רבי עקיבא, על רכס ההר בטבריה, עושים
מדיטציה, וכמעט עפים לשמיים, ברקע יצחק שמרון
על רקע קברו של רבי מאיר בעל הנס
מקום מדהים- האידרה רבה- גורן הרבנים הגדול, 12
מתלמידיו של בר יוחאי קבורים שם במערה מעגלית. להיות שם זה כמו מסע בזמן, וזה לקבל
המון ידע, זה כמו לחזור לתקופת בית שני ואחרי. מצוקה נוראית, גזירות קשות מצד
הרומאים, ומה נשאר? רק התורה, רק החכמה, זה כאילו שהם עוד יושבים שם ואומרים שהחכמה
שלעולם תישאר. לכן המקום מדהים לעבודה פנימית!
רבות חשבתי על סוגיה זו. הרי אנו הולכים לרבי יומנן בן-עוזיאל בעמוקה,
על מנת לבקש זיווג, מצדיק שלו היה לו!!!
ולקברו של רבי מאיר בעל הנס, אשר כל הצרות והמכות שבעולם נחתו עליו!
ולבקש פרנסה בקבר של רבי שהיה עני מרוד!!
אלוהים אדירים, מה הולך כאן?
בכל דת שלא תהיה אנו הולכים אל הגורו שהגיע להארה הגדולה ביותר, או
לישו שלפי אמונתם הוא כבר בן בנו של אלוהים, וכאן אנו הולכים אל צדיק זה או אחר
שנמק משך כל חייו בעוניו או בצרותיו?
כן, זה העיקרון, זה עיקרון הקרמה! דווקא זה שלא היה לו, הוא זה שתיקן,
והתפלל, והשלים עם זה, "הוציא מזה את כל התשוקה והאגו", ולכן בקשתו זכה.
כי שאנו רוצים אז אנו סובלים, אנו כפייתיים, קשה לנו לשחרר את הבקשה שלנו לקוסמוס
ולהגיד, כמו האות א' וקלף השוטה בטארוט: מה שיהיה יהיה!
לכן כשאנו הולכים לקבר הצדיק שורה האנרגיה במקום, והבקשות שלנו
מיטהרות, בזכותו? אני לא חושבת, כי הכול מאיתנו!
לכן, כל אלה שלועגים ומתריסים, פשוט לא מבינים עניין!
ביקור בקברות צדיקים זו חוויה מיוחדת. זה החיבור האמיתי ליסודות הדת שלנו, ומעניין איך שדתיים
וחילוניים יושבים שם יחדיו וחשים את האחווה באוויר. הרוח של הצדיק שורה שם.
כל טיול נקבע בתשומת לב רבה תוך התחשבות בתאריך העברי
ובפרשת השבוע!!!
כל טיול הוא למקומות אחרים!!!!!
ט"ו בשבט חג האילנות-
החיבור "לעץ האלוהי הרוחני"
טיול לקברות צדיקים לבקשות
זיווג, בריאות ושפע רוחניים ופיזיים
חגי ישראל קשורים למעגלי הזריעה, הנטיעה והקציר, ולכל אחד מהמועדים
יש את ייחודיותו הממשית ובמיוחד הסימבולית.
בחודש ניסן מתחילה התבואה את גידולה, סיוון זה חג הקציר
ובסוכות זה חג האסיף. ניסן הוא גם תחילת האביב, יציאת מצריים והגאולה, שיר
הלל לטבע הנולד מחדש, בדומה למזל טלה.
אז מה מקומו של ט"ו בשבט חג האילנות, של מזל דלי, בתוך המעגל
הזה?
ובמה הוא שונה, "מחגי התבואה"?
לט"ו בשבט ייחוד רוחני בלתי
רגיל, ולכן חשוב ביותר לערוך בליל ט"ו בשבט
נסיעה לקברות צדיקים במיוחד לזיווגים רוחניים!!
חג האילנות הוא בעצם חג הטבע, חג העצים, החג בו העצים פורחים ומתחילה הצמיחה של הפרי מן העץ!
הפרי ימשיך להיות מחובר לעץ שיזין ויגדל אותו עד לקטיפתו!
במצב זה הכל עדיין מחובר ומקושר למקור, כשם שהילד קשור לבית הוריו,
ורק לאחר שהוא נקטף הוא הופך לעצמאי, מה שחכמינו כינו: "פרישת התוצאה מן
המקור".
וכל זה רק משל לאנרגיות של חודש שבט, שמגיעות לשיא
שלהן בערב ט"ו בשבט!
משום שכאן אנו עדיין מחוברים למקורנו הרוחני, עדיין אין אנו בפני עצמנו כפי שזה קורה במזל טלה,
מזל הולדת הייחודיות והאגו, אלא אנו מחוברים בקשר בלתי נפרד למקור האלוהי וניזונים ממנו!
ט"ו בשבט, הוא ראשינו של תהליך שיביא להבשלת הפרי מהעץ, כפי
שנשמתינו תבשיל מהעץ הרוחני האלוהי אליו היא מחוברת!
נוהגים לומר, סוף מעשה במחשבה
תחילה, כאשר בתנועה מעגלית הראשית מתחברת
לתכלית, כלומר, בט"ו בשבט, אנו רואים את הראשית אך מיד גם את התוצאה
הסופית, ולכן נוהגים לאכול פרות יבשים, המייצגים כבר את סיום התהליך!
בקיצור, כל תורת הסרט הסוד, צפונה למעשה ברעיון
של ט"ו בשבט!
כלומר, בט"ו בשבט אנו גם בונים בעולמות הרוחניים, את מה שיבוא
לידי ביטוי לאחר מכן בעולמות הגשמיים (מחשבת הבריאה).
ביום ב' 21.1 בערב ט"ו בשבט נקיים טיול לקברות צדיקים, בדגש
על מציאת הזיווג הרוחני, בריאות, פרנסה, הגשמת משאלות ועליה רוחנית.
נפתח את טיולנו בעמוקה בקברו של יונתן
בן עוזיאל לבקשת זיווג
עבור עצמנו ועבור הקרובים לנו. מאוד רצוי לבקר בעמוקה בט"ו בשבט, מאחר, והוא
בדיוק ההפוך לט"ו באב המקביל לו!
הוא מציאת הזיווג במישור הרוחני, מה שיבוא אחר כך לידי ביטוי מוחשי
בט"ו באב חג האהבה! לכן, בכך אנו פותחים מעגל של זריעת הזרע הרוחני לבקשת
הזיווג, שיכולה להתרחש אחר כך בין ט"ו בשבט לט"ו באב!
נבקר בקבר שמעיה ואבטליון, חכמי
הסנהדרין עליהם נאמר, שבחייהם
ובמותם לא נפרדו, וגם על האחד נאמר "אהב את המלאכה ושנא את הרבנות", ועל
השני "חכמים היזהרו
בדבריכם". בכך הם מייצגים את הזיווג ההדוק שבין
הרוחני לגשמי, מאחר וניתנה להם הזכות להיות בעולמות
של מעלה ולהעביר את הבקשות, הם גם אחראים ל"זיווגים רוחניים", כי עושים לו לאדם בגשמי אחרי שבשמים
עושים לו זיווג רוחני.
נבקר במערת הלל הזקן,
המייצג את גישת בית הלל הפייסנית יותר לעומת בית שמאי המחמירה, כאשר במקום זה
אנרגיה חזקה מאוד לריפוי והגשמת משאלות.
נבקר בקבר חבקוק הנביא, משום שהנביאים
נענים תחילה, וטוב להיות אצל הנביא בראש חודש וגם בחג האילנות.
נבקר במערת האידרא
שם למדו רבי שמעון בר-יוחאי ותלמידיו תורה,
וכמובן בקבר רבי שמעון בר-יוחאי עצמו שם נערוך סעודת מצווה.
התקדשות, חניכה רוחנית, וחיבור לשפע החיים
לכבוד חודש אייר, חודש ההרהור והרפואה
אנו נמצאים בחודש אייר שנחשב לחודש של "אנוכי ה' רופאך", ולכן
הוא חודש הריפוי וגם חודש המתנות לחיי העולם הזה. מצד שני אנו קוראים את פרשת קדושים הנפתחת במילים
"קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוהיכם", הבאה ללמד אותנו שההתקדשות היא תהליך. היא אינה פעולה חד-פעמית אלא פעולה הולכת ומתהווה
ונמשכת, ללא הפסק. לכן
לא נאמר "קדושים אתם" אלא "קדושים תהיו", ולקראת סוף הפרשה
נאמר "והתקדשתם והייתם קדושים". לאמור, רק בהתקדשכם אתם קדושים,
ההתקדשות היא הדדית, וזה בהחלט כולל גם מודעות, הכרה קוסמית, ובניית תודעה
קולקטיבית של קדושה, כי כאשר אנו מתקדשים גם הבריאה מתקדשת!!
כל
זה כאשר בסיומה של הפרשה מופיע הפסוק המפורסם- ואהבת לרעך כמוך.
כלומר,
המצב של להיות קדוש הוא זרם אנרגיה אינסופית המורכבת מנתינה וקבלה, כמו נורה שמתגלה בה האור
כאשר יש זרם חשמלי. ולכן על פי הפרשה, כל אחד יכול להיות קדוש ולחיות במסגרת נצחית
של הצלחה וצמיחה בתנאי שיקפיד גם על אהבה ונתינה לזולת.
נסיעה רוחנית לקברות צדיקים, לתיקון,
בקשות, מסרים והתכוונות- - בסימן חודש אייר- כ"ו
סגולות
לפרנסה, בריאות, אריכות ימים והצלחה
אנו נמצאים בערב יום ה-26, כאשר 26 הינו השם המפורש
בגימטריה. בנוסף
אנו נהיה ב-מ' לספירת העומר, המיוחס לספירת יסוד. אנו
נמצאים בחודש אייר- "אני יי רופאך", חודש הריפוי והרפואה. לכן עוצמתו של
חודש אייר נובעת מכוח הרפואה העצום המתגלה בו, רפואת הנפש ורפואת הגוף, כאשר הקבלה
מלמדת שחולי מכל סוג נובע מהעדר ומחסור של שפע ואור רוחני, כאשר בחודש אייר מתגלה
האור הזה ועוזר לנו להביא מזור לגוף ולנשמה.
את
הטיול נתחיל בחיפה במערת אליהו הנביא שלו מיוחסים סגולות של עשיית ניסים וריפוי.
משם נמשיך לטבריה ליום הילולת הרמח"ל-
גדול המקובלים של העידן המודרני, ונבקר גם בקבר הרמב"ם, איש הרפואה של
העולם העתיק.
אחר
כך נעפיל לצפת, שם נבקר בקברו של בנימין הצדיק, בשל פרשת השבוע בהר ובחוקותי, כאשר
בספר ויקרא, פרק כ"ה, פסוק ל"ה-ל"ו, מופיע פסוק בן 22 מילים:
"וכי ימוך אחיך ומטה לחמו נשבר..." פסוק המתחבר לבנימין הצדיק שקברו
בצפת, שספרו שבשל מעשה צדקה הוסיפו לו עוד 22 שנה לחייו. לכן נחשב הקבר שלו כסגולה לאריכות ימים,
וזה בדיוק השבוע של הפרשה המיוחסת לכך!
נבקר גם
בקברו של יהודה בר-עילאי- קבר הפרנסה, בקבר שניהו בן-יהוידע שר צבאו של שלמה המלך
לו מיוחסת הצלחה במשפטים. נבקר גם בקבר רחל אשת רבי עקיבא לפוריות וזיווג, וכמובן
בעמוקה.
יש
להביא בגדים חמים, לבוש צנוע, מגבות, שתייה חמה, אוכל והרבה מצב רוח. יוצאים
בצהריים וחוזרים בלילה, משך הטיול 13 שעות. המחיר 130 ש'. נצא מתחנת רכבת צפון
בתל-אביב לאורך כביש החוף, והאיסוף יהיה בתיאום. הרשמה מראש של לפחות 25 איש חובה!
פיתוח מידת ענווה כהכנה ליכולת קבלת מסרים ותיקשור
ולעלייה לדרגות נבואה- התחברות לכוחו של חודש סיוון
חודש סיוון הינו מזל תאומים. זהו אחד מהחודשים החזקים והמוארים ביותר
מבחינת הלוח העברי, בשל היותו חודש מתן תורה בו נוצר קשר ישיר ובלתי אמצעי בין
האומה לבין אלוהים, ובין האדם לבין מישור המוחלט. כי השניים נחשבים תאומים! לכן זה
גם חודש הנבואה! יכולת אשר קשורה גם בפיתוח מידות מוסריות, במיוחד מידת הענווה.
בכך עוסקת פרשת בהעלותך של אותו שבוע, המדברת על "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת
הנרות", ובהמשך על "והאיש
משה היה ענו מכל האדם אשר על פני האדמה!"
בערב מיוחד זה נתחבר לכוח הרוחני של חודש סיוון מבחינת יכולת ראיית
הפוטנציאל האישי והכללי, בציווי של לך לך, כלומר, לראות את הדרך הנכונה
עבורך, באור הנבואה שהיא איחוד זמנים, היכן שלפתע העתיד וההווה מתחברים, ואז האדם
רואה את כל הפוטנציאל אשר בו!
נסיעה רוחנית לקברות צדיקים, לתיקון,
בקשות, מסרים והתכוונות- ערב ראש חודש תמוז.
בסימן הראייה הנכונה של המוחלט לעומת העולם היחסי,
יום המיוחס ליוסף- טיול יום לירשלים
בחודש תמוז יש לנו הזדמנות להסיר ולנקות מחיינו טינה, כעס,
שליליות וחוסר איזון. זהו חודש המושפע מרגשות ומרגישות יתר שלעתים יוצרים חוסר
הרמוניה. לכן, בחודש זה עלינו לעשות שימוש בכוח התפילה כדי להשפיע טוב על סביבתנו
ולדאוג לזולת, ולא סתם תכונת החודש היא ראייה, כי אנו צריכים לראות נכון
את המציאות. בחודש זה אירעו צרות רבות כמו חטא העגל, מחלוקת קורח, הבקעת חומות
העיר, לכן הוא חודש של בחירה בין חיים בטוב לבין חיים ברע, בין צמיחה לבין נסיגה.
מצד אחד הוא מתחיל את חודשי הקיץ כאשר השמש בשיאה, מצד שני הוא מזל מים תת הכרתי,
ולכן הוא חלש, תלותי וללא הרף מחפש אחר הביטחון העצמי שלו. הוא כמו הירח החסר של
השנה כולה.
להבדיל מחודש סיוון הטבול כולו באור, הרי שכאן אנו
נופלים לעולם יחסי לעומת מישור המוחלט!
את טיולנו נייחד הפעם לירושלים וסביבותיה במטרות
הבאות.
v
לשקף את האור האמיתי, כי חודש זה הוא כמו ירח חסר, הזדמנות למלא
עצמנו באור רוחני.
v
להתחבר לספירות הגבוהות, כלומר, להפוך את המוחלט לעובדה קיימת גם
בעולם היחסי!
v
לראות את הסימבוליקה של מעשה קורח, אשר לא הכיר בהנהגת משה מטעם
אלוהים, כי הוא איבד את האמונה! וגם אנו היום בתקופה של ללא ניסים, אין לנו לסמוך
אלא רק על האמונה שבנו. יכולים להאמין!! ולכן קורח נפל לתוך הבור, אולי אותו בור
בו יוסף הצדיק היה נתון, אבל הוא יצא ממנו!!!
v
בגלל שזה יום יוסף הצדיק, בעל החלומות, אז כיצד להתחבר לאינטואיציה
ולחלימה ולהשיג את אשר אנו ראויים לו!
בטיול נבקר בקבר דוד המלך ממנו יבוא משיח בן דוד
והוא מייצג את השלמות האינסופית של האור. נבקר בכותל לכוונות ולתפילות. נבקר בהר
הזיתים שמאמינים שהוא הר הגאולה ממנו יקומו כל צדיקי העולם. שם נבקר את קבר
הרש"ש- שלום שרעבי יליד תימן. נעלה לקבר שמואל הנביא- גדולי הנביאים בעם היהודי, ומקומות
נוספים.
לתשומת לב- הטיול הינו טיול יום, ונצא בשעה 9:30
מתל-אביב. החיפאים יגיעו ברכבת. נסיים בסביבות 10 בלילה בתחנת רכבת מרכז והחיפאים
יוכלו לנסוע ברכבת בחזרה.
המחיר 130 ש', ועבור הבאים ברכבת 110 ש'. יתקיים
בהרשמה של 25 איש לפחות!!
נסיעה רוחנית לקברות צדיקים, לתיקון, בקשות,
מסרים והתכוונות- ערב ראש חודש אב
בסימן הגבורה, ההתגברות והענווה
חודש מזל אריה שתכונתו שמיעה, נקרא גם מנחם אב, כי אנו עתידים להינחם בו. מצד אחד יש לנו את ט' באב ומצד שני יש לנו
את ט"ו באב, כאשר חז"ל אמרו שלא היו ימים טובים לישראל כ-15 עשר באב
וכיום הכיפורים. ט' באב הוא יום שבו קרו אירועים קשים: חטא המרגלים, חורבן בית
ראשון ושני, חרישת הר הבית, נפילת ביתר וחיסול מרד בר-כוכבא.
זה חודש של מלכות, שלטון, גבורה, שעלולים להפוך גם
לגאווה. מצד אחד בגבורה אנו מתגברים על כל מה שנראה לנו בלתי אפשרי ובלתי ניתן
להשגה, אך מצד שני אנו עלולים לחטוא בגבהות הלב.
לכן מחייב חודש זה לבנות מידת ענווה דרך תפילה
ואמונה, אך גם לקבל בשמחה ימים טובים.
לכן נבקר במקומות של אנשים דגולים וגדולי שם מצד
אחד, אך גם צנועים וישרי דרך.
את מסענו נתחיל דווקא בצפת, שם קבורים מקובלים, פוסקים,
פייטנים מגדולי האומה היהודית דאז. נתפלל ערבית בבית הקברות של האר"י הספרדי,
ונחוש את הכוחות העצומים ביותר בכוך שבו נגלה אליו אליהו הנביא. נבקר בסימטאות
ובבתי הכנסת העתיקים של צפת. נרד לבית הקברות מקום קבורת האר"י ואחרים.
הגברים יוכלו לטבול במקווה האר"י. נבקר במקומות נוספים בקרבת צפת ונמשיך משם
למירון. נסיים את מסענו בטבריה בקבר רבי עקיבא, מהרוגי המלכות אשר גם ברגע קשה לא
התכחש לאמונתו, ובקבר בעל הנס, אשר התגבר על ייסורים רבים ומי כמוהו מסמל את הנס
של חיים חדשים.
יש
להביא בגדים חמים, לבוש צנוע, מגבות, שתייה חמה, אוכל והרבה מצב רוח. יוצאים בצהריים
וחוזרים בלילה, משך הטיול 13 שעות. המחיר 130 ש'. נצא מתחנת רכבת צפון בתל-אביב
לאורך כביש החוף, והאיסוף יהיה בתיאום. הרשמה מראש של לפחות 25איש חובה!
יום בריאת העולם!
בואו
לשיר עימנו את שיר הבריאה
השיר הכללי ושיר הנשמה האישי
של כל מאיתנו לקראת השנה החדשה!!!!
בנסיעה מיוחדת לקברות צדיקים לקראת ראש השנה
נתחיל בקברו של רבי מאיר בעל הנס בטבריה לקבלת נס לשנה החדשה. (נערוך התכוונות גם בקבר
רבי עקיבא, בנוף המדהים של כל טבריה הפרושה לפנינו, ואם הזמן יאפשר גם בקבר רחל
אשת ר' עקיבא)
משם ניסע לקברו של חבקוק הנביא, שעליו נאמר "צדיק
באמונתו יחיה". מקום מדהים ליד חוקוק המוקף עצי אלה עתיקים.
משם, ולראשונה, ניסע לקברותיהם החבויים של התנאים שמעיה
ואבטליון, שהיו ראש הסנהדרין ואב בית הדין בימי הורדוס. עליהם נאמר שבחייהם
ובמותם לא נפרדו, וגם האר"י נהג לעלות לקברם על מנת לשאול סתרי תורה.
נבקר במערה הקסומה של האידרא רבה, שם יצחק שמרון יעשה שימוש בהתכוונויות ומסרים אישיים למשתתפים על ידי תיקשור עם רבי מאיר
בעל הנס, פתיחת אנרגיות, והעברת אנרגיות ריפוי. נסיים בקברו של רבי שמעון בר
יוחאי, ונאמר ביחד את שירת הבריאה.
הטיול מונחה על ידי יצחק שמרון
המתקשר עם ר' מאיר בעל הנס, שיעביר כוונות, תפילות, אנרגיות ריפוי ומסרים אישיים,
ועל ידי גילה בויום, מדיום ומתקשרת שתעביר מסרים כלליים, וידע כללי,
היסטורי, קבלי וכו'.
המחיר 130 ש' בלבד, כולל אוטובוס ממוזג,
וחומר מצולם לתפילות וכוונות. יש להביא אוכל, בגדים נוחים, נרות, פנסים, שמיכה
לישיבה על הרצפה.
עבודה רוחנית לשיחרור קארמתי, למחשבה על השנה כולה
ולהתחברות לאנרגיות של סליחה ומחילה
של 'ואהבת לרעך כמוך' לאחר ראש השנה
ראש השנה הוא בריאת הנשמה בתוך גוף פיזי שזה עולם
מוגבל. יום הכיפורים הוא ההפוך לכך, הוא יום תענית הגוף והתעלות הנשמה. ההשלמה
נוצרת בחג הסוכות, חג שיש בו גם עלייה רוחנית אך גם עלינו לגור בסוכה לצורך אכילה,
שתייה ולינה ומתוך שמחה. מזל מאזניים הוא שקילה במאזני צדק ומאזני משפט של העולם
כולו, כאשר ביום הכיפורים ספירת מלכות וספירת בינה מתחברות יחדיו.
תהליך זה הוא לפי עשרת ימי תשובה, בהם אנו מנסים
להיטהר ולתקוף ולהשמיד את תבניות האנרגיה השלילית אשר בתוכנו, כאשר כל יום מצריך
להסיר היבט אחר של השלילי.
ספירה אחת בכל יום! א' בתשרי קשור בכתר. היום השני
של ראש השנה קשור בספירת חוכמה.
היום השלישי קשור בספירת בינה. וכך עד למלכות הקשור
ביום הכיפורים.
נסיעה רוחנית לקברות צדיקים, לתיקון, בקשות,
מסרים והתכוונות-
ערב י"ז
בחשוון, יום תחילת המבול
בסימן מזל עקרב, הכוח הנשי,
התפילה, הגאולה וממעמקים קראתיך
י"ז בחשוון לפי המסורת הינו היום בו התחיל
המבול, ובו נבקעו מעינות תהום רבה. לכן הוא נקודת השיא של מזל עקרב, ושל הקריאה
ממעמקים של האדם לשינוי וטרנספורמציה, וגם נחשב כתאריך מסורתי לתחילת תפילות הגשם.
בנוסף זהו גם חודש פטירת רחל אימנו. חשוון מכונה מר-חשוון, משום שזהו חודש קשה בשל
היותו מזל עקרב, אך מצד שני דווקא מתוך הקושי וממעמקים תגיע הגאולה! לכן, על פי
המסורת, המשיח יתגלה בד בבד עם בית המקדש השלישי אשר ירד משמיים, בחודש חשוון!
בסימן זה נערוך את הטיול האחרון לעונה, לקראת בוא
החורף.
גולת הכותרת של הטיול תהיה ביקור במיתחם של חוני
המעגל, שם קבורים שני נכדיו והוא עצמו, שהיו ידועים כעושי ניסים ונפלאות! לכן
רווחת האמונה שקברו במקום עזר הרבה לתושבי חצור הגלילית בהפגזות הסוריות! בעזרתו
נרפאו חולים, שוחררו אסירים ולעניים נמצאה פרנסה, כך שקברו משמש סגולה לכל מצוקה!
כשם שהוא הצליח לקרוע שערי שמיים בכוח התפילה להורדת
גשמים, כך נחשבת תפילה ממקום קברו כסגולה נדירה לפתיחת שערי שמיים.
לכן לפני קברו מצויר עיגול בקוטר 10 מ' עם כפות
רגליים במרכז, שם עומדים ומבקשים. מקובל גם להקיף את העיגול ולהשמיע את שיר המעלות.
לפני כניסה לקברו מבקרים את קברי נכדיו שבמיתחם,
שהיו אף הם צדיקים ועושי ניסים, חנן הנחבא ואבא חלקיה.
נבקר בקבר האימהות בצפון
טבריה: יוכבד, ציפורה ואלישבע, אשת אהרון הכהן. זאת מתוך
התחברות לכוח הנשי של מזל עקרב, תפילות לפריון, התחברות לכוח הנשי בעוצמתו משום
שיוכבד ושפרה ופועה התנגדו לצו המצרים. כמו כן ציפורה שחייתה לבד, היא סגולה
להחזרת אהבות!
נבקר בקברו של רבי חייא משמר התורה, שאף עליו
נאמר מוריד השמים, ובקברה של רחל אשת רבי עקיבא, שם נתחבר לכוח הנשי של רחל אמנו
שזהו יום מותה.
יש
להביא בגדים חמים, לבוש צנוע, מגבות, שתייה חמה, אוכל והרבה מצב רוח. יוצאים
בצהריים וחוזרים בלילה, משך הטיול 13 שעות. המחיר 130 ש'. נצא מתחנת רכבת צפון
בתל-אביב לאורך כביש החוף, והאיסוף יהיה בתיאום. הרשמה מראש של לפחות 25 איש חובה!
התחברות לכוח החלום, החלימה ותחושת הנס - כסלו
כסלו ומזל קשת, נחשב לכוח החלום, בו אנו חולמים ומגשימים את המציאות
הרצויה לנו. זהו גם חודש הניסים בשל נס החנוכה שבו, השלמת בניית המשכן, בית שני,
והתקדשות מחדש של בית שני בחנוכה.
12 הימים שלפני הפסח, כשער לתיקון לשנה כולה
ערב לגילוי התיקון, שורש הנשמה ועבודה על קבלת העצמי והאחר
שנים
עשר הימים הראשונים של חודש ניסן מיוחדים ביותר. כל יום
מייצג חודש מסוים בגלגל המזלות. כל יום הוא כנגד חודש שלם, ובכל יום עלינו לעשות
תיקון על פני החודש כולו, כאשר ליל הסדר של פסח הוא כבר היציאה לחירות מכל מה שכל
אחד מהימים האלו ייצג! כלומר, ניסן הוא חודש פריצת הדרך, ובו
מתגלה הכוח המאפשר לנו להשתחרר מכבלי השיעבוד וההתמכרות, כאשר חג הפסח מקורו בהבנה
שהחרות האמיתית מתחילה מהמחשבה ומהנפש, ורק אז מתבטאת במציאות גשמית. לכן סדר הפסח
הוא הסדר שיש להכניס לחיים ואל ההבנה שהכול הוא ברצון להגיע לשלמות ופיוס
פנימי.
בערב
ז' בניסן נתכנס לעבודה על מידת הענווה לעומת הערך העצמי, ועל כיצד לשתף את האחר בחיינו. זאת כיאה ליום ה-6
וה-7 במניין 12 הימים, עפ"י מסר יום בתולה ומאזניים.
בערב
זה נגלה כיצד להתחבר לכוח המאפשר להשתחרר מפחדים ומחרדות שלהם השתעבדנו ואנו
משתעבדים בכל יום ויום כלפי עצמנו וכלפי אחרים.
לצורך
חישוב התיקון ושורש הנשמה, העבירו פרטי לידה ושם האימא.
מנחה יצחק
שמרון שיעשה שימוש בהתכוונויות, מסרים אישיים למשתתפים על ידי תיקשור עם רבי מאיר
בעל הנס, למידת ע"ב השמות הרלוונטיים והשימוש בהם, מושגים בעליה רוחנית,
פתיחת אנרגיות, והעברת אנרגיות ריפוי.
המחיר 50 ש'.
כל טיול יתקיים בהרשמה של 25 איש
מראש ומספר המקומות מוגבל ל-50
לצורך הזמנת הרכב, יש לבצע הרשמה
מלאה על ידי מתן פרטי כרטיס אשראי.
ההרשמה הינה עד שבוע ימים לפני
המועד!
יש להתקשר לגילה 050-5625759 ולהעביר פריטי
כרטיס אשראי, שיחויב במידת הצורך, ניתן גם יהיה להחליף למזומן במהלך הטיול.
קראו על הצדיקים, ועל
הטיול:
טיול בריאת העולם
מאמר
בעיתון הארץ על רבי יוחנן בן-עוזיאל- עמוקה
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=78655