2.6.12
מאת: גילה בויום
הם מאמינים שהוא עדיין כאן
והוא לא רק משיחם מושיעם, אלא המשיח של עם ישראל והעולם כולו.
הם מאמינים שהוא חי וקיים
למרות הסתלקותו הפיזית.
הם מותירים לו מקום בבתי
הכנסת ובבתי המדרש שלהם, מקצים לו שולחן, כסא וספרים כפי שמקצים כיסא לאליהו הנביא
בסדר פסח ובבריתות. הם אינם זזים אף צעד ושעל מבלי להיוועץ באיגרות הקודש.
הם ממשיכים לשלוח אלפי מכתבים לקבר שלו בברוקלין, וגם יושבים במקום התפילה שלו
היכן שהוא נהג לבקש בקשות וליצור קשר עם הרבי הקודם.
הם מספרים סיפורי נפלאות של
השגחה עליונה, של מקרים בלתי יאומנו, ובעיקר הם מאמינים שהוא כאן, חי שריר וקיים,
והאמת היא שכשאתה מבלה בחברתם, שומע את הלהיטות שלהם, רואה את מסירות נפשם ואת
המפעלים שהם עושים, אינך יכול שלא להתפעל ולרגע אתה חושב, שרבם הוא בהחלט חי
וקיים.
בעצם למה לא?
הרי אף אחד מאתנו לא פענח את
סודות הקיום שלאחר המוות, אנו מאמינים בכך, אבל לא בדיוק יודעים כיצד.
לפי אמונת חסידי חב"ד,
הרבי שהיה כל כך מעורה בחיי היומיום של מאמיניו, שכתב אלפי מכתבים בחודש, הרי שגם
לאחר הסתלקותו הפיזית, הרי שהוא קרוב למאמיניו, כשם שהיה בחייו. לכן הם מרשים
לעצמם להתייעץ עימו בכל דבר, דרך פתיחה באיגרות הקודש, ורואים בכך את ההשגחה
הישירה שלו ממרומים.
כמו כן הם מאמינים שהוא מתגלה
לאו דווקא לחסידיו ומעריציו אלא גם לכל אדם ואדם, והתגלותו אינה עוד חזון
נפרץ.
כותבת שורות אלה, המומה
בעצמה, מהדפים הנפרשים ומהתשובות אשר ניתנות באיגרות הקודש.
הרי מה הסיכוי שמתוך כעשרת
אלפים דפים אשר נמצאים עלי מחשב יעלו בגורל דווקא הדפים הכי רלוונטיים.
רוצים מספר דוגמאות?
הנה חברה אשר שאלה האם להחליף
מקום עבודה.
מאשר הנני קבלת מכתבו מט"ו
מנ"א לאחרי ההפסק הארוך בו כותב אודות הפעולות שבינתים.
וכבר כתבתי
לאחדים מפעילי צעירי אגו"ח שאין כדאי ומכמה טעמים לעשות מכל פעולה חברה
בפ"ע חורגת ממסגרת צעירי אגו"ח, ומכו"כ טעמים נחוצה התרכזות
הפעולות, אף שפשוט שאפשר להיות אוטאנומי במידה הנדרשת ע"י טיב הפעולה
ואפילו הנדרש ע"י טיב האנשים העוסקים בפועל והיחסים ביניהם עד שישתתפו ויוכלו
לעבוד בשיתוף מלא, אבל מרות אחת עכ"פ באופן מקיף הרי היא תועלת הפעולות
בשטח זה.
כיון שהזכיר
במכתבו הקודם ע"ד התעסקות בין עולים החדשים שהם כבר לאחרי עונת הבר מצוה, מועתק
בזה מ"ש לאחד בזה, וכדאי שיברר חו"ד הרבנים על אתר.
בברכה.
שימו לב לפסקה שניה למשפטים:
"אף שפשוט שאפשר להיות אוטונומי במידה הנדרשת ע"י טיב
הפעולה ואפילו הנדרש ע"י טיב האנשים העוסקים בפועל והיחסים ביניהם עד שישתתפו
ויוכלו לעמוד בשיתוף מלא, אבל מרות אחת על כל פנים, באופן מקיף הרי היא תועלת
הפעולות בשטח זה."
ואכן
הבחורה סיפרה שהיא רוצה לעבור מפני שיחסי העבודה במקומה אינם נאותים והמנהלת
העומדת בראש הצוות אינה מתפקדת. יותר ברור מזה לא יכול להיות.
שאלה על בית ספר לבן השרוי
בקשיי למידה
שימו לב לשאלה הבאה. אישה
שאלה על לימודי הבן בשנה הבאה בבית הספר, אשר סובל מקשיי למידה וכנראה צריך גם
ליטול ריטלין.
מה הסיכוי שיצא כאן דף על
לימודים ובית ספר?
די אפסי אבל הנה תראו מה
שהתקבל:
נעם לי לשמוע שנמצאים תלמידים מתאימים ללימוד
אומנות עשיית בתים וכתיבת פרשיות, שנוסף על ענין הפרנסה כפשוטה בזה, הרי עוד מעלה
שהתלמידים לא יחפשו ענינים של מסחר וכיו"ב אשר מי יודע לאיזה סביבה יתגלגלו,
לאידך גיסא מובן ג"כ שאין מקום כלל שכל התלמידים ואפילו רובם או מחציתם ילמדו
אומנות האמורה, שהרי תלמידי תו"ת לא זה עיקר עניינם ובפרט שזה משנה צורת
ישיבה ומחליפה בציור בית ספר לספרות וכו' וכו'.
והדרך בדרכי נועם בזה הוא לשער
מראש כמה תלמידים ישנם שזהו העילוי הכי גדול שאפשר לקוות מהם ולסדר עניני
הבי"ס לספרות וכו' כמובן בהתדברות עם הרה"ח כו' לוין בזה, שלא יהי' מקום
לקבלת עוד תלמידים, ודרך עוד פנימית בזה מתאים למה שדברנו בהיותו כאן, שבלאו
הכי מוכרח הדבר ביותר, והוא החדרת
אהבה און קאך בלימוד הן בנגלה והן בחסידות בתוככי התלמידים, אפילו אם
יוכרחו לשעה קלה לתרופת חז"ל לעולם ילמוד אדם שלא לשמה שמתוך שלא לשמה בא
לשמה, שהרי מובן שבנדון דידן שלא לשמה כשר ובודאי ימצא האותיות המתאימות לכל
האמור.
שימו
לב לפסוקים המודגשים. ואכן כן. היא חשבה על בית ספר פתוח עם צורת ישבה חופשית, בו
יש אומנויות. היא הבינה שצריך אהבה ללימוד, והבינה שתצטרך אולי להשתמש ברטלין
תקופה מסוימת, עד אשר הילד יכנס יותר לאווירה של הלימודים, ובזה יהיה מתוך שלא
לשמה בא לשמה.
פתיחה
לבחורה שעברה לעיר אחרת לחפש שם פרנסה והיא גם מצפה לזיווג
ו'תתקעו
ב"ה,
כ' מנ"א, תשי"ט
ברוקלין.
שלום וברכה!
מאשר הנני קבלת
מכתבו מר"ח מנ"א עם המצורף אליו ולפלא שלאחרונה התחילו כל אנ"ש
לקצר במכתביהם וכנראה שדוקא בשנה דופרצת מתנהגים באופן הפכי בכתיבה וכו'.
ויהי רצון שבארבעים
יום שבשנה זו (שקודם ר"ה הבע"ל) יהי' כמבואר באגרת התשובה לרבנו הזקן
סוף פרק ט': הי' רגיל לקרות דף אחד וכו' בכדי להשלים את כל מה שהי' צריך להעשות
בשנה זו, שנה תמימה ועבורה שנת שבתון לה' שנת ופרצת והרי השי"ת רצון יראיו
יעשה, נאר מ'דארף וועלען אויף א אמת.
ויהי רצון בהמשך
לעניינים שכותב במכתבו שיבשר טוב בשינוי עיקרי בהתאם להכתוב לעיל, וכעוסק
בצ"צ יבשר טוב בהם ומזה יומשך גם בענייניו הפרטים לבריאות ולהסתדרות בקרוב
בשידוך טוב בגשמיות וברוחניות, בקרוב ממש.
בברכה לבשו"ט,
בשם כ"ק
אדמו"ר שליט"א
מזכיר
שימו לב כיצד הוא מדבר עימה
על זיווג, ושימו לב כיצד בהמשך הוא אומר לה שלא תתייאש, כי כל מה שעשתה בשנה
האחרונה זה היה לזרוע זרעים לעתיד.
ו'תתקעז
ב"ה,
כ' מנ"א, תשי"ט
ברוקלין.
האברך מלאכתו מלאכת
שמים יוסף יהודא
שי'
שלום וברכה!
לאחרי הפסק הכי ארוך
נתקבל מכתבו מב' לחדש מנחם ר"פ בקיצור הכי נמרץ מפעולותיו במשך החדשים שעברו,
ובודאי למרות שכותב שחסרה לו התכונה להמשיך בקישור עם אלו שנפגש והשפיע עליהם,
מתגבר על חסרון זה, או יותר נכון מעורר מכחות הנעלמים שבו שיבואו בפועל בכיוון
האמור, ז.א. להמשיך הקישור, שהרי
מגע הראשון הוא בדוגמת חרישה ולכל היותר זריעה, והכוונה והתכלית הלא הוא
התבואה והפירות כמובן, ומאי פרי מצות ויסודם יראת שמים, וכמ"ש את האלקים
ירא ואת מצותיו שמור כי זה כל האדם, ואם בכל העניינים אמרו אין לך דבר העומד
בפני הרצון, על אחת כמה
וכמה בעניין שראה פרות פרי טוב בעמלו ואדם חס על מעשי ידיו, ואדרבה
רוצה שיפרח וישגשג...
במ"ש
אודות ארגון מקהלה מבני חב"ד בנגוני חב"ד, נכון הדבר במאד מאד, וידוע מה
שכ"ק מו"ח אדמו"ר סיפר בזה בנוגע למקהלה שהיתה בתומכי תמימים
דליובאוויטש, הועתק ג"כ במפתח לספר הנגונים חלק א', ומהרצוי ביותר שיתעסקו
בזה עתה, בכדי שתהיה מאורגנת ככל הדרוש לחודש תשרי הבע"ל ואולי גם לח"י אלול,
באם תהי' התועדות, ליום בהיר זה בו נתגלו שני המאורות. ומובן שמרשותו ומזכותו
למסור דברי אלו לאנ"ש היכולים ומסוגלים לסייע בהאמור, אם ע"ד מרז"ל
כבד את ה' - מגרונך או עכ"פ בטרחתם.
בברכה לבשו"ט
בכל האמור.
ראו איזה תשובה ברורה יש לה
כאן כולל תאריכים ומועדים!
וככה
זה רק ממשיך וממשיך עוד ועוד, והדפים הולכים ונפרשים והתשובות מהממות
ההתנסות האישית שלי באיגרות הקודש
במאמר זה ברצוני, גילה
בויום, אשת רוח ומיסטיקה עצמאית, להביא את הסיפור המופלא שלי על מפגשי והקשר
המיוחד שיש לי עם דמותו של הרבי מלובאביץ.
בסוף מאמר זה אספר גם סיפורים
משנים קודמות.
אתחיל עם איגרות הקודש, אשר
נותנות מענה ברור לשאלות של אנשים.
איגרות הקודש נותנות ממש
תשובה מעשית כאשר שואלים בהם.
אני שפחתכם הנאמנה ניסיתי זו.
וניסיתי זאת עם הרב אליהו
גבאי ביום חמישי האחרון 31.5.2012
שאלתי וגם קיבלתי תשובות, ולי
הוא עונה מאוד ברור, למשל על העבודה שלי והמשך הפעילות:
שימו לב למילים:
"שפרנסתו בגשמיות תומשך
לו ע"י עסק בחינוך...."
הוא אפילו "צוחק
עלי", למה אני בכלל שואלת, כי מי שמאמין בהשגחה עליונה יודע שתהיה לו
הצלחה...
ב'תתט
ב"ה,
י"ד תמוז, תשי"ד
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על
מכתבו מכ"ז סיון. הנה נפלאתי לתוכנו של מכתבו הארוך לפ"ע ובכל עמוד
ועמוד שקראתי הלאה גדלה
תמיהתי יותר ויותר, כי בודאי מאמין הוא בהשי"ת ובמילא יודע שהתורה
והמצות הם הצנורות והכלים לקבלת ברכת השי"ת בהמצטרך לאדם ולב"ב שיחיו
וכשהצליחו בורא עולם והעמידו על חלק היפה שגם פרנסתו בגשמיות תומשך לו ע"י
עסק בחינוך על טהרת הקדש היינו בקירוב לבם של בני ובנות ישראל שצריך הוא להודות על
זה בכל יום ויום, הנה תמורת וחילוף זה מביט על כל העניין כאילו עושה בזה
טובה... וכאילו זהו עניינם הפרטי או שהתלמידים והתלמידות הם בניהם ועל אחריותם
ובמילא מהיכי תיתי אם יספיקו לו המשכורת בעתו ובזמנו (ואינו רוצה לדעת מאין וממה -
כי מה זה נ"מ לו), אזי בחסדו הגדול יענה לבקשתם וילמוד עם התלמידים.
... ומ"ש אודות חיכוכים בין חברי הנהלה
בין אם ישנם בין אם אינם אין זה נוגע בהנ"ל כלל כיון שקירוב לב תלמידיו עד
עתה לאבינו שבשמים ה"ז זכותו והצלחתו הן בגשמיות
והן ברוחניות וגם הצלחת ב"ב שיחיו .....
בברכה,
פשוט פותחים באיגרות הקודש
באתר:
הנה גם מפעל אדיר של העלאת
איגרות הקודש בהקלדה!!
http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4319
שאלתי איך עוד ניתן לקבל
תשובה מהרבי ואז הוא סיפר שלי שבנוסף לפתיחה באיגרות הקודש, יש את הקבר של הרבי
בברוקלין.
מדליקים נר, נותנים צדקה
ושואלים שאלה.
ניתן לגם להדליק נר ולקרוא לו
שיבוא. הוא פתאום אמר לי
קוראים לזה "קטע
מאמר". חז"ל אמרו
שכשאדם קורא קטע מדבריו של הצדיק אז הוא מגיע גם.
הוא גם סיפר לי שנוכחתו שורה
על אנשים רבים, אפילו חילוניים, ושיש סיפורים כמו על טייסי חיל אוויר, או אפילו
אנשים שהם נוכריים...
הוא ביקש ממני שאביא נר, ואני
אמרתי לו בחיוך שיזהר כי אני עלולה לתקשר עימו.
הלכתי לחפש נר, ובקושי
מצאתי בדל של נר, וקופסת גפרורים בה היה גפרור אחד בלבד.
הקלטתי את דברי ושומעים אותי
תרה אחר קופסת גפרורים.
שימו לב, מצאתי קופסא עם הרבה
גפרורים שרופים והיה שם רק גפרור אחד בלבד, ובדל של נר, ואמרתי לעצמי שאם
זה יידלק זה עומד להיות סימן!
נתתי לו להדליקו כי אני לא
טובה בגפרורים.
הוא אמר לי לתת צדקה לזכות
הרבי והיטלנו לכוס מספר שקלים.
בתמונה אתם רואים את הנר דולק
באור מאוד מוזר. שימו לב. יש שם נר
לבן אשר בער בלהבה מאוד קטנה, ויש שם נר גדול יותר לשם הוטל הגפרור והוא המשיך
לבעור גם. הנר בפחית בער לאורך כל
הדרך בלהבה מאוד קטנה ויציבה!!
הוא
הסביר לי שיש פסוק כזה שנקרא: "קרוב השם לכל קוראיו ולכל אשר יקראו באמת".
על
תורת האותיות
http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/535892
זה
מתוך פרק קמ"ה בתהילים
א תהילה, לדויד:
ארוממך
אלוהיי המלך; ואברכה שמך, לעולם ועד.
ב בכל-יום אברכך;
ואהללה שמך, לעולם ועד.
ג גדול יהוה ומהולל מאוד;
ולגדולתו, אין חקר.
ד דור לדור, ישבח מעשיך;
וגבורותיך יגידו.
ה הדר, כבוד הודך--
ודברי נפלאותיך אשיחה.
ו ועזוז נוראותיך יאמרו;
וגדולתך אספרנה.
ז זכר רב-טובך יביעו;
וצדקתך ירננו.
ח חנון ורחום יהוה;
ארך אפיים, וגדול-חסד.
ט טוב-יהוה לכול;
ורחמיו, על-כל-מעשיו.
י יודוך יהוה, כל-מעשיך;
וחסידיך, יברכוך.
יא כבוד מלכותך יאמרו;
וגבורתך ידברו.
יב להודיע, לבני
האדם--גבורותיו; וכבוד, הדר מלכותו.
יג מלכותך, מלכות
כל-עולמים; וממשלתך, בכל-דור ודור.
יד סומך יהוה,
לכל-הנופלים; וזוקף, לכל-הכפופים.
טו עיני-כול, אליך ישברו;
ואתה נותן-להם את-אוכלם בעיתו.
טז פותח את-ידך;
ומשביע לכל-חי רצון.
יז צדיק יהוה, בכל-דרכיו;
וחסיד, בכל-מעשיו.
יח קרוב יהוה,
לכל-קוראיו-- לכול אשר יקראוהו באמת.
יט רצון-יראיו יעשה;
ואת-שוועתם ישמע, ויושיעם.
כ שומר יהוה,
את-כל-אוהביו; ואת כל-הרשעים ישמיד.
כא תהילת יהוה, ידבר-פי:
ויברך כל-בשר, שם קודשו--לעולם ועד.
והנה
מסתבר שזה מופיע בזוהר הקדוש בהקשר לפרשת חוקות, פרשת השבוע בה אני נולדתי.
http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/2533?/heb/content/view/full/2533&main
בזהר חקת (דף כ"ו ובהסולם אות ע"ח) וזה לשונו "מהכא אוליפנא, מכאן
למדנו, שכל מי שרוצה לעורר דברים שלמעלה, בין במעשה בין בדיבור, אם מעשה ההוא או
דבור ההוא
לא נעשה כראוי, אינו מתעורר כלום. כל בני העולם הולכים לבית הכנסת לעורר דבר
שלמעלה, אבל מועטים הם שיודעים לעורר. והקב"ה קרוב לכל אלו, שיודעים לקוראו
ולעורר דבר כראוי, אבל אם אינם יודעים לקוראו, הוא אינו קרוב, שכתוב
"קרוב ה' לכל קוראיו, לכל אשר יקראוהו באמת". מהו באמת,
היינו
שיודעים לעורר דבר אמת כראוי. וכן בכל דבר", עד כאן לשונו.
משמע מכאן, שמי שאינו יודע לקוראו, אין לו ללכת לבית הכנסת, כיון שאינו
יודע
לקוראו, משמע שתפלתו אינה מתקבלת. אם כן יש כאן פתחון פה, וזה תירץ,
שלא מספיק
שלא ללכת לבית הכנסת, כיון שאינו יודע לקוראו. אם כן יש לדעת, מה
לעשות
לאדם, בכדי שידע לקוראו, ושיהיה קרוב לה'.
על זה בא הזהר ומפרש לנו, מה יש לדעת, ואח"כ נראה להשתדל להגיע
להידיעה. ואומר, הידיעה היא רק אמת, שמי שקראו באמת הוא קרוב
לה'. ולפי זה, ש"ידיעה" נקרא זה שקראו באמת, מהו החידוש
שבכאן, שאומר, שאצל הקב"ה משמע שצריכה להיות ידיעה מיוחדת
בכדי לקוראו לה'. כי מהמשמעות של הכתוב, שאומר "קרוב ה' לכל קוראיו", משמע
בלי יוצא מהכלל, היינו שהוא קרוב לכל מישהו בלי יוצא מהכלל. ואח"כ
מסיים הכתוב תנאי, משמע שזה הוא תנאי גדול, ומהו התנאי, שיהיה
קורא באמת,
וזהו התנאי הגדול שדורשים מהאדם.
ותנאי הגדול זה, שדורשים מהאדם, שנקרא "אמת", הלא מדרך העולם
הוא, שמי שקורא להשני, אם הוא יודע שקורא אותו בשקר, בטח שלא
ישמע אותו בזה שקוראו, כיון שהוא יודע, מה שהוא קורא
אותו, הוא רק שקר, ועושה את עצמו, כאילו הוא עומד מרחוק ואינו שומע
את קולו, כיון שהוא שקר, מה שהוא קורא אותו.
אם כן, מהו התנאי הגדול שדורשים מהאדם, שבטח אצל ה' נוהג תנאים מיוחדים
שאינו
נוהג אצל בני אדם, אבל תנאי הזה, שצריכים "לקוראו באמת", זה הוא תנאי
פעוט
שאפשר להיות, אלא ודאי שהתנאי של אמת יש כאן כוונה מיוחדת, שהכוונה
זו היא
נקראת "באמת".
"לכל אשר יקראו
באמת?", הוא הסביר לי.
והרי עניין האמת הוא עניין
נעלה ביותר, כמו משה רבנו שנאמר עליו שייפול על פניו, (פרשת כוח.)
כלומר, ראה את מידת האמת
והוא נפל על פניו. כלומר משהו גבוה מאוד.
ולמה מסייג את זה למי שקוראו
באמת? הרי הקב"ה צריך להיות זמין לכולם.
אז איך מיישבים סתירה זו?
ואז
מקריא הרב אליהו גבאי, את אשר אומר האדמור הזקן בתני"א:
שעל ידי זה שהוא קורא בתורה,
אין הכוונה לתיאור מקום, כי הקב"ה הוא למעלה מהמקום ומהזמן.
(הפסקתי אותו לרגע לשאול מה
בדיוק אנו עושים והוא אמר שהוא קורא פסקה מדברי הרבי, כי זה מה שמזמן לכאן את
הצדיק).
ואז הוא המשיך והסביר שבעצם
בבית המקדש, כאשר הקב"ה השרה עצמו בבית המקדש, הכוונה היא לא קרוב במקום, כי
הוא נמצא בכל מקום אלא למעלה מכך.
כאשר לומדים תורה, המעלה
הרוחנית של האדם עולה ואז הוא מתקרב
לשם באמת!!
כלומר, בכך הרי מגיע לכאן.
וכך איגרות הקודש זה סוג של
תקשור עם הרבי, ואז פועלים פתיחת צינורות שיזרום שפע לאדם אשר צריך.
שאלתי אם הוא פה, והוא אמר
שכן ואז אמרתי שאני רוצה ברכה עבור אליהו בן צילי.
פתחתי באיגרות וקיבלתי מתוך ספר של הרמב"ם והוא מביא שדם
הלכות. נפתח הקטע בדיני אישיות של
מה קורה עם 2 אחים נשואים ל-2 אחיות שלא יקרה מצב של בלבול ביניהם.
יש פרק שלם בהלכה איך יוצרים
את ההפרדה בחיי המשפחה.
"זה אומר", אמר הרב
אליהו, "שהוא צריך כאשר הוא בא לפתוח מזל כשבאים אליו אנשים להפריד בין
עניינים שלהם לעניינים שלו, שלא לגלוש לפסים אישיים."
ביקשתי מסר עבורי, גילה בת קלרה
פתחתי בפסוקים מאוד מאור
מוזרים:
שימו
לב שכתוב שם, "ולכן השגת התורה היא שכל
חכם אומר את העניין בסגנון אחר..."!!!
אליהו מסביר לי שיש כמה דרגות
בלימוד התורה, תורה שבכתב ותרה שבעל פה. תורה של חכמים וכו'.
התורה שבכתב אי אפשר לשנות.
זה התורה.
אבל יש רבדים נוספים בתורה
שהם קשורים לעצות מסוימות לגבי אנשים ופה צריך לדעת להתאים את התשובה לאדם.
לכן כשחכם רוצה להסביר נושא
מסוים, מותר לו להשתמש בסגנון שלו, כי
הציבור שאליו הוא מדבר זה ציבור שונה.
למשל אם מלמדים את עשרת
הדברות יש הבדל אם אלמד ילדים בגן, או לפרופ' לפילוסופיה.
הוא הסביר לי שהיות ואני בקשר
עם הרבה סוגי אנשים וגם גילאים שונים ומצבים נפשיים שונים, ומצד שני התורה היא אמת,
אבל
יש רשות לחכם לדבר עם כל אדם לפי הסגנון שלו, כדי להתאים את העניין לאדם.
באיגרת קודמת אשר הוצאתי כאשר
שאלתי על המשך פעילותי, אמר לי הרבי שעלי להמשיך ולעסוק בתורת האותיות.
אני עוסקת בזה מכיוונים רבים,
גם דרך קלפי הטארוט, גם דרך שיטה מיוחדת של קוד שם האדם, אבל מה שהכי הפליא אותי
זה הדף שנפתח לי וגם בדף זה למעלה הוא שב ומזכיר את האותיות.
מסתבר שבספר התניא, הספר
שאותו חיבר הרבי הראשון בשושלת כאשר נוסדה חסידות חב"ד יש לכל יום פרק.
אני נולדתי בה' בתמוז והפרק
העסוק ביום זה, הוא פרק האותיות, הנה בבקשה.
מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
פרק יב רק שהברואים מתחלקים למיניהם בכללות
ובפרטות על ידי שינויי הצירופים וחילופים ותמורות כנ"ל, כי כל אות היא המשכת
חיות וכוח מיוחד פרטי, וכשנצטרפו אותיות הרבה להיות תיבה, אזי מלבד ריבוי מיני
כוחות וחיות הנמשכים כפי מספר האותיות שבתיבה, עוד זאת העולה על כולנה המשכת כח
עליון וחיות כללית הכוללת ושקולה כנגד כל מיני הכחות והחיות פרטיות של האותיות
ועולה על גביהן והיא מחברתן ומצרפתן יחד להשפיע כח וחיות לעולם הנברא בתיבה זו
לכללו ולפרטיו:*
הגהה |
*הגה"ה
(ולפי שכל אות ואות מכ"ב אותיות התורה היא המשכת חיות וכח מיוחד פרטי שאינו
נמשך באות אחרת לכך גם תמונתן בכתב כל אות היא בתמונה מיוחדת פרטית המורה על ציור
ההמשכה והתגלות האור והחיות והכח הנגלה ונמשך באות זו, איך הוא נמשך ונתגלה ממדותיו
של הקב"ה ורצונו וחכמתו וכו'): |
כגון
דרך משל בתיבות שבמאמר יהי רקיע וגו' שנבראו בהן ז' רקיעים וכל צבא השמים אשר בהם,
כמאמר רז"ל שחקים שבו רחיים עומדות וטוחנות מן לצדיקים וכו', זבול שבו ירושלים ובית המקדש ומזבח וכו', מכון שבו אוצרות
שלג ואוצרות ברד וכו', שכללות הרקיעים נבראו וחיים וקיימים בכללות תיבות אלו
שבמאמר יהי רקיע וכו',
ופרטי
הברואים שבז' רקיעים נברא כל פרט מהם וחי וקיים מאיזה צירוף אותיות מתיבות אלו או
חילופיהן ותמורותיהן שהן כפי בחינת חיות הנברא הפרטי ההוא, כי כל שינוי צירוף הוא
הרכבת ואריגת הכוחות והחיות בשינוי, שכל אות הקודמת בצירוף היא הגוברת והיא העיקר
בבריאה זו והשאר טפילות אליה, ונכללות באורה ועל ידי זה נבראת בריאה חדשה וכן
בחילופי אותיות או תמורותיהן נבראות בריאות חדשות פחותי המעלה בערך הנבראים
מהאותיות עצמן כי הן דרך משל דוגמת אור המאיר בלילה בארץ מן הירח, ואור הירח הוא
מהשמש ונמצא אור שעל הארץ הוא אור האור של השמש, וככה ממש דרך משל האותיות
שבמאמרות הן כללות המשכת החיות והאור והכוח ממידותיו של הקב"ה לברוא
העולמות מאין ליש ולהחיותן ולקיימן כל זמן משך רצונו ית', ומכללות המשכה והארה
גדולה הזו האיר ה' והמשיך ממנה תולדותיה כיוצא בה וענפיה שהן תולדות והמשכת האור
מהאותיות, והן הן חילופי אותיות ותמורותיהן, וברא בהן ברואים פרטים שבכל עולם, וכן
האיר ה' עוד והמשיך והוריד הארה דהארה דהארה מהארות האותיות, וכן המשיך עוד והוריד
עד למטה מטה בבחינת השתלשלות עד שנברא הדומם ממש כאבנים ועפר ושמותיהן אבן ועפר הם
חילופים דחילופים כו' ותמורות דתמורות כו', כנ"ל:
נשלם חלק שני בעזרת ה' יתברך ויתעלה
לפני מספר
חודשים התחלתי באינטרנט דף יומי של אותיות ומסיבות של היומיום חדלתי מזה, והרבי
אמר לי במפורש לחזור לזה, ואף הפגיש אותי עם הרב אליהו גבאי שאף הוא עוסק בתורת
האותיות, וחברתי כתבה ספר על אותיות, כלומר, הכל זה תורות האותיות...
ביקשתי תמונה ממנו, כי מאוד
רציתי, והוא נתן לי את התמונה המאוד מקובלת,.
בהקלטה שומעים אותי לוקחת את
התמונה ושואלת:
האם אנשים יכולים לחוש אותו
במחשבות?
"גם במחשבות וגם
בדיבורים" הוא עונה לי.
"יש אנשים שרואים את
הרבי יושב ומדברים איתו", ואז הוא מספר על אדם שנסע לקבר הרבי וממש מרגיש
אותו.
הוא מספר שהלך לשיעור עם אדם
זה והאדם סיפר שיום אחר בהיותו בארה"ב הוא הוציא שטר של 300 דולר ונתן זאת
לאדם מסוים, וטען שהרבי אמר לתת לו 300 דולר.
אותו אדם סיפר שהוא היה צריך
לנסוע לארץ ישראל וגנבו לו הארנק וחסרו לו בדיוק 300 דולר!!!
אני שואלת: כיצד אוכל להתחבר?
הוא אומר לי להעלות שאלות
במחשבה.
היה רגע של שתיקה.
שאלתי אם במסר הרבי יודע גם
להעביר ביקורת, והרב אליהו אמר לי שכן, כי לא היה לי נעים, כי התחלתי להרגיש דברי
ביקורת.
"איך אדע אם זה ממנו או
ממני", שאלתי בהיסוס מיוסרת. "איך אדע שזה לא הדמיון שלי?"
הוא השיב לי שגם הדמיון שלי
זה בהשגחה פרטית.
כלומר, אם זה לא סותר את
הלכות התורה, וזה דבר שמקדם עם קשר עם הקב"ה ומשמש לאדם לימוד אז זה כן בא מהצדיק.
בזה נחה דעתי ואז אמרתי שאני
אדבר בלי מעצורים, מה שיהיה יהיה,
וביקשתי שירשום.
"דמעות זלגו מעיני,
לנוכח אותה אהבה שחשתי, אהבה ממש של דמות אב אוהבת. כמו מרבית בני דורי הראשון בארץ, חונכתי על פי אמות
מידה מחמירות, עם דמות אב פטריארכלית שהאם סרה למשמעתו ללא שום עוררין."
בחלק זה מדבר המסר על הרב גבאי
נפש שוקקה ונפש חפצה לאיש.
להוט הוא להפיץ את דבר השם
ואת דברי בין אנשים, גם בין גויים. להוט יתר על המידה. חשש בלבו שמא לא יעמוד
בדברו שלקח על עצמו.
חייב יהיה לקשר בין דברו לדבר
השם.
לא תמיד תואמים המה ולפעמים
להוט הוא יתר על המידה.
שלוח מצווה הוא ובעזרתו ובידי
שלוחים אחרים תבוא גאולתנו במהרה בימינו.
בחלק זה מדבר המסר על עם ישראל
בני ישראל כצאן הם שאין רועה
לו.
זנחו את דרכי הקדוש ברוך הוא.
שעת רצון היא, לבני ישראל
בדבר השם.
יראו הגויים את יד השם שהויה
בהם, (פסוק שלקוח מסדר פסח).
מהומה בארצם ובארצותיהם ועם
ישראל ישב לבטח בארצו, במהרה אושיעם.
אהבו איש את אחיו.
צדקת את מדורות.
צדיקה מדורות.
כמו ל"ו את. נסתרת,
עוברת את ייסורים קשים.
רוצה את יותר לגלות עצמך בפני
הציבור אבל צריכים המה לגלות אותך.
מספר על עצמו
נחתום שיחתנו בברכה
נברך את אליהו ובני ביתו.
נברך את הקהילה הקדושה העושה
בקודש שתהיה ביניהם יותר רוח של אחדות.
עושים הם מלאכת קודש לקרב את
הציבור החילוני הרוחני לתורתי,
אך יותר מאשר לתורתי לדמותי...
כי כן, גלגול של משה רבנו הייתי, וקשר
יש לי גם ליתרו.
חכמתו של יתרו לי, ולכן יש
אולי גם אפשרות להפיץ את דברי בין הגויים, המצווים על 7 מצוות בני נוח, לפעול אולי
בקרבם.
ידעו כל המקטרגים שנושא אני את רוח המשיח בתוכי שעולה כמו להבה מנר זה.
אבל הנר עצמו זה אתם, והפתיל זה התפארת של הנר והמשיח
הוא הלהבה.
אם לא תכינו עצמכם לתקופה זו שהיא תקופה משיחית,
קשה יהיה לרוח הקדושה לשהות במקומכם.
תקופתכם הנה כמו מעמד הר סיני, שבני ישראל קידשו
עצמם 3 ימים כדי לקבל את התורה.
ולכן, הכל הוא בסימן 3.
בין אם מדובר על שנים, או
עידנים.
לסיום המסר מראה לי הרבי ששלוש
זה אולי: תורה, מצוות וחסדים.
אחר כך הוא מסביר לי במחשבות
שלי שהוא בעליה רוחנית הרבה יותר גדולה ממה שהיה בחייו.
אחר כך הוא מראה לי תמונה של
נרות רבים שמתמקדת בתמונה של נשות ישראל שמדליקות נרות שבת ומברכות ברכה מיוחדת,
והוא אומר לי שזה סימן מיוחד עבורי גילה, הסקפטית, וכן הוא מראה לי מעין אביזר קטן
שנשות ישראל שמות במטפחת או בשיער לזכרו.
פענוח המסר
אפילו את לא יודעת מה קרה פה,
אומר לי אליהו לסיום.
"דברים מדהימים זה מה
שקרה פה".
"דברים מאוד אמיתיים עלי
ועל הקהילה".
אחר כך הוא בוחן את המסר:
הוא מסביר שהיה כאן הנושא של
משיח וגאולה שעובר דרכו ושלוחים נוספים.
דבר נוסף לגבי הרבי שאומר
במסר שהוא נשמה של משה רבנו ומשה זה גלגול של יתרו.
והמסר לגבי כך שהכל זה בסימן
שלוש:
תורה נביאים כתובים
חודש מתן תורה הוא החודש ה-3
אני שואלת למה הגאולה תבוא
ב-3?
כי זה בית המקדש ה-3
וגם מצוות: חוקים, משפטים ועדות.
מעל השכל, מובנות בשכל ולא מובנות בשכל.
לכן זה דבר מדהים מה שהיה כאן.
אני שואלת מה זה להפיץ דברו
בגויים?
יש 630 צינורות, כלומר 623
ועוד 7 שזה 7 מצוות בני נוח.
אני שואלת לגבי רוח המשיח
בתוכו של הרבי?
הוא מסביר לי שזה נכון, שככה
מבינים את הדברים
שאלתי מה זה הסימן לגבי נרות שבת?
הוא מסביר לי שלהדלקת נרות
השבת יש משמעות מאוד מיוחדת אצל נשות חב"ד.
כתוב, שכל נר שמדליקים לשבת
הוא גם בשביל כל עם ישראל לפי הכתוב:
"הדליקו נרות של שבת וכל נר הוא נר של ציון", ולכן כל נר מקרב
את הגאולה, לכן מחלקים חסידי חב"ד נרות רבים להדלקה.
שאלתי על סיכה בשיער?
הרב
גבאי היה המום, כי הוא סיפר לי שהוא בדיוק מתכנן עם אימו, סיכת משיח שתתאים לבגדי
נשים.
ההיסטוריה של הקשר שלי עם הרבי מלובביץ
סיפורי מתחיל בשנת 2001
בחודש
אוגוסט 2001 לאחר הרבה לבטים ודיבורים עם חברה מלוס אנג'לס החלטתי שברצוני לנסוע
עם בני שהיה אז בן 14 בספטמבר בראש השנה, לטייל, אבל גם לתת הרצאות לקהל הישראלי.
פשוט תיכננתי לפרסם מודעות בעיתון ישראלי שבמקום, וכמו כן לחפש אולם לשלוש הרצאות.
שבועיים
ימים חיפשו עבורי אולם במחיר נורמלי של בערך 100 דולר, והכל היה יקר, כולל בקהילה
היהודית שרצו בערך 500 דולר לערב!
הרגשתי
כיצד הייאוש אוחז בי, אבל אז באחד הלילות, לאחר שסיפור על על קיומו של אתר איגרות
הקודש, www.igrot.org החלטתי לשים שם את שאלתי, שהייתה, האם אסע לארה"ב
בחגים.
לא
תאמינו מה יצא לי כתשובה:
יצא לי חלק י"ד עמודים
קלד וקלה
והנה אני קוראת
בעמוד קלד:
"נעם לי
לקרות כך שממשיך בהשתדלותו להפיץ נר מצווה תורת אור... וכיוון שתובעים את
זה - בוודאי שניתנו הכוחות ועל העניינים הדרושים למלא התפקיד, ולכן תמה אני על מה
שהכותב שנפל קצת ביאושו, ומובן שזה גם כן מצער.
וצריך הוא לראות את המצב כפי שהוא, זאת אומרת
שהוא שלוחו של הקב"ה לעורר את סביבתו, להכירה את האור כי טוב... הן בגשמיות
והן ברוחניות, ואם המקיים נפש אחת כאילו קיים עולם ומילואו..."
אחר כך מדובר על חודש כסלו
שהוא חודש הנסים.
אחר
כך כתוב "שהחסידות" כאילו שייכת לכולם ולא רק לישראל.
אחר כך כתוב שם ניצחון ברוחניות ולניצחון כפשוטו.
בקיצור חברה, אני קוראת את הדברים, וממש הרגשתי כמו שמשהו
או מישהו מדבר אלי מן הדפים האלה!!!
ממש היה לי כמו תיקשור כזה.
זה היה מדהים!!!
אני רוצה להגיד לכם שממש הרגשתי מעבר
למילים, כמו קול דובר אלי במחשבות שאמר לי "גילה סעי, זוהי שליחות, יהיה
בסדר..."
למחרת בבוקר
אני מקבל מייל מהחברים מארה"ב שהם אכן מצאו לי אולם להרצאות ב-120 דולר בלבד
לערב, בדיוק כמו שרציתי.
הלכתי ועשיתי
את הסידורים הדרושים והיה קשה למצוא טיסה לארה"ב.
קראתי על
מצבע באמריקן איירלינס, של 850 דולר
בלבד עד ללוס אנג'לס ואל תשכחו שמדובר היה על שני כרטיסים!
לאחר
התרוצצויות ביום חם של חודש אוגוסט בין 5 משרדי נסיעות, מצאתי סידור שהיה סיוט די
גדול, אבל הסכמתי.
בן-גוריון
ציריך, ציריך שיקגו, שיקגו לוס-אנג'לס, בסה"כ 26 שעות באוויר.
האינתיפאדה
הייתה אז בעיצומה, וחברות התעופה הזרות לא טסו לישראל, ואל-על צריכה הייתה להטיס
בעצמה לאירופה ומשם לארה"ב וקנדה.
רציתי להגיע
בסביבות ה-18.9.2001 אבל נאלצתי לקחת מועד מוקדם יותר.
פתחתי שוב
באגרות הקודש לשאול כיצד תהיה הנסיעה שלי, ולא תאמינו. יצא לי דף על עילוי נשמה, יציאה לאור גדול, וכל הסיפור של יציאת
מצריים, שזה גם יציאה מן המיצרין!
את אשר קרה לי בהמשך תיארתי אחר כך בפרוטרוט!
אכן כן, טסתי ב-11.9.2001, יום אסון התאומים ולא הגעתי!
הרי הרבי דיבר עמי על עילוי נשמות, והנה קטע ממאמר שכתבתי על
נסיעתי!
http://www.oryada.com/on-sep11.htm
בקיצור, מגיעים לציריך,
וכאן אנו (אני והבן שלי) עוברים לידיים של האמריקאים- של חברת אמריקן איירליינס.
אחרי ששרפנו שעתיים בשדה התעופה בחנויות של ציריך, סוף סוף עלינו למטוס שמחים
ובוטחים.
עלינו
לאוויר בשעה 2 וחצי בצהריים. קיוויתי שאוכל לתפוס תנומה במטוס, אבל תחושה מוזרה
תקפה אותי. חשתי בכל כמה דקות שאני נופלת לתוך תנומה ואיני יכולה לשלוט בה, וזה
היה למספר דקות, כל תחושת
הגוף שלי נעלמה, וחשתי רק את הראש, וכמובן את הרגליים אשר התחילו לכאוב. מספרים
שככה מרגישים בטיסה שהרגליים מתנפחות. אבל זה לא הפריע לי, חשתי שאני כמו נעלמת,
אך לא יכולה להירדם ממש.
מעין תחושה
מוזרה אפפה אותי. בכל מחיר רציתי להירדם, לאבד את ההכרה לחלוטין, אך בגובה של 10
ק"מ באוויר, אולי הגוף מכיר חוקים אחרים. הגוף היה רדום לחלוטין, אך ההכרה
הייתה שם, ומן תחושה מוזרה שרתה עלי.
ואז
כאשר היינו בדיוק מעל פריס, ככה הודיע הקברניט, הוא אמר לנו שהוא מפנה את המטוס
לאחור ושאנו שבים לציריך. הטיסה הייתה מלאה למחצה, משהו כמו 150 איש, אולי יותר.
את האמת הוא כמובן לא סיפר לנו, ואת זה אני יכולה להבין. הוא רק אמר שיש שיבושי
מכ"ם ושכל מערכת המחשוב בארה"ב נפלה, ולכן אי אפשר לנחות בארה"ב.
הוא אמר שהוא מפנה את הטיסה בחזרה לציריך.
תחושה
מוזרה הייתה באוויר. כל הדרך
חזרה בכיתי. לא ידעתי למה. הדמעות זלגו ללא הפסק. חשבתי שזה מתסכול ומעייפות.
הדיילות נכנסו ליתר אקטיביות מלווים בקור רוח. היה מן שקט מוזר בחלל המטוס, ורק
רעש המנועים נשמע. לא הייתה עוד מוזיקה, לא הקרינו סרטים, רק דממה כזו באוויר,
והדמעות ממשיכות לזלוג ללא הפסק.
גם
הקפטן עצמו נשמע מאוד לקוני, ומלבד הודעות על מזג האוויר, גובה הטיסה ועוד נתונים
טכניים, הוא לא הוסיף דבר. הוא רק אמר שאנו חייבים לשרוף כמה שיותר דלק כי המטוס
עמוס לעייפה בדלק לנסיעה של 10 שעות ולא ל-3. והדיילות המשיכו לחלק משקה קר
וממתקים אולי כדי לרכך את הבשורה הבאה אשר עומדת הייתה לנחות עלינו! רק אחת מן
הדיילות רמזה לי שכנראה לא נוכל לטוס עוד היום מציריך, וזה נשמע היה מוזר.
נחתנו
והקברניט פתח ואמר בקול מאוד רציני, אך מאוד יבש ועובדתי, לא מוכן להסגיר שום
אמוציות. הוא סיפר לנו רציני,
סיפר לנו שהמצב הרבה יותר רציני ממה שאנו חושבים. הוא התחיל לספר על חטיפות
המטוסים ועל מה שקרה ולרגע חשבתי שאני בתוך סרט אימה!! זעקות אימה פרצו מכל עבר מהפיות של
הנוסעים. המילה "הייג'אקינג, הייג'אקינג" חזרה על עצמה ללא הפסק, ואני
חשבתי שאולי אני לא מבינה נכון!!!
הלב
סירב להאמין, והדמעות המשיכו לזלוג, וקמתי לשירותים, בוכייה, ואחזתי בידה של אחת
הדיילות שכנראה הסירה את מסיכת קור הרוח מעל פניה וגם היא נתנה דרור לדמעותיה.
שימו לב!
הרבי דיבר עימי על עילוי נשמות, ואני חושבת שהייתי חלק
מהתהליך זה, הייתי לצריכה להיות שם באוויר, מבכה בלא יודעין את אותם אלפים אשר לא
שרדו את התקפת ה-11.9.
שימו לב כיצד הרבי מדבר עימי על הצלה ויציאה לאור גדול, ואכן
הייתי תקועה 3 ימים בציריך, נואשת מאי היכולת לטוס עוד.
כאשר אחז בי היאוש בתא טלפון ציבורי, בעיר נוכרית ואפרורית,
פניתי בלבי לרבי ואמרתי לו:
"אבל הבטחתי לי שאני אגיע לארה"ב בשליחות".
לפתע הסתכל אלי בני בן ה-14 ואמר בקול בוטח:
"אימא אל תדאגי מחר יום שישי על הבוקר אנחנו נוסעים".
לא האמנתי לו, כי שמי ארה"ב היו סגורים. הם הורידו 5000 טיסות
פנים ועוד 5000 טיסות אשר היו בדרך, ושיכנו 20 אלף איש על חופי הים ובנייני ציבור
בקנדה.
אבל הילד צדק!
בוש החליט לפתוח השמים כדי להחזיר את פליטי הטיסות הביתה, וככה
הגענו גם אנו באיחור של שלושה ימים!
מפגש
של תיקשור ישיר בשנת 2002
היה זה ערב שקט ורגוע בחיפה
ללא פעילות. חברה שהיתה מקורבת לחב"ד נכנסה אלי והציעה לי לבוא עמה לשיעור
תניא בביתה של רבנית חיפאית.
נכנסו לבית, שהיה כל כך
אופייני!
קירות לבנים, מזנון שחור
כבד מלא ספרים, ועל הקירות תמונות רבות של הרבי.
סביב שולחן שחור עבה ישבו
כ-8 נשים, והרבנית הדליקה נר והתחילה בשיעור, שאותי די שיעמם.
לא עבר זמן רב, ומחשבתי
נדדה אל הרבי, הרי ברור שאם תכניס מתקשרת כמוני לבית מסוג זה, לא תהיה לי שום בעיה
לתהחיל לשוחח שם "עם התמונות".
אבל כנראה שהיה בזה יותר
מכך!
הלימוד, הכוונה, הנר, כל
אלה הינם כנראה, הדרך ליצור קשר ישיר.
חשתי שאני משוחחת עימו
במחשבות!
שואלת שאלה ושומעת בתוכי
את התשובה!
הדברים שלהן מובאים בצורה
של דו-שיח, כאשר בחלק מהזמן הוא גם הדגים לי את הדברים כמו על גבי סרט.
אני- תגיד לי רבי, למה יצא
ככה שלא הבאת לעולם יורש, וכעת כל העדה אבודה.
הוא- תביני בתי היקרה, זה
תקופה חדשה. לא עוד דמות של משיח אחד, אלא תקופה שלמה שתהיה משיחית!
המשיח אינו עוד אדם, אלא
מצב תודעה!
כולם יצטרכו להיות בתודעת
משיח, ולכן גזר הקב"ה שלא יהיה יורש, כי עידן הסגידות נגמר.
בהמשך הוא ממש הראה לי
כיצד הוא היה מתגלה אל אנשים בלילה, במן חלום בהקיץ, ולכן יש כאלה אשר ראו אותו
בעת ובעונה אחת בכמה מקומות, וכמו כן שוחח עימי על הבריאות, נושא אותו כנראה
הזניח, והדגיש כל הזמן את המשמעות של נפש בריאה בגוף בריא.
שנת 2012- הרבי
מלובאביץ ומאבקי בעריית תל-אביב
בסוף שנת
2011 נחתה אלי גזירת ארנונה מפלצתית בתל-אביב של 2550 ש' לחודש!
זה נגר
ונגרר כחצי שנה, שבה לא ידעתי היכן אני עומדת.
זה הגיע עד
כדי משפט ערר עם העיריה.
סיפור עגום
ואבסורדי זה העליתי על הכתב בלינק:
בצר לי,
פניתי שוב אל איגרות הקודש, מושיעיי ומצילי, בשאלה המאוד קשה שהיא, האם אמשיך את
הפיעלות בתל-אביב.
ראו מה
שקיבלתי זה מסומן צהוב על גבי לבן!!!
שימו לב
במיוחד למילים:
"ובפרט בנוגע לאיש אשר
ההשגחה העליונה בחרה בו לקרב את לבן של בני ישראל לאבינו שבשמים".
ושוב:
והש"ית ישלח ברכה
והצלחה במעשה כבודו להיות השליח הנכון להביא לרפואה למכאובי האנשים אשר ההשגחה
העליונה מביאם לידו".
ב'עב
ב"ה, י"א ניסן, תשי"ג
ברוקלין.
מר עזריאל שי'
שלום וברכה!
בנועם מקבל הנני ידיעות
מהרה"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מזקני רבני אנ"ש מוה"ר
ישראל נח שי' בעליניצקי, על דבר יחסו של כבודו אליו טפולו בעניניו והעולה על כולנה
שימת לבו לכל המצטרך להרב מוהרי"נ שי'.
וכבר ידוע מאמר רז"ל
(בבא בתרא ט' ע"ב) אשר הנותן פרוטה כו' מתברך בשש, משא"כ המפייסו מתברך
באחד עשר, ואם בכלל דרשו רבותינו ז"ל ורפא ירפא מכאן שנתנה תורה רשות לרופא
לרפאות אלא שהי' חשש בדבר שאולי יסמכו על הרופא בעצמו וישכחו אלקה עשהו שמטעם זה
גנז יחזקי' ספר רפואות לדעת כמה מפרשים, הנה כשהרופא עצמו יודע אשר הוא הוא שלוחו
של הרופא חולי כל בשר ומפליא לעשות הוא ה' אלקינו, הרי ממילא אין מקום לחשש זה
ורפואותיו מצליחות ביותר, והשי"ת ישלח ברכה והצלחה במעשי כבודו להיות השליח
הנכון להביא רפואה למכאובי האנשים אשר ההשגחה העליונה מביאם לידו, ושכר מצוה מצוה
אשר גם בעניניו הפרטים תומשך ברכה והצלחה להמצטרך לו לזוגתו ולילידיהם שיחיו
בגשמיות וברוחניות.
ומענינא דיומא אסיים, שיחוג את
חג הפסח הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה, בכשרות ובשמחה, הוא וכל בני ביתו שיחיו.
בברכת החג.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו - בלי הוראת זמן הכתיבה - בו שואל דעתי אודות העתקתו
לארצוה"ב.
ולפלא שהוא בגדר שאלה אצלו, כי הרי ידוע מכבר דעתי בכלל שאיני מבין ואיני גורס
הבהלה בהעתקה וברובא דרובא גם ההעתקה עצמה, ובפרט בנוגע לאיש אשר זכה שההשגחה
העליונה בחרה בו לקרב את לבן של בני ישראל לאביהם שבשמים ע"י המאור שבתורה
זוהי תורת החסידות דרכי' והנהגותי' וגם הזמין לו את זה שתהי' פרנסתו בגשמיות ביחד
עם פרנסתו ברוחניות, שבמילא ברור הדבר לדעתי שזהו הצנור שלו ושל כל ב"ב שיחיו
שעי"ז יקבלו כל המצטרך להם בגשמיות וברוחניות, ובלבד שיעמוד חזק על משמרתו
למלאות תפקידו כדבעי עד כמה שתלוי בו, אבל גם זה מספיק כי לפום גמלא שיחנא.
בברכה לחג הפסח כשר ושמח.
שימו לב. הוא ממש מברך אותי, ודמעות
עמדו בעיני כאשר קראתי את הדברים. הוא ממש מברך אותי, שאמשיך לעשות את אשר אני
עושה.
אני רוצה לספר לכם שהלכתי לבית המפשט
עם עיריית תל-אביב עם דמעות בעיניים.
ובאמת אחד מהיושבים בועדת הערר הסתכל
עלי כשהכל הסתיים ואמר לי:
ואני מביאה ציטוט מתוך המאמר שכתבתי
לעיל: www.oryada.com/esder.htm
נכנסים
3 אזרחים סימפטיים
ישובים מתחת לדגל ישראל וסמל העירייה ויש שם גם קלדנית. זה מעין מיני בית משפט.
אחד מהם
מעלעל בדפים ומבקש 2 דקות להתעדכן, ומעניין אם עיניו נפלו על אשר הובא קודם.
2 חברים
מלווים ושואלים אותם לשמם, לא מבינים מאיפה כל הפמליה הזו, והם לא מבינים עד כמה
הפייס-בוק כבר מוצף מעל ומעבר, ואם עוד אנשים היו יודעים, יכול היה להיות שהייתה
שם התקהלות שלמה.
הדיון
מסתיים במהירות, כאשר ראש הוועדה מאושר ומרוצה שהושגה פשרה, כי ידיהם מלאות עבודה,
ומעניין למה?
ואז קורה
דבר מוזר.
כאשר קמים
לצאת, למרות שהיית רוצה להשחיל עוד מילה, ההוא שישוב בראש בשולחן, זה בחולצה
הכחולה, פתאום מסתכל עלייך ועוד אומר לך:
"כל טוב, ושתמשיכי לעשות את מה שאת עושה"!!!
אתה יוצא
נדהם ושואל עצמך, האם התעמק בכך, או שברפרוף צצו לנגד עיניו השורות האלה:
כאמור, אני אישה אלמנה עם ילד שאינה בדיוק בקו הבריאות,
כאשר כל חפצי הוא להביא מעט אור לחייהם של אנשים אשר הגורל לא היטיב עימם,
אך אין זה מתקבל על הדעת שכל מי שעושה בביתו חוג בית וגובה כסף לכיסוי הוצאותיו
מחשיבים אתם את ביתו כמשרד...
או שאולי אולי שרו עליו הדברים
אשר הרבי כאן הבטיח באיגרות הקודש?
14.6.12
היה זה יום
חמישי. התעוררתי בשמונה בבוקר וחשתי אפופה באור. לא יכולתי עוד להמשיך לישון.
הרגשתי מן התרחבות כזו של הרוחניות ואז הצטייר לנגד עיני המשפט הכל כך מעורר
מחלוקת, וחשתי שהנה האותיות מרצדות לנגד עיני והופכות למילים והבנתי שיש כאן מסר למהות
המילה מלך ומשיח.
יחי אדוננו ומורנו מלך
המשיח לעולם ועד
מסר בנושא לפי תורת האותיות
פסוק זה שגור בפי כל חסיד ואוהד
חב"ד.
ניסיתי להבין פסוק זה לאור חכמת
האותיות, ומתוך מצב של מדיטציה זה צף לנגד עיני.
המילה מלך:
מ- מאוחדים
ל- לך
כ- כולנו
כלומר- כולנו מאוחדים אלייך השם יתברך.
שלושת המאפיינים של
המילה משיח
המילה משיח – התפרקה לי למילים ישם-ח' או שם-חי או אפילו יש ח+ מ'
ואז הונחיתי
לפרק ח' בתהילים ולא הבנתי בהתחלה למה
ב יְהוָה אֲדֹנֵינוּ מָה-אַדִּיר
שִׁמְךָ, בְּכָל-הָאָרֶץ;
אֲשֶׁר תְּנָה
הוֹדְךָ, עַל-הַשָּׁמָיִם.
ג מִפִּי
עוֹלְלִים, וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ-עֹז:
לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ;
לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב, וּמִתְנַקֵּם.
ד כִּי-אֶרְאֶה
שָׁמֶיךָ, מַעֲשֵׂה אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים,
אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה.
ה מָה-אֱנוֹשׁ
כִּי-תִזְכְּרֶנּוּ; וּבֶן-אָדָם, כִּי
תִפְקְדֶנּוּ.
ו וַתְּחַסְּרֵהוּ
מְּעַט, מֵאֱלֹהִים; וְכָבוֹד וְהָדָר
תְּעַטְּרֵהוּ.
פסוק ו' התנגן באזני ללא הרף!!
ותחסרהו מעט מאלוהים
מה פריוש שאנו בעצם אלוהים, אך חסר לנו
קצת ממנו?
ושימו לב:
חי' היא האות של האחדות, אבל היא בדיוק
מזל סרטן אשר בכותבי מאמר זה אנו נמצאים לפניו. היא בדיוק חודש תמוז, שהוא הירידה
הרוחנית לאחר מתן תורה ומעמד הר סיני, כי אז היה האור באחדות והנה כרגע הוא הולך
לקראת מיעוט, לקראת הספק באמונה וחסר הביטחון בקיום ההשגחה העליונה שאינה עוד, כי משה
עלה להר סיני למשך 40 יום ולילה, לשהות במחיצת הבורא ולהיות אחד עם השכינה ללא
הרף, בעוד אשר העם נותר לבדו!
מעניין שא' בתמוז הוא גם יום ההילולא
של יוסף הצדיק, אשר היה במעמקי הבור וניצל בזכות החלומות, כלומר, ההשגחה האלוהית
יורדת לעולם החלומות ותת ההכרה כאופייני למזל סרטן.
שלושה פירושים למילה
משיח
משיח = ישם
ח' – פירוש ראשון
והנה יש לנו את המילה משיח שהיא בראש וראשונה ישם-ח',
שהיא לשים את האות ח' על לבנו,
כי היא אות אשר רגליה בעולם הפירוד, וראשה באחדות, ולכן גם נאמר שביום ההוא
יהיה ה' אחד ושמו אחד!!
וזה בעצם התחלת הגאולה!
משיח = שם
ח' – פירוש שני
אחר כך המילה משיח היא גם כן שם-חי.
כלומר שמו חי כמו הקב"ה אשר יהיה אחד עם שמו. זה מזכיר את פרק ב' בבראשית שם
נאמר- "ויפח באפיו נשמת חיים ויהיה האדם לנפש חיה"
ואחר כך האדם קורא בשמות וכל אשר יקרא
לו בשם- נפש חיה שמו!
כלומר נפש
חיה = חי-ה' שהיא נפש מהבורא
כלומר המשיח הוא בקשר ישיר עם הנפש
החיה של הבורא, ולכן יש לו גם את הקשר אל בני האדם!
משיח = יש
ח' + מ' פירוש שלישי
משיח הוא גם יש ח'+מ', כלומר
החיבור בין האותיות הללו, שזה המצב האידיאלי לפני חטא העגל וזאת משום שהוא החיבור בין העם אשר היה באחדות של מעמד
הר סיני לבין משה רבנו שהוא בסימן האות מ'!!!
דרך אגב, כל תמצית תורות החסידות נמצאת
כאן תחת מאמר זה:
כי הרי החכמה היא לעבוד את השם בשמחה!
ושמחה זה בעצם
משה + ח'
כלומר, החיבור בין משה רבנו לעם שזה
בדיוק אחרי מתן תורה וזה עבודת השם דרך השמחה מהלב, מה שבאמת חש חסיד כשהוא פונה
לשם יתברך, הוא חש את השמחה אשר בלב!
בקיצור אלה
הם שלושת פירושי המילה משיח:
1.
להתחבר
לאות ח' שהיא האחדות בין יחידים שהופכים לאחד
2.
לדעת
שמשיח קשור בעצם גם לרעיון של נפש חיה.
3.
לדעת
שזה החיבור בין משה לעם שזה החיבור בין ח' למ'
אז למה ראיתי את הפסוק
ותחסרהו מעט מאלוה?
מסיבה מאוד פשוטה.
ותחסרהו זה מהשורש – חסר
= סר-ח'
מעט זה בעצם מעט
= עם-ט'
ומה קיבלנו
כאן?
סרה תודעת האחדות המיוצגת על ידי
הנפילה לחודש תמוז, ועברנו לאות ט', שזה תיקון נוסף, זה חטא המרגלים, וזה אות אשר
מחבורת מלמטה ומפורדת מלמעלה, והיא שורש המילים, טיט, שטן וכו'.
כלומר, זוהי אות קשה, ולכן המילה מעט
זה להיות עם האות ט' אחרי שסרה השפעתה של האות ח', ואז יש לנו את הפירוד מהאלוהות
אשר ברא את העולם כשהוא בתוכנו, ואת כל המעט שהוא החסיר מאיתנו, זה פשוט חוסר
החיבור לאות ח', שזה עולם הפירוד.
זה כמו מולקולות נפרדות אשר מסרבות
להתלכד וליצור את הגביש המושלם!!!
ולכן האחדות והאהבה היא אשר תביא את
הגאולה במהרה בימינו ומשיח זה בעצם משב של אחדות בעם ישראל.
ויודעים אתם מה?
משיח +
נשמה - ייתן לנו בעצם שם נחיה
מוצאי
ג' בתמוז התשע"ב 23.6.2012
דיווח על ערב מיוחד במינו – מפגש
בתל-אביב – ערב ראש חודש תמוז התשע"ב
מאת
גילה בויום
כאשר נפגשנו אני
ואליהו גבאי לשיחה בתל-אביב תכננו ערב זה של ראש חודש תמוז שבמקביל גם היה
20.6.2012 ממש תחילת מזל סרטן, כערב של התוועדות עם הרבי מלובביטש, וכערב של מסרים
באיגרות הקודש.
על מנת
שתבינו את גודל החוויה ואת מה שקדם לה, קריאו חוויותי בלינק:
בקיצור בטרם דעתי לתל-אביב, והייתי קצת
נבוכה כי לא ידעתי מה הולך להיות, החלטתי לפתוח באיגרות הקודש, ולשאול על הערב,
ותאמינו לי שנפלתי מהכסא, כי תראו מה יצא לי, ואני מסמנת בצהוב את אשר ממש הדהים
אותי. מתוך עשרת אלפיםצ מכתבים, את זה מה שהגריל לי המחשב!
ולסיים בטוב, כיון
שמתקרב יום הבהיר י"ט כסלו, יום גאולת רבינו הזקן, ומוסיף בזה כ"ק
אדמו"ר מוהרש"ב ביאור "החג אשר פדה בשלום נפשנו ואור וחיות נפשנו
ניתן לנו", תקוותי אשר
כשישתתף בהתוועדות בכפר חב"ד ביום סגולה זה, כמנהגו הטוב זה כמה שנים, יצרף אליו כמה וכמה
ממושפעיו, בכדי שגם הם יהנו מזיו אור ומאור שבהתוועדות זו, בטח תפעל עליהם ותחקוק
רושם על הימים שבועות וחדשים שלאחר זה.
ואם
העובר דרך חנותו של בשם אי אפשר שלא יקלוט ריחו, על אחת כמה וכמה השתתפות בהתועדות
חב"דית, שענינה כשמה, היינו שיחדור בפנימיות, ולא רק ברגש הלב אלא שיכבוש גם
השכל החב"ד שבמוח, ותקותי חזקה שיקלטו לא רק "ריח" אלא גם ענינים פנימיים,
וזכות הרבים תלוי בו.
בכבוד וברכת הצלחה
בכל הנ"ל.
אז
התכנסנו לנו בתל-אביב, ביום מיוחד זה בו הלוח הלועזי והלוח העברי התלכדו!
פשוט
מאוד התחיל מזל תמוז שזה הסרטן העברי וגם הסרטן הלועזי, ואני הסברתי
שהנה מתחילים מזלות הקיץ, אשר מטרתם לתקן את אגו האדם.
אחרי
שלושת חודשי האביב של ניסן, אייר סיוון, שהם היציאה לחירות, ההגנה במדבר והשיא הוא
מתן תורה שמייצג את הקשר בין העולם המוחלט היחסי, הנה מסתלק האור, ויש לנו חודש
קשה, אשר מופנה לכיוון האגו, וזה כאילו בא לתקן את הכלי, אחרי שהאור נעלם.
משה
עולה להר סיני ונעלם ל-40 יום ולילה, ואז מתבצע חטא העגל שהוא חטא של פחד, חוסר
ביטחון עצמי ואובדן אמונה כאופייני למזל סרטן.
אחר
כך יבוא חודש אב, חודש האגו גאווה שזה חטא המרגלים, ולבסוף החזרה והתיקון לצניעות
שזה מזל בתולה חודש אלול.
הפעם,
אמרתי, התלכד חודש תמוז שמיוצג על ידי הירח, יחד עם מזל השמש, וזה דווקא חיבור בין
חושך לאור, בין ספק לידיעה והארה, וזה גם היום של יוסף הצדיק, בעל החלומות אשר
נזרק אל תוך הבור וניצל בזכות חכמת החלום, ואגב, האות ח' היא מזל סרטן.
דרך
אגב, בדיוק ב-א' בתמוז לפני 6 שנים
נכתב גלעד שליט והושם בבור תחתיות...
אחר
כך התחלנו את ההתוועדות, וכאן בתמונה אתם יכולים אותי במן מצב מאוד תיקשורי, מצב
בו חשתי ממש התפשטות הגשמיות.
דיברתי
על הרעיון של הצדיק אשר סבל והזדהה עם הקושי והצער של כל אחד מעם ישראל, ובכל זאת גם ידע לבקש עבור כל
העם כולו.
לכן
גם עלינו לא לשכוח את האחדות, כי עם כל הקושי של כל אחד מאתנו, אנו שקועים
בצרותינו וזה רק מפריד ומפורר אותנו. לכן בכל מחיר עלינו לשמור על אחדות.
אחר
כך מבלי שאבין למה ומה, הוסבר לי שחשוב שכל אחד מאתנו ידע את גלגולו מתקופת
התנ"ך, ואז התחלתי פתאום לראות אם האנשים, כל אחד ואחד בגלגולו מתקופת התורה
וזה היה מדהים.
o
חמישי
o
אמש השתתפתי בפגישה
מ ד ה י מ ה , ייחודית ויוצאת דופן. הרצאה ושיעור שניתנו על ידי הרב אליהו גבאי
ו ל א ח ר י ה תיקשורים בשרשרת מהממים מהממים מהממים שלך גילה. אחרי יום עבודה
ארוך הצלחתי בערנות רבה ובעניין להיות אתכם עד לשעה 1:30. איזה ערב מהנה........
o
שכחתי לציין מידע
חשוב : התיקשורים הועברו מן הרבי מלובביץ.
לא היה ספק לאף אחד באשר לאוטנטיות המידע.
נהדר....
ברצוני להודות על ערב מדהים.
בראש וראשונה ברצוני להודות לגילה
בויום, שהאירה את עיני לעולם הרוחני.
עברתי ערב של חוויה מדהימה אמש,
והייתה זה לי חוויה חדשה של התקרבות לצדיק יסוד עולם שזה הרבי מלובביץ, שדרך גילה
קיבלתי מסר מאוד חשוב שמאוד האיר את עיני לקבל תובנות ומאור עיניים חדש.
היה שיתוף פעולה מדהים בין הרב אליהו
גבאי לבין גילה בויום שממש
משלימים אחד את השני.
היה ממש מצב של קדושה, ולמרות שגילה
אינה דתייה, היא ממש הייתה צינור להעברת מסרים בשיתוף עם הרב גבאי, שיתוף פעולה
שחבל על הזמן, ואני רואה שהם יעשו דרך משותפת יחד וזה ייקח אותם למקומות רחוקים.
היה משהו מסביב באוויר שהיה מעבר,
שניכם הייתם אפופים בהילה, והיה בכם משהו שלו, רגוע ואלוהי, ממש הייתם אפופים
בקדושה.
מצפה לערב נוסף, כי זה התחברות, זה
אוירה של קדושה, של עולם חילוני שמתמזג עם עעולם קדוש, וזה ממש נותן לנו מקום
להתקרבות יותר חזקה לעולם הרוח ולבורא.
תעשו עוד ערבים כאלה, ואני ממליצה
ואמליץ לכל אחד לבוא ולחוש ולטעום מרוח הקודש.
נהניתי להכיר את הרב אליהו גבאי, הוא
אדם מדהים, צנוע ומדבר עם כל אחד ואחד בגובה העיניים.
הלני פטילון
מספר לינקים שימושיים:
פתיחה באיגרות הקודש:
מפעל אדיר
של העלאת איגרות הקודש בהקלדה!!
http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4319
אתר
חב"ד בישראל
צפו באחד מנאומיו:
http://www.youtube.com/watch?v=LZ4QZ3Cch48&feature=fvwp&NR=1
להלן ערב ליצירת קשר
עם דמותו של הרבי
תיקשור וקבלת מסרים דרך איגרות הקודש
וספרים קדושים אחרים,
תוך כדי חיבור לרוח הצדיק
ערב בלתי נשכח עם הרב אליהו גבאי
ובהשתתפות גילה בויום שתעביר מסרים
ישירים
ערבים מסוג
זה יתקיימו אחת לחודש בחיפה ובתל-אביב או בכל מקום אחר לפי הזמנה
ב-31.5.12
נפגשנו הרב אליהו גבאי חסיד הרבי מלובביץ וגילה בויום לשיחה במרכז לפיתוח
המודעות.
את
מה שאירע שם קשה לתאר, וזה גם מובא לסיכום בלינק הבא.
גילה
עצמה הבינה להפתעתה הרבה, שבעצם בהחלט יש כאן דברים שמעבר לגדר הטבע, וגם אם אי אפשר
להוכיח הרי שאי אפשר להכחיש ואולי באמת דמות מיוחדת זו נמצאת עימנו, ויוצרת קשר,
לא רק עם מאמיניו וחסידיו. לכן בכלל החלטנו לעשות ערב זה, בו קבוצת אנשים רוחניים
יוכלו להתחבר לנוכחות מופלאה זו ואף
לקבל מסרים וברכה.
ככה
זה נעשה:
בכל
אופן, לאחר הדלקת נר, ואמירת פסוקים מסוימים, מצאו עצמם הרב אליהו גבאי וגילה בתקשור ישיר עם רוח הצדיק
על פי מה שמכונה התוודעות עם הצדיק.
גילה חשה מן
התרחבות מעבר לפיזי, והיא מתארת את זה כנוכחות של אור ואהבה עצומים:
"דמעות זלגו מעיני, לנוכח אותה אהבה שחשתי, אהבה ממש של
דמות אב אוהבת. כמו מרבית בני דורי
הראשון בארץ, חונכתי על פי אמות מידה מחמירות, עם דמות אב פטריארכלית שהאם
סרה למשמעתו ללא שום עוררין."
בקול
שקט ובמילים שקולות, העבירה גילה מסר, בין על עצמה, על הרב גבאי וגם על
החברה כולה.
בלטו
במסר המילים על הצורך בשליחות אל "הרוחניות החילונית", שזה ביטוי נרדף
לכל אלה המחפשים משמעות רוחנית בחיים שלא במסגרת דתית כלשהי.
ואכן
חסידות חב"ד עוסקת בשליחות מקודשת זו.
ניתן
למצוא את חסידיה לא רק במרכזים בארץ ובעולם, אלא הם מגיעים אליך: לקיבוצים, בתי
חולים, בסיסי צה"ל ואף לפסטיבלים רוחניים. מחלקים חומר, נרות שבת, נותנים
שיעורי לימוד, ואף פותחים באיגרות הקודש, שהינם אסופת מכתבים שהרבי כתב עוד בחייו
לאלפי אנשים מדי חודש, ושכיום משמשים כספרים להתייעצות אישית.
לכותבת
שורות אלה ניסיון אישי מאוד מפתיע עם איגרות הקודש, שהועלו גם לאינטרנט, ותמיד היא
הצליחה לפתוח את הדף המתאים.
חסידי
חב"ד רואים במענה של האיגרות
לא רק תשובה על שאלות אישיות, אלא גם ברכה מהרב אשר רוחו שורה עוד עמנו,
למרות הסתלקותו הפיזית, ולכן התשובות הניתנות מאיגרות אלה הן גם בגדר ברכה.
בחרנו
להתכנס במועד מיוחד זה, שהוא גם ראש חודש תמוז, וגם בחצות הלילה עוברת השמש
למזל סרטן, ולכן הלוח העברי והלועזי מתחברים, וזה גם יום ההילולה של יוסף
הצדיק, איש החלומות, ולכן זהו יום מאוד מיוחד כיום של חיבור לרוחניות.
בערב
מיוחד זה יספר הרב גבאי את סיפורו האישי, תוך התייחסות לדמותו המופלאה של הרבי,
דמות הדורת כבוד, שאלפים היו משחרים לפתחו מדי יום ראשון, ביניהם ראשי מדינות,
רבנים ראשיים, אנשי צבא, אנשי אקדמיה ומנהיגים כמו שז"ר, בגין, רבין, נתניהו
ועוד שבאו לקבל עצה וברכה ממנו.
יסביר
את המהות הרוחנית של הצדיק בימי חייו ולאחר מותו בכלל ועל דמותו של הרבי מלובביץ
בפרט, וכיצד יוצרים עימו קשר.
מהי
עליית נשמה, מהו עיבור, מהי התוועדות עם נפש הצדיק ועוד, כסוגים שונים של תקשורת עם העולמות
העליונים.
סיפורים
ועובדות שמוכיחים מעבר לכל ספק שרוח הרבי עדיין שורה כאן ומדוע הוא בקשר הדוק עם
כל מי שדורש את עזרתו.
כיצד
פותחים באיגרות הקודש ומקבלים עצות מעשיות וברכה.
בחלק השני נעבור תהליך ייחודי של מדיטציה להתעלות
רוחנית ולחיבור עם נפש הצדיק להעברת מסרים באמצעות ספרי הקודש, התהילים וכן מסרים
ישירים בהשתתפות גילה בויום במישור הכללי וכתשובות וברכות לנוכחים.
מחיר
הערב 70 ש'.
ניתן יהיה
לקבוע יעוץ אישי עם הרב גבאי במועד אחר, למפה רוחנית אישית עפ"י תאריך הלידה והשם,
לפתיחה באיגרות הקודש, לברכה ולפתרון בעיות שונות. המחיר 180 ש'.
הרב
אליהו גבאי מתגורר כיום ברחובות והוא נשוי פלוס שבעה ילדים. הוא
הוסמך לרבנות בבית מדרשו של הרבי מלובביץ בברוקלין כבר בגיל 25 ומאז כיהן כרב
במקומות שונים בארץ ובעולם. הוא חיבר ספרים וביניהם הספר "יהודי" דרגות
ההנהגה בעם-ישראל שתורגם גם לאנגלית ורוסית ונמכר באלפי עותקים.
זכה
לאין ספור ברכות ומפגשים עם הרבי, שכיוונו אותו ושינו את חייו לחלוטין. הקים את
מוסדות "אור החיים" בקרית מלאכי, וכן בתי כנסת במושבים ובקיבוצים גבעת
ברנר, ונען, חולתה, להבות הבשן, מושב דישון ועוד.
היה בשליחות עם כל בני משפחתו באוקראינה
למשך מספר שנים.
הרב
אליהו גבאי הוא גם איש הייטק וטכנולוגיה מוכר ומוערך.
בשנת 2001 הוא רשם המצאה רשומה בתחום התקשורת
הסלולארית ICCC, ומונה
למנכ"ל חברת ,MEI,
חברה להמצאות ופיתוחים טכנולוגים בתחום הסלולאר .
משנת
2008 הוא משמש יו"ר מאגד חברות הטלפון בישראל ומוביל 40 חברות הייטק למנוף
עסקי, טכנולוגי ושיווקי.
הוא
פעיל מאוד בשנים האחרונות בנושא של עזרה לציבור החילוני להתחבר למימד הרוחני,
וריכז את הנושא של ניידות חב"ד בקיבוצים ובפסטיבלים שונים.
הכותבת גילה
בויום הינה מותיקי אנשי הרוח והמיסטיקה בישראל והיא בעלת ניסיון של 20 שנה.
היא מנהלת
מרכזים בחיפה ובתל-אביב, מעבירה הרצאות סדנאות וקורסים באסטרולוגיה, נומרולוגיה,
טארוט, מטוטלת ותיקשור, ונותנת יעוץ אישי:
בנוסף היא
עורכת סרטים, מנהלת דף בפייס בוק, מופיעה בקו המומחה, נותנת מענה טלפוני.
פרטים תוכלו
לקרוא: