כ"ה באלול יום בריאת העולם

תיקשורים ממסע לקברות צדיקים-

מתאריך - 28.9.05

 

תיקשורים הם לא רק מלל הם גם תחושות.

כל מקום יש לו את העוצמה שלו, את האנרגיות שלו, שאליהם אתה מתחבר, ואז מבקש בעזרתם, נישא עימהם כמו מעל גבי נהר אשר זורם בכיוון מסויים.

אז נתתי לעצמי בכל מקום, לשבת לחוש, ואז גם לכתוב.

"המצלמה הנסתרת" תפסה אותי בשעת מעשה..

 

 

 

 

 

 

 

בקבר רבי עקיבא

 

 

 

 

אז תראו את הנוף ותראו את הציון, כשעומדים שם מרגישים על גג העולם... כל נוף טבריה פרוש לנגדינו.

לשבת בקברו של רבי עקיבא, זה חוויה!

 

 

 

מרגישים שם המון עוצמה! הכוח שבדבוקת במטרה, כי עד הרגע האחרון, עד שיצאה נשמתו הוא לא עזב את האמונה!!

טוב לשבת שם במדיטציה, ולחשוב על כל מה שרוצים להשיג ולעשות, ולחוש את העוצמה של הכוח להילחם, להמשיך ואף פעם לא לוותר!

 

אז חשבתי על הפסוק המאוד מוכר שלו, "ואהבת לרעך כמוך", וזה מה שהיד שלי כתבה:

 

אהב רעך כמוך

ואז תאהב עצמך יותר

וכך לא תאהב רעך במקומך

כי על עצמך לא תוותר

 

אצל רבי עקיבא הכל התחיל בגיל מאוחר. הרי עד גיל 40 היה בור ועם הארץ, היה רועה את צאנו של כלבא שבוע, עד שהכירה אותו רחל, בתו של רבי עקיבא ואהבה אותו, ואז הוא הלך ללמוד תורה, פעמיים הלך וחזר, עד אשר בא עם אלפי תלמידים, ובחישוב קל, כבר היה בן 60!!

 

אז הנה, עבור כל אלה, אשר מפחדים משיני הזמן המכרסמות בהם! עבור כל אלה, אשר הזמן הוא תירוץ כבר לא לשנות, ולא לעשות, ולחדול לחיות, זה מה שידי כתבה בקבר רבי עקיבא!

 

 

מעל לזמן ומעל הכאב שוכן הנצח

 

שנים רבות חלפו כהרף עין

ובתורה החכמתי כפליים

כי לזמן אין משמעות

וגם אין בו כל איום

כי עבורכם הוא רק תירוץ

לומר שלא השגתם כלום

בגיל 60 עדיין לא נס לחי

ועד הנשימה האחרונה בנשמתי

לרגע לא חדלתי

לא מהאמונה ולא מתורתי!

 

לכן אל תשנאו את הזמן שעבר

ועל תשנאו את הזמן שבוזבז

כי עבורכם כל רגע הוא הפתח לנצח

הוא הרגע שלא יסולא בפז

 

אל תשנאו את הזמן שעבר

ואל תגידו הכל כבר נגמר

כי לצדיק האור זרוע,

וזה דבר ידוע

הזמן אז נעלם

ומעגל החיים נשלם

ואז באומץ ובעזות המצח

תאחז בהווה - כי הוא הנצח!

 

 

הסבר:

אומרים יש הקונה עולמו בשעה אחת, וזה נכון!

אומרים אור זרוע לצדיק, והאור הוא מעבר למימד הזמן שלנו!

הוא אור הנשמה, שם אין זמן, ואין מקום, ובעיקר אין עבר, אין הווה ואין עתיד, אלא יש שם רק את ההווה הנצחי.

ובכלל אין אנו במציאות הפיזית בכלל יודעים מה זה הווה!

רבי נחמן מברסלב אמר: העבר כבר אין, העתיד אין עדיין והווה מנין?

 

כלומר, אנו יכולים לזכור את הרגע שהיה, את הרגע שעומד לבוא, אבל מאוד קשה לתפוס את הרגע של עכשיו! כי ברגע שננסה לעשות זאת, זה פראדוכס, "ההווה" כבר הפך להיות עבר!

וחוץ מזה, ברור מכאן הקשר בין המילה, הווה, לבין המילה הוויה!

כי הוויה זה ממש להיות, זה מהות החוויה!

לרבי עקיבא, היתה נוכחות חזקה מאוד בזמן! לכן חשים אותו ממש כאן, ממש הווה!

זאת משום שהוא ניצח את הזמן! במיוחד ברגע בו יצאה נשמתו! גם אז אמר מילים של אמונה! ורגע זה, הוא שחרט את רישומו על פני הנצח!

לכן הוא גם אומר בתיקשור, הזמן אז נעלם ומעגל החיים נשלם, משום שאז נשלמת כל הקרמה, ונמצאים מעבר לגורל!

הוא נותן כוחות בלתי רגילים שכל אלה אשר נוצחו על ידי הזמן!

לכל אלה שחשים שהזמן עבר על פניהם, והם לא הצליחו למלא אותו בתוכן!

 

 

בקבר רבי מאיר בעל הנס

 

רבי מאיר בעל הנס, ידוע כאיוב המודרני יותר, איוב של תקופת בית שני. הוא עבר מסכת יסורי איוב. אישתו התאבדה, 2 בניו נפטרו בשבת, חתנו נהרגע על ידיד הרומאים וכו'. בכל זאת הוא גלה לבבל, והצליח להיות שם גדול בתורה. למרות שלא משום כך הוא מכונה "בעל הנס", הרי שהוא הפך את חייו לנס אחד גדול. לכן המסר שלו יהיה קשור במילים נס וסבל.

זה גם מקושר לידע שלי על חכמת האותיות, כעל האות ס' שהיא מזל קשת, והיא באה אחרי הנ' שהיא מזל עקרב!

כלומר, מהחושך והסבל של מזל עקרב, אנו עולים לאור של מזל קשת!

האות ס' שצורתה עיגול, היא אות תומכת, "סומכת נופלים", אבל גם אור מקיף! כלומר, אור מקיף, ולכן היא עצמה ריקה, אבל משמשת כאור מקיף ומגן!

על פי המסר נבין שס' הריקנית, שבאה להגן עלינו כאן בעולם הפיזי, הופכת על ידי הסבל להיותבעצם, מאלה באור העליון!

 

 

אני הוא הנס שממנו הסבל כבר חדל

 

הסבל הוא מנת חלקו של הצדיק

שאת חלקו בנצח לו הוא מעניק

וכשאומרים שצדיק הוא יסוד עולם

הוא עומד גם על הסבל, שלנצח אינו נעלם!

 

וכפי שיש את אור התמיד

כך גם יש את הסבל המתמיד

כי מהחושך והסבל נברא העולם

והצדיק הוא שלוקח עליו את סבל כולם

 

כי הסבל הוא ערגת הנשמה אל האור!

ומן החושך היא תשעט אל הדרור!

 

כי מן הסבל גם מגיע הנס- זה מובן

כי נס + סבל =  ס + לבן

 

כי הצדיק הוא יסוד עולם שהאור לו זרוע

אלו 2 אימרות שפירושן כבר ידוע

ואז האות ס' שהיא אור מקיף וריקני

הופכת להיות ה-ס' של האור הפנימי

 

לכן, אני הוא הסבל, זה הכלל

אבל אני גם הנס שממנו הסבל כבר חדל!

ברוכים תהיו ביום בריאת העולם

שהוא גם יום בריאת נשמת האדם

 

כי מתוך החושך העולם נברא

והנשמה שהיא אור -  למעלה נותרה

היא שתאיר עולמכם באור הנס שאליכם יורד!

ונשמת אדם עם נשמת העולם ואלהים- תתאחד!

 

 

הסבר:

הרעיון כאן הוא מגניב. הוא בעצם מדבר, שכל אקט הבראיה של "להיקרע מתוך האור" מביא אותנו למצב של סבל קוסמי, והצדיק תמיד מחובר לכך!

מצד שני, הצדיק בעצם מתחבר לאותו "אור זרוע לצדיק", אותו אור שהוא מעבר לשבעת ימי בראשית, כלומר, האור שממנו חקוקה הנשמה, שבעצם מחוברת להכל! נשמת, האלוהים, יחדיו עם נשמת העולם ונשמת האדם!

האות ס' שתפקידה להיות כאן האור המקיף בעולם הפיזי, עולה בדרגה והופכת להיות האור המקיף של האור הפנימי.  כלומר, הנשמה שהיא מעבר לכל בריאה היא כולה אור, אשר כאן בעולם הפיזי מיתרגם לסבל!

אבל סבל זה הוא בעצם הערגה אל האור, והוא שיזכיר לנשמה את מקורה האמיתי!

לכן זה בעצם נס הבריאה, וזה בדיק העבודה הרוחנית אשר הצדיק יעשה!

 

 

 

קבר חבקוק הנביא

 

חבקוק היה נביא ביהודה שספרו הוא השמיני בקובץ תרי-עשר. חבקוק ניבא על הכשדים ועל יום ה'. בין מגילות קומראן שנמצאו באזור ים המלח נמצאה מגילת "פשר חבקוק" ובה פירוש לספרו.

האימרה הכי מפורסמת שלו היא "צדיק באמונתו יחיה"!

אין ידוע דבר על מקורו ועל מוצאו של הנביא.

בספר חבקוק שתי פרשיות:

פרקים א-ב: המשא אשר חזה חבקוק הנביא: תלונת הנביא על הצלחת הכשדים (הם הבבלים), מעשי העוול שעשו, ועונשם. הזכרת הכשדים מעלה האפשרות שהנביא חי בימי מנשה מלך יהודה, אולם אין זה ודאי.

פרק ג: תפילה לחבקוק. מזמור בדומה למזמורי ספר תהלים, שעניינו בקשת עזרה מה' ותשועתו.

 

 

בקבר חבקוק הנביא היה לי מסר בלתי רגיל אשר קשור לחכמת האותיות, וכן לאותו יום מיוחד, יום בריאת העולם, אשר חל ביום רביעי.

המסר היה עצום מבחינת החכמה אשר בו, במיוחד במה שקשור לחכמת האותיות ולחכמת הבריאה!

לצורך הבנת המסר, דרוש ידע קודם בחכמת האותיות לפי ספר יצירה, בהם ז' היא מזל תאומים, ח' היא מזל סרטן, ט' היא מזל אריה וכו'.

 

אני חבקוק הנביא, הנביא שמעבר לזמן, אשר הארתי בזוהר הרקיע, של שבעת ימי בראשית,

באור היום הראשון של הבריאה.

נמצאים אתם ביום ד', יום בריאת המאורות, שהיו "לאותות, ולמועדים ולימים ולשנים", כאשר השנה, (לקראת תשס"ו), חל יום זה ביום ד' יום המאורות, ואת ערב ראש השנה תחגגו ביום ב' יום בריאת הרקיע! ומה שקרה השנה הוא סוד מאוד גדול!!!

 

7 אותיות לנו לאחר 6 הראשונות, שהם סוד ששת ימי בראשית.

v      ז' היא סוד ההפרדה בין אור לבין חושך, היא כלי הזין כלי המלחמה, להילחלם את מלחמת האור.

v       ח' היא כמו רקיע בתוך המים.

v      ט' היא כמו יקוו המים אל מקום אחד!

v      י', הזעירה והצנועה מכולם היא סוד הצדיק, חסר האני שהאור הבוקע מתוכו מאיר כמו מאורות ברקיע, וכ' היא היום החמישי יום בריאת כל חי, שהכיל עולמו, הכל מלבד האדם!

v       ל' היא אות של לימוד, האות של מידת הדין, של הלימוד שניתן רק לאדם ולא לכל החי.

v      מ' היא השבת, היא יסוד המים והיא השיבה לספירת בינה, המים העליונים, אשר הופרדו לתחתונים ועליונים, ביום ה-2 של הבריאה כאשר נעשה שם הרקיע!

לכן גם נאמר בשבת וירא את כל אשר עשה, את מה שעשה ביום החמישי וביום ה-ששי של הבריאה עת כיוון לבריאת כל חי ולבריאת האדם!

 

ולא זאת בלבד, אלא שגם אמר:

וירא, את כל אשר עשה, והנה טוב מאד!!!

וישבׁת ביום השביעי  מכל מלאכתו אשר

ברא אלוהים לעשות

 

וזה הפשט ואילו הסוד הוא:

 

כל הוא חיבור בין עולם לאדם, חיבר בין סוד היום ה-5 ליום בריאת האדם!

וירא=אור-י', אור על המאורות של היום הרביעי של הבריאה.

טוב= בו-ט', וזה סוד האות ט' סוד יום ג', פעמיים כי טוב, טוב לאדם וטוב לאלוהיו, כי זה סוד האות ט' המוארת!!

ישבת=ישת ב' והיא סוד האות ב'  סוד החיבור בין שמיים לארץ!

ואילו מאד=אדם!

 

ולכן הבן מעתה:

ביום השביעי אלוהים שבת, ולכן נתן את השבת לאדם, אשר סודה הוא סוד היפוך ימות השבוע, עד לחזרה אל הראשית!!!

הפוך אותה לכל!!! וזה סוד חיבור היום ה6 עם היום ה-5.

ראה את האור שבה, בסוד וירא- אור י', הפוך את המאורות  למוארים.

דע כי טוב בה, טוב=בו-ט', התחבר ליום ה-3, הפוך את היבשה ואת אשר עליה ומעליה למוארים!

ואז ישבת=ישת-ב'. כלומר ישתית את האות ב'- חיבור בין שמים לארץ, וזה דרך הרקיע המואר

ואז ברא=רב-א', חזרנו אל היום הראשון של הבריאה, אל יום אחד!!

 

ומהו סוד יום אחד: א' עבור אור, ח' עבור רקיע, וד' עבור אדם!!!

 

השנה (תשס"ו), יחול ערב ראש השנה ביום שני בשבוע, יום הרקיע, וזה אני וזה שמי!

 

כי שמי הוא חבקוק, וזה בעצם חבקו-ק'!!  או חבוק-ק'

ח' היא האות של חיבור בעולם האחדות, ופירוד בעולם הזה, של המים אשר מתחת לרקיע ומעל הרקיע, והיא כאמור סוד היום השני. וגם ב' היא סוד יום שני, כי היא סוד החיבור של שמים וארץ, כי יש לה ראש ויש לה בסיס ומי יחבר ביניהם? ו-ח' וב' הם ראשית שמי!

וק' היא כמו ח' אשר רגל לה היורדת עד לתחתיות העולם הארצי, ולא סתם נאמר עליה, "ק' רגלה יורדות עד לגהינום".

והאות ו'- הרביעית אשר בשמי, היא סוד הרגל הכבר מוארת של הק' המורידה את האור האלוהי מטה, יחדיו יצרו הם את 4 אותיות שמי, את הירידה הנכונה של האות ק' אל העולם הפיזי, את ירידת האור, ולכן נקבל- חבקו-ק!!

 

וזכרו שהשנה, חל ערב ראש השנה בדיוק ביום השני, יום שאין בו אור, שלא נאמר עליו כי טוב, אך הוא יום הרקיע, בו יזהר היום האחד האור של שבעת ימי בראשית!

כי לא סתם התחילה התורה באות ב', אות החיבור בין שמיים לארץ, ולא סתם נאמר היום הראשון, יום אחד ולא יום ראשון, כי זה יום אשר הכל התחיל ממנו והכל ישוב אליו, על פי הפסוק:

"וביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד".

 

לכן, אל תאמרו לבוא אל האור, כי זה לא לבוא אליו, אלא אתה כבר חקוק באור, ואילו אני הייתי חבוק באור, הכיצד? דרך חבוק-ק'.

 

הכיצד?

ק' שהיא בעצם קוף, אות ריקנית היא שאין היא אלא משקפת כל (מזל דגים), היא שסדוה הוא 1, בדומה לאות א' שאף היא סודה 1, תהפוך אף היא להיות חקוקה באור!

כי זה סודי סוד הנביא שהוא בעצם:

יבן-א'!

סוד הבנת הא' הנעלמת, האות שמעבר לכל מציאות נבראת!

 

ולכן גם אני, חבקוק הנביא, חקוק-אור, חבוק-אור, חבוק-ק' בן הנצח, ילוד אישה לא הייתי, וכהבזק של אור באתי מעבר לעולם הנברא, מזוהר שבעת הרקיעים, בטרם היות המציאות הנוכחית, אני חבקוק, אני הסוד של חיבור הרקיע משמיים אל הארץ!

 

הסבר:

קיבלנו כאן רעין מעניין ביותר של ייחוס האותיות ח, ב, ק ו' אל משמעות היום השני של הבריאה, יום שבו בעצם חברו שמיים לארץ, על ידיד רקיע אשר יצור את הגשר ביניהם!

מעניין שרקיע זה מיוחד לאות ח', אשר מופיעה אחר כך בשמו של נח, אשר עלה ממים תחתונים למים עליונים עם התבה שלו, על מנת לחבר שוב בין העולמות!

מעניינת גם ההשוואה בין ימים לאותיות וסוד השבת שהיא בעצם בריאה הפוכה של האדם את עצמו עד לחזרה למשמעות היום הראשון של הבריאה, היום בו נברא האור הגנוז לצדיקים לעתיד לבוא, ובו גם נבראו הנשמות!

מעניינת גם ההשוואה בין נביא לצדיק! כאשר ברור שנביא עולה על צדיק, כי הצדיק  הוא עליה במודעות, ואילו הנביא הוא חיבור לאור העליון, לאות א'!

 

כי הצדיק הוא בעצם יקץ ד'

ונביא הוא בעצם יבן-א'

וביחד נקבל א' + ד' + מ' אות השכינה אות השבת = אדם

 

 

קבר שמעיה ואבטליון

שמעיה ואבטליון היו חכמים בסנהדרין הגדולה בירושלים. קבריהם היו מקובלים על עולי הרגל בימי הביניים.

מגיעים לקברם, כאשר פונים שמאלה, בצומת מירון, על כביש מס' 89, מגיעים תוך מספר דקות לכפר ג'יש, גוש חלב בעברית. זהו כפר נאה ומסביר פנים, שמרבית אוכלוסייתו נוצרית. בעבר היה זה מעוז של מרד ברומאים וגם מקום מושבם של כמה מגדולי הדור. זוג התנאים שמעיה ואבטליון, שהיו מוריהם של שמאי והלל, קבורים שם, במערת קבר צנועה, בצד הימני של הכביש, כאשר הכביש מתעקל מהיישוב לכיוון צומת חירם.

מעל אבטליון כתובה אמרתו "חכמים, היזהרו בדבריכם", ומעל שמעיה "אהב את המלאכה ושנא את הרבנות".

כמו כן נאמר עליהם: בחייהם ובמותם לא נפרדו!

 

אני מאוד התחברתי למילים, "אהב את המלאכה ושנא את הרבנות", כאשר בכך מתכוונים גם ללא להתערב בענייני הרשות, מה שהתאים אז לצורך לחיות בדו קיום, תחת שליטת הרומאים.

אז ביקשתי מסר למילים למשפט הזה, ואז ישבתי וכתבתי תוך התבוננות בכתובת שלעיל, וזה יצא מאוד מעניין:

אהב את המלאכה ושנא את הרבנות, כי מלאכה היא מלאכת אמת, כאשר מלא אדם בה, ומלא כבודה, בכבוד ה' שעשה מלאכתו שבעת ימים!

כי ללא מלאכה הרבנות היא רק מריבה, והיא סוד עולם הפירוד!

לכן כשכבודו ברא את העולם הוא אהב את המלאכה, ובאהבה רבה הוא ברא את עולמו!

ומהו סוד המלאכה?

 

אמור מעתה:

מלאכה = כה מלא ה'

לכן היה מלא בחסד המלאכה ולא הרבנות!

ומהי הרבנות?

לריב את ריב ה', לעורר את היראה על ידי מחלוקת!

כי גם אלוהים ברא את המריבה והמחלוקת, אבל לפני שבא לברוא את עולמות הפירוד, הוא מילא עצמו באור!

 

ומהי עוד הרבנות?

הרבנות= בן תורה

 

לכן:

במקום אהב את המלאכה ושנא את הרבנות

אמור מעתה:

אהב את כה מלא ה' ושנא= ונשא את בן-תורה

 

לדעתי זה יפה מקסים, ולא דורש פרשנות נוספת!!!

 

 

רציתי להביא לסיום מדבריה של אחת המשתתפות:

חשבתי לנכון לשתפכם בחוויות שחוויותיי במסעי לקברי צדיקים, בהנחיית יצחק שומרון וגילה בויום.

 

פוקדת אנוכי קברי צדיקם מזה שנים רבות.

לאחרונה השתתפתי במסע רוחני לקברי צדיקים, שונה ואחר מזה המקובל בקרב רבים.

תחילה יצאתי מתוך סקרנות ,והסקרנות הפכה לצפייה.

המסע משותף לקבוצה המורכבת מאנשים העוסקים בפיתוח המודעות, תיקשר,וברפואה משולבת.

 

בתחילה קיבלנו חומר עיוני מסודר, כאשר המסע מתחיל בהתנתקות מעיסוק בחיי היום.

פותחים ערוצים ומרכזי אנרגיה חשים בחופש ונישאים אל מעבר לגוף הפיזי, מתחברים למרחבים מעל הזמן למקום עכשוויים.

קבלת אור אהבה שמחה . מביא למחוז וזמן אחר עם כוחות נפש ואנרגיות ותחושה של התעלות והתרוממות. 

תיכנות ע"י מדיטציה של "אנא בכוח" לניקוי שחרור והכנה, מדיטציה מעניינת לפתיחת היום והרחקת אנרגיות שליליות למשך היום.

 

המסע התחיל בציון של רבי עקיבא

תפילה מיוחדת לצדיק, טקס מיוחד להדלקת נרות בשילוב מתן צדקה ליד הציון להתחברות אנרגטית עוצמתית ומענינת של הצדיק.

נוף  הכינרת ומרחבי הים משמשים למדיטציה וכיוונון מיוחד.

לאלה שאינם יודעים על הצדיק מקבלים סריקה ייחודית, יתרונות היסטוריה וקשר למסע הנוכחי, ומעניין לשמוע ולבחון תגובות של הקבוצה שרובם ככולם אינם דתים אבל הנשמה היהודית הנשמה היתרה העוצמות מדברות בעד עצמן.

 

בנסיעה זו למדתי וחויתי חויות מיוחדות, דברים שלא הייתי מודעת להם.

 

לדוגמא:

בקבר רבי מאיר בעל הנס-תמיד הגענו לציון העליון ,הפעם תוך כדי ירדה למעמקים התקרבנו למקום הקבורה ממש, שם האנרגיות העוצמות הם משהו מעולם אחר!

כך גם היה בציון של רבי שמעון בר יוחאי!

לא עוד במקום הצפוף לא עוד ליד המצבה, אלה קרוב קרוב למקום הקבורה!!!

עולם אחר ממקום אחר.

 

זה לא מסעי הראשון עם יצחק ועם גילה בויום, והמסע כולל תמיד ביקור במקומות שבכוחות עצמי לא הייתי מגיעה!!!

כל מסע יש לו את המאפין שלו, ותמיד מאוד מיוחד טקס החניכה במערת האידרא בו ישב רבי שמעון למד וחבר את ספר הזוהר, או הפעם בציון של הנביא חבקוק .

אני כבר מחכה בקוצר רוח למסע הבא שיהיה ב-1.11.05, בראש חודש חשוון, והוא יהיה בסימן:

ריפוי ורפואה של גוף, נפש ונשמה. הוא יכלול ביקור במערת אליהו בחיפה, קבר הרמב"ם בטבריה, קבר האר"י בצפת ועוד ועוד.

 

ולסיום בחומר הנלווה תמיד יש תוספת של כמה צימוקים כמו מדיטציה להדלקת נרות שבת ,מדיטציה עם ע"ב שמות ,או מדיטציה מגן דוד –כמו שאנחנו מכירים ,אפשר לשלב את הדברים בעוצמה רבה עם חומר ההתמרה.

ויש לנו חומר חומר.....

 

חויתי ,אור אהבה ושמחה לנו ולכל בית ישראל!!!

 

קיראו חומר נוסף מטיולים קודמים:

 

http://www.helix-network.net/oryada//kivrot.htm

 

קיראו  תיקשורים מהטיול של 15.8.05

 

http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=457584

 

 

 

 

בברכה

גילה בויום - האגודה לפיתוח המודעות -   

http://www.oryada.com/

 

טלפונים: 8642104-04 טל./פקס ו 8677501 - 04,  פלא-פון- 625759-050

אתר אינטרנט: http://www.oryada.com/

      -English web pagehttp://www.oryada.com/eng.htm

פורום מיסטיקה ב-IOL   וואלה:   http://come.to/mystic-forum

דואר אלקטרוני:  gila@oryada.com

 

בעולם וירטואלי אין כמו ויזואלי:

פעילויות בחיפה:   http://www.oryada.com/dafhaifa.htm

פעילויות בתל-אביב: http://www.oryada.com/daftel.htm