ופרצת  = וצרפת - ימה וקדמה צפונה ונגבה

 

לכבוד חודש סיוון ולקראת חג השבועות

 

מסר בתיקשור מהרבי מלובביץ, תל-אביב 8.5.13.2013

 

דרך גילה בויום ובהשתתפות הרב גבאי

הנושאים:

·                     הסבר לפני תחילת התיקשור על השם המפורש וחודשי השנה.

·                     תיקשור- משמעות המילים ופרצת בהשוואה לעשרת הדברות.

·                     תיקשור- מה זה בעצם להגיע ליעוד.

·                     כיצד קרה דבר הזוי בסוף הערב, כעת ביקשתי מסר מהתנ"ך ונפתח יואל פרק ג', שם הוא מדבר על הליקויים, והנה בדיוק, ראש חודש סיוון שחל יום לאחר מכן היה בליקוי חמה.

·                     מדוע זה מאוד משמעותי לעתיד המדינה.

 

 

הקדמה

 

חודשי השנה הם מסע על פני האותיות.

 

לכל חודש המזל שלו והאות המתאימה לו, וכמו כן הוא שייך לאחת מארבעת הקבוצות של אביב, קיץ, סתיו וחורף.

 

התרשים הבא מדגים זאת:

מהתרשים מבינים שחודשי האביב זה יציאת מצרים והגאולה.

בחודשים אלה הנהגת הבורא היא ניסית ואורה הינו ישיר.

 

ניסן- כוח חדש, התחדשות, יוזמה, יציאת מצרים.

אייר- אני ה' רופאך, הטבע תומך באדם, המן והשליו.

סיוון- השיא, הקתרזיס, מתן תורה ומעמד הר סיני.

 

חודש הקיץ עניינם הינו תיקון האגו והמידות.

 

תמוז- חטא העגל. לאחר מעמד הר סיני נכנס העם לספק ומאבד אמונתו.

אב- חטא המרגלים, חטא הגאווה. ארץ ישראל ארץ זבת חלכב ודבש היא אבל ארץ אוכלת ישוביה היא.

אלול- חודש הסליחות וחזרה בתשובה. דור המדבר מת לאחר 40 שנה. ההנהגה הופכת מחיצונית לחיפוש האור הפנימי.

 

חודשי הסתיו עניינם הבחירה אם לקחת את התיקון הקולקטיבי של אחדות וערבים זה לזה.

חודש תשרי, הוא מזל מאזניים, כאן האדם כבר יכול לקדש עצמו לזיווג עם השכינה והנשמה, ותיקון האני הסתיים בעצם.

אפשר מכאן לעשות מעקף ולעבור ישירות לחודש אדר, שבו מרבים בשמחה, והוא מזל דגים, מזלו של משה רבנו, שהיה לחלוטין נטול אגו, או שאפשר לרדת יותר לעומק אל "הגלות".

 

חודש חשוון שהוא מזל עקרב, זה להיכנס בעובי הקורה. לרדת לגלות, לעולמות האלו החשוכים, ולפתח את רוח הלחימה העזה. סימנו האות נ', אות עמוקה שיורדת מתחת לשורה, וזה חודש של שינוי  עמוק מבפנים ומאבק גם פנימי וחיצוני.

 

חודש כסלו, סימנו האות ס', הוא החודש בו קורה נס חנוכה, כאשר מתוך המחשכים של מזל עקרב, אנו מקבלים את השראת האור האלוהי, הסובב ומן עלינו דוגמת האות ס' העגולה.

 

חודשי החורף – העשייה והתיקון של העולם הזה.

 

חודש טבת- סימנו מזל גדי והוא האות ע' והוא חודש של עול ועבודה קשה. זה החודש של בית העבדים, ממנו כבר רוצים להתנתק.  כאשר עבדים = די+בם+ע'.

 

חודש שבט- מזל דלי, התעוררות הניצוץ האלוהי מחדש. האור פנימי. מה שהיה באלול ביטול אגו, מתמלא כעת באור הנשמה.

 

חודש אדר- הוא מזל דגים. סימנו הוא האות ק'. כאשר יש אדר ב' אז הוא מקבל את האות מ', כמו בשם של משה רבנו.

זה חודש כבר של ההכנה לקראת הגאולה, שתתרחש בחודש ניסן.

 

 

השם המפורש כמסע על פני חודשי השנה

 

האות י' היא כנגד מזל בתולה חודש אלול, שם מגיעים להצנעת האגו.

 

האות ה' היא כנגד חודש ניסן, אחרי שעברנו את התיקון של חודש חשוון ועד לחודש אדר.

כלומר, התחלנו מהאות נ' שזה מזל עקרב.  ואז עברנו דרך כסלו וטבת.

ביחד נקבל נ + ס + ע = נסע, שבני ישראל נסעו במדבר.

 

ואז אנו מגיעים לחודש שבט שהוא מזל דלי בסימן האות צ'.

 

אבל בין ע' לצ' יש את האות פ'.

 

,פ' היא אות קשה אשר מביא לתפנית.

אחרי האות ק' אחרי מזל דגים ולפני חודש ניסן יש את האות ר'.

 

כעת, משה הוא מזל דגים והוא האות ק'.

לפני שהוא מוציא את בני ישראל ממצריים שזה חודש ניסן הוא נמלט למדבר ופוגש את יתרו = תור-י', שם הוא פוגש את י.ה.ו.ה שמדבר אליו מן הסנה, והוא הופך לרועה צאן יתרו.

אז הוא מקבל את השליחות שלו כאשר ה' אומר לו ששמו הוא = אהיה אשר אהיה.

 

אשר = ראש אבל גם אשר = אש-ר'

 

כלומר הסנה אשר בוער באש, בוער בעצם באות ר', שזה ההתעוררות ותחושת הנס, כי סנה = נס-ה'.

 

אז יש לנו פ + צ + ר = פרץ וזה השורש פרצת

 

דרך אגב.

גם רות המואביה הלכה לתור את הארץ, כי רות = תור.

בנוסף היא הייתה ממואב, כאשר מואב = ובא – מ', שזה בהחלט אות השכינה.

 

האות ו'

בשלב השלישי יש לנו את האות ו' שזה חודש אייר, בו ניתן המן, השלו, וגם נחנך המשכן, על כל אשר בו.

האות ו' כבר הכינה אותנו למתן תורה שזה חודש סיוון שזה האות ז' האות ה-7 באלף בית העברי, שזה כנגד שבועות ושבע ודור שביעי, ושבת, ושבע שבועות וכו'.

 

האות ה'

ואז יש את האות האחרונה בשם המפורש וזה האות ה', וזה כנגד החודשים שנותרו שזה ח + ט לעבור את זה בשלום כמו האות ה' של הגאולה ולא ליפול למלכודת האגו!!!

 

 

מסר על המשמעות של ופרצת

 

(מובא בדיבור ישיר באמצעות גילה בויום)

 

עוסקים אנו בחג הביכורים = מבורכי, ומברוכי אתם בכל אשר תהיו על פני הארץ הזאת ומתחת לשמיים.

ורוצה אני לברך אתכם ואת התקופה שאנו נמצאים בה.

ורוצה אני לדבר על עשרת הדברות = תדברו, מה תדברו בצאתכם ובבואכם.

 

רוצה אני להביא מסר מאוד חשוב לקהילה קודשה זאת של בני חב"ד- חכמה, בינה דעת.

 

רוצה אני להבהיר מספר מהמושגים במלאות י"ט שנים להסתלקותי,  כאשר י"ט זה יום טוב, ויום טוב הוא לי ויום טוב הוא לכם, ולכן נדבר בדברים הבאים ונסביר ונקשר הכל יחד כי הכל אחד הוא.

 

הבה ונאמר  ופרצת = וצרפת, ופרצת וצרפת אליך את כל נידחי  בית ישראל.

 

וכמו כן נאמר:

 

ופרצת ימה, וקדמה, צפונה ונגבה.  (בחלום יעקב)

צילום הלוח בעת התיקשור

מה הקשר בין זה למתן תורה ובין עשרת הדברות?

 

ימה= מי ה' מי הוא עבורך.

קדמה= קדם השם, מי השם עבורי אבל מה היה בטרם היותי בטרם יצרני השם בבטן אמי.

צפונה = צפון  ה', להפיץ את דבר השם.

נגבה = וגן ה', בעדן גן אלוהים היית.

 

אלה המילים שברצוני להדגיש, וכי למה הם נכתבו בסדר זה?

כי כל אחד ואחד צריך לחקוק את דבר השם על לבו. צריך לפרוץ בסדר זה.

בכל יום חייב כל אדם לשאול עצמו מיהו השם עבורו, בכוחו, במחשבותיו, בידיעותיו.  מיהו השם עבורי זה עבורי ולא עבור מישהו אחר. כל אחד צריך למצוא את  דבר השם בתוכו.

 

ומאחר שקדמה, זה קדם-ה'. צריך הוא לקשור עצמו למה שדיברו אבותיו.

משום כך נברא  גן-עדן בקדם, כי קדום היה גן עדן לפני שנברא וחקוק במחשבת הבריאה, ולשם צריך אדם לחזור.

כמו עץ על הקרקע שיודע כיצד לקחת ממנה מים ומזון, כך צריך הוא לדעת מי היו קודמיו אשר לפני, אבל לא צריך שדברי קודמיו יבואו במקום מלותיו שלו.

 

צפון-ה', צפון דבר השם בתוך לבו פנימה, אבל זה גם ונפוץ-ה', כלומר להפיץ את דבר השם מתוך החוויה האישית שלו!!

 

ובלשון חב"ד:

מי השם עבורי זה ספירת חכמה.

מנין נובע דבר השם עבורי זה ספירת בינה.

צפון דבר השם בתוכי זה ספירת דעת

 

ואז הגענו אל הנגבה=  בגן-ה'.

זה העדן שהיינו בו ואותו עזבנו כאשר חג השבועות יחזירנו לגן עדן.

ולכן ניתנה תורה בשבועות, ואז נשלמה מלאכת הבריאה שלא הייתה שלמה קודם, ואסביר הדברים בהמשך.

 

יום חג הוא לכם שבועות שזה בעצם שבועות = שובו עת, ולכן מדי חג שבועות יכולים אתם לשוב אל גן העדן, אל האדמה אשר ממנה לקחתם. כי לא יברך את האדמה בטרם יברך את האדם, כי אדמה=אדם-ה'

 

ופרצת = וצרפת כנגד עשרת הדברות

 

ימה = מי ה' זה כנגד הדיבר הראשון

  ב * אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים: 

 

כשנאמר אנוכי בכתיב מלא זה – אנוכי = כי-אנו ולכן נקרא זאת כי אנו כולנו השם אלוקייך, כי משה הוציא עם שלם את עם השם. ולכן כל העם כולו הוא דבר השם.

אם נכתוב בכתיב חסר, אנכי= אני כ-השם אלוהיך שהוצאתיך, כל אחד הוא כה' שמוציא עצמו ממצריים מבית עבדים.

 

 

קדמה = קדם-ה' כנגד הדיבר השני

 

לֹא-יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים, עַל-פָּנָי.  ג

 לֹא-תַעֲשֶׂה לְךָ פֶסֶל, וְכָל-תְּמוּנָה, אֲשֶׁר בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וַאֲשֶׁר בָּאָרֶץ מִתָּחַת--וַאֲשֶׁר בַּמַּיִם, מִתַּחַת לָאָרֶץ.  ד לֹא-תִשְׁתַּחֲוֶה לָהֶם, וְלֹא תָעָבְדֵם:  כִּי אָנֹכִי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֵל קַנָּא--פֹּקֵד עֲו‍ֹן אָבֹת עַל-בָּנִים עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִים, לְשֹׂנְאָי.  ה וְעֹשֶׂה חֶסֶד, לַאֲלָפִים--לְאֹהֲבַי, וּלְשֹׁמְרֵי מִצְו‍ֹתָי. 

 

לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני – וזה קדמה, המזרח הקדום, אור כשדים מאיפה שאברהם אבינו הגיע.

לכן קדמה זה ארץ המוצא של אברהם.

 

 

 

צפונה= צפון-ה' כנגד הדיבר השלישי

{ס}  ו לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לַשָּׁוְא:  כִּי לֹא יְנַקֶּה יְהוָה, אֵת אֲשֶׁר-יִשָּׂא אֶת-שְׁמוֹ לַשָּׁוְא.  {פ}

צפונה- צפון את דבר השם בלבך. אפילו נפוץ דבר השם במקומות אחרים, יהיה דבר השם נקי  בלבך.

משום שלא ינקה = האל נקי.

 

 

ונגבה = וגן-ה' כנגד הדיבר הרביעי

 

ז זָכוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת, לְקַדְּשׁוֹ.  ח שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד, וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ.  ט וְיוֹם, הַשְּׁבִיעִי--שַׁבָּת, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ:  לֹא-תַעֲשֶׂה כָל-מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ, עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ.  י כִּי שֵׁשֶׁת-יָמִים עָשָׂה יְהוָה אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ, אֶת-הַיָּם וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בָּם, וַיָּנַח, בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי; עַל-כֵּן, בֵּרַךְ יְהוָה אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת--וַיְקַדְּשֵׁהוּ. 

 

וכי מבינים אתם מה הסוד במילים?

זכור את יום השבת לקדשו =  אשריכם שזכיתם. כי זכור מלשון המילה זכו, וזכינו כולנו כעם אחד.

 

זכור את יום השבת =

יזכו שבתורה אמת

 

לכן מאחל אני לכם שתזכו באמת שבתורה כי אמת מארץ תצמח, וזכרו- כי הולכים אנו לבנות את נגבה, להשיב את גן עדן עלי אדמות, וכאן יש סוד.

ששת הימים זה כנגד בריאת העולם.

ואילו השבת זה כנגד בריאת האדם.

 

כתוב בפרק א' בבראשית שסיפור הבריאה טרם נשלם, כי כתוב ברא אלוקים את השמים ואת הארץ, שזה במחשבת הבריאה בלבד.

בדיבר הרביעי נאמר- כי ששת ימים עשה י.ה.ו.ה כלומר, עשה בפועל, הביא לידי ביטוי, וזה  לא אלוקי הטבעי אלוהים.

אלא ה-י.ה.ו.ה שהוא ניצוץ המשיח שבכולנו יחד שבתוכנו.

כתוב וינח זה מלשון מנוחה. אבל, וינח = ונחי, נחיה כולנו יחד במציאות גן עדן החדשה שנבנה כאן עלי אדמות ביום השביעי, וזה הדור השביעי, דור המשיח, ועל כן ברך השם את יום השבת ויקדשו, וכשנפרוץ ימה וקדמה, צפונה ונגבה, הרי שנהיה במן תהליך דינמי שכזה.

כלומר לדעת מי זה השם זה תהליך דינמי זה כמו גלגל כזה, כי בכל רגע ורגע אדם צריך לשאול את עצמו מי זה השם עבורי, מה אמרו קודמי, איפה זה צפון בי כפי שכל פרח יצמח בצורה ובצבע משלו, מהי נקודת המנוחה שלי גן העדן האישי שלי, שם אני נוטע את הנטיעות שלי בלבי ובלבם של אחרים.

להיות עם השם, זה לא להיות בבית הכנסת, זה תהליך דינמי שחי בכל אחד מאתנו, זה פשוט מצב תודעה דינמי שחיים בו כל הזמן.

לכן הפסיקו לשאול על יעוד, כי כשדבר השם בתוככם, זה היעוד שלכם.

 

 

אז נגיע לסוד הדיבר החמישי

 

 יא כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ, וְאֶת-אִמֶּךָ--לְמַעַן, יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ, עַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ. 

 

ברגע שיהיה דבר השם בתוכך ובתוכנו, נזכה הרי להיכנס לארץ המובטחת, כשם שנאמר בבראשית:

 

על כן יעזוב איש את בית אביו ובית אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד = ולב וראש יחד.

החיבור בין לב לראש זה החיבור בין יראה ואהבה.

לכן יש בדיבר החמישי את השלמות של כל התהליכים האלה, את הארכת החיים על פני האדמה, שהיא אדמת גן העדן.

 

לכן אנוכי זה כנגד האות י'. זה אנכי זה אני.

כל 5 הדברות הראשונות זה יהיה כנגד האות ה'.

ואז זה האות ו', כי זה החיבור בין הדיבר הראשון ובין כל ה-5.

ואז בסוף זה כנגד כל הדברות האחרונות, זה כנגד האות ה' האחרונה.

 

כלומר, 5 הם בין אדם למקום ו-5 בין אדם לחברו.

 

אז מה היעוד שלנו בחיים

 

אמרנו כבר בעבר שיעוד זה לא מה ששואפים אליו אלא מצב שחיים בתוכו, בכל יום ויום שעובר.

רוצה אני באמת לדבר על יעוד כי רוצה אני לומר, ולהסביר לכם אחת ולתמיד שאין היעוד תהליך סופי, כי בחשמל או בתורת הפיזיקה, הבנתי שאין מנוחה, אלא יש תנועה מתמדת, ולכן יעוד זה תהליך דינמי.

 

נכון שיעוד = ודי – ע'

בהחלט שואל אדם מהו היעוד מתוך הצער שבו, כי  ע' זה מזל גדי זה בית העבדים ומצרים. כי רוצה אדם למצוא היעוד כי רוצה הוא להשתחרר מכבלי העולם הזה.

אבל לא אוכל להשתחרר לפני שאוציא עצמי ממצריים, לכן עלייך למלא לבך ונפשך באור האלוהי, ולכן עליך לדרוש את דבר השם בתוכך, כי יעוד = עוד-י'.

כשם שכל יהודי לומד  תורה ואין היא מסתיימת לעולם, כי שבעים פנים לה ועוד שבעים פנים, כך גם למצוא את היעוד זה לעולם לא מסתיים, ולכן עלינו למצוא היעוד בחיים תוך כדי זרימה, כי אז יעוד = עוד י'.

מחפש אני עוד, את דבר השם בתוכי.

במה שונה יעוד מחייכם הרגילים, שם אתם מחפשים אחרי עגל הזהב ועולם החומר וללא שובע?

כשם שאינכם יודעים שובע מכסף, מכבוד, מנשים, מגאווה, מאוכל אז הבה ואל תדעו שובעה מלמלא עצמכם בדבר השם.

כי האדם מטבעו הנו יצור בעל תאוות, ואז הבה ונהפוך אל האובייקט של התאוות שיהיו אלה תאוות רוחניות, כי אין טובות ומתוקות מהן. לכן מברך אני את כל אחד מכם בברכת היעוד.

יעוד הרי = 90.

90 = האות צ' וזה צדיק.

90 זה המילה מן, כי היעוד מתוך הוא בתוכנו כמו טעם המן, ונבלע ונחקק הוא בתוכך.

90 זה המילה מים, והוא כמים המחיים לנפש.

 

לכן היעוד זה כמו התורה שנאמר עליה וחי בהם.  זה וחי השם בך, ואז כל אחד מאתנו ממלא את עצמו, ואז כאשר אנו מלאים, אנו יוצאים לעולם הרחב, אתה מלא באושר, וזה תהליך בדיוק כמו פרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה.

לכן ציוויתי על כל בני ישראל בעשר מצוותי ללמוד כל יום לימוד של תורה.  (הרבי מלובביץ פתח  במבצע של עשר מצוות ובו כלל צדקה, נרות, לימוד תורה יומיומי, תפילין ועוד).

למשל על סוד האותיות, פרק בזוהר, זה ממש ממלא אותנו.  כאשר בן אדם מלא אז באופן טבעי הוא מוצא את היעוד שלו, ואז זה כבר מכוון אותו לאן שהוא צריך להגיע.

לכן יעוד זה תהליך, שאתה הולך עמו לכל מקום.

כי אמרנו שיעוד זה ודי-ע', ורוצים אנו ללכת לארץ הבחירה, ולא זכו בני ישראל להגיע לשם, כי הם הפכו את הארץ המובטחת לאידיאל. הם נפלו בין שתני הקטבים.  הם היו בשאול תחתיות שזה מצרים, והם חיפשו את הארץ המובטחת שזה שיא האור, ואז הם ישבו במדבר. אסור להיות בין שני הקטבים האלה.

כאשר אדם אומר שהוא אומר שהוא רוצה למצוא את היעוד, אז הוא במצב של אין יעוד.

לכן כל אחד צריך להגיד שהנה אני כאן ועכשיו וזה טוב היכן שאני נמצא.

כי רק אם נברך את הכאן ועכשיו נמלא את ייעודו, כי יעודנו לא בארץ המובטחת אלא להביא את הארץ המובטחת אלינו.

וזה מסר חשוב כי מתוך אומללות אנו כל הזמן מחפשים את היעוד, ואני כבר בו ברגע זה.

 

 

 

מספר לסיום הערב  מהתנ"ך יואל פרק ג'

 

מפגש זה נערך בלילה של כ"ח באייר. למחרת ב-10.5.13 בשעה 2 לפנות בוקר, היה ליקוי חמה, במזל שור. זה לא יאומן אבל פרק ג' ביואל מדבר על הליקויים, והנה הוא נפתח לי "באקראי".

 

ג,א וְהָיָה אַחֲרֵי-כֵן, אֶשְׁפּוֹךְ אֶת-רוּחִי עַל-כָּל-בָּשָׂר, וְנִבְּאוּ, בְּנֵיכֶם וּבְנוֹתֵיכֶם; זִקְנֵיכֶם, חֲלֹמוֹת יַחֲלֹמוּן--בַּחוּרֵיכֶם, חֶזְיֹנוֹת יִרְאוּ.  ג,ב וְגַם עַל-הָעֲבָדִים, וְעַל-הַשְּׁפָחוֹת, בַּיָּמִים הָהֵמָּה, אֶשְׁפּוֹךְ אֶת-רוּחִי. 

 ג,ג וְנָתַתִּי, מוֹפְתִים, בַּשָּׁמַיִם, וּבָאָרֶץ:  דָּם וָאֵשׁ, וְתִימְרוֹת עָשָׁן. 

 ג,ד הַשֶּׁמֶשׁ יֵהָפֵךְ לְחֹשֶׁךְ, וְהַיָּרֵחַ לְדָם--לִפְנֵי, בּוֹא יוֹם יְהוָה, הַגָּדוֹל, וְהַנּוֹרָא.  ג,ה וְהָיָה, כֹּל אֲשֶׁר-יִקְרָא בְּשֵׁם יְהוָה--יִמָּלֵט: 

כִּי בְּהַר-צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם תִּהְיֶה פְלֵיטָה, כַּאֲשֶׁר אָמַר יְהוָה, וּבַשְּׂרִידִים, אֲשֶׁר יְהוָה קֹרֵא.  ד,א כִּי, הִנֵּה בַּיָּמִים הָהֵמָּה--וּבָעֵת הַהִיא:  אֲשֶׁר אשוב (אָשִׁיב) אֶת-שְׁבוּת יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִָם.  ד,ב וְקִבַּצְתִּי, אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם, וְהוֹרַדְתִּים, אֶל-עֵמֶק יְהוֹשָׁפָט; וְנִשְׁפַּטְתִּי עִמָּם שָׁם, עַל-עַמִּי וְנַחֲלָתִי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר פִּזְּרוּ בַגּוֹיִם, וְאֶת-אַרְצִי, חִלֵּקוּ.  ד,ג וְאֶל-עַמִּי, יַדּוּ גוֹרָל; וַיִּתְּנוּ הַיֶּלֶד בַּזּוֹנָה, וְהַיַּלְדָּה מָכְרוּ בַיַּיִן וַיִּשְׁתּוּ.  ד,ד וְגַם מָה-אַתֶּם לִי, צֹר וְצִידוֹן, וְכֹל, גְּלִילוֹת פְּלָשֶׁת; הַגְּמוּל, אַתֶּם מְשַׁלְּמִים עָלָי, וְאִם-גֹּמְלִים אַתֶּם עָלַי, קַל מְהֵרָה אָשִׁיב גְּמֻלְכֶם בְּרֹאשְׁכֶם.  ד,ה אֲשֶׁר-כַּסְפִּי וּזְהָבִי, לְקַחְתֶּם; וּמַחֲמַדַּי, הַטֹּבִים, הֲבֵאתֶם, לְהֵיכְלֵיכֶם.  ד,ו וּבְנֵי יְהוּדָה וּבְנֵי יְרוּשָׁלִַם, מְכַרְתֶּם לִבְנֵי הַיְּוָנִים, לְמַעַן הַרְחִיקָם, מֵעַל גְּבוּלָם.  ד,ז הִנְנִי מְעִירָם--מִן-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר-מְכַרְתֶּם אֹתָם שָׁמָּה; וַהֲשִׁבֹתִי גְמֻלְכֶם, בְּרֹאשְׁכֶם.  ד,ח וּמָכַרְתִּי אֶת-בְּנֵיכֶם וְאֶת-בְּנוֹתֵיכֶם, בְּיַד בְּנֵי יְהוּדָה, וּמְכָרוּם לִשְׁבָאיִם, אֶל-גּוֹי רָחוֹק:  כִּי יְהוָה, דִּבֵּר.  {פ}

 

פרק ד'

ד,ט קִרְאוּ-זֹאת, בַּגּוֹיִם, קַדְּשׁוּ, מִלְחָמָה; הָעִירוּ, הַגִּבּוֹרִים--יִגְּשׁוּ יַעֲלוּ, כֹּל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה.  ד,י כֹּתּוּ אִתֵּיכֶם לַחֲרָבוֹת, וּמַזְמְרֹתֵיכֶם לִרְמָחִים; הַחַלָּשׁ, יֹאמַר גִּבּוֹר אָנִי.  ד,יא עוּשׁוּ וָבֹאוּ כָל-הַגּוֹיִם מִסָּבִיב, וְנִקְבָּצוּ; שָׁמָּה, הַנְחַת יְהוָה גִּבּוֹרֶיךָ.  ד,יב יֵעוֹרוּ וְיַעֲלוּ הַגּוֹיִם, אֶל-עֵמֶק יְהוֹשָׁפָט:  כִּי שָׁם, אֵשֵׁב לִשְׁפֹּט אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם--מִסָּבִיב.  ד,יג שִׁלְחוּ מַגָּל, כִּי בָשַׁל קָצִיר; בֹּאוּ רְדוּ, כִּי-מָלְאָה גַּת--הֵשִׁיקוּ הַיְקָבִים, כִּי רַבָּה רָעָתָם.  ד,יד הֲמוֹנִים הֲמוֹנִים, בְּעֵמֶק הֶחָרוּץ:  כִּי קָרוֹב יוֹם יְהוָה, בְּעֵמֶק הֶחָרוּץ.  ד,טו שֶׁמֶשׁ וְיָרֵחַ, קָדָרוּ; וְכוֹכָבִים, אָסְפוּ נָגְהָם.  ד,טזוַיהוָה מִצִּיּוֹן יִשְׁאָג, וּמִירוּשָׁלִַם יִתֵּן קוֹלוֹ, וְרָעֲשׁוּ, שָׁמַיִם וָאָרֶץ; וַיהוָה מַחֲסֶה לְעַמּוֹ, וּמָעוֹז לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל.  ד,יז וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, שֹׁכֵן, בְּצִיּוֹן הַר-קָדְשִׁי; וְהָיְתָה יְרוּשָׁלִַם קֹדֶשׁ, וְזָרִים לֹא-יַעַבְרוּ-בָהּ עוֹד.  {ס}  ד,יח וְהָיָה בַיּוֹם הַהוּא יִטְּפוּ הֶהָרִים עָסִיס, וְהַגְּבָעוֹת תֵּלַכְנָה חָלָב, וְכָל-אֲפִיקֵי יְהוּדָה, יֵלְכוּ מָיִם; וּמַעְיָן, מִבֵּית יְהוָה יֵצֵא, וְהִשְׁקָה, אֶת-נַחַל הַשִּׁטִּים.  ד,יט מִצְרַיִם, לִשְׁמָמָה תִהְיֶה, וֶאֱדוֹם, לְמִדְבַּר שְׁמָמָה תִּהְיֶה; מֵחֲמַס בְּנֵי יְהוּדָה, אֲשֶׁר-שָׁפְכוּ דָם-נָקִיא בְּאַרְצָם.  ד,כ וִיהוּדָה, לְעוֹלָם תֵּשֵׁב; וִירוּשָׁלִַם, לְדוֹר וָדוֹר.  ד,כא וְנִקֵּיתִי, דָּמָם לֹא-נִקֵּיתִי; וַיהוָה, שֹׁכֵן בְּצִיּוֹן.  {ש}

 

כלומר, מדובר כאן על ליקוי לבנה מלא בו הירח הופך לדם.

ליקוי כזה יהיה רק בשנת 2017 2018 ואולי יש רמז לשנים הבאות של עבודה רוחנית.

 

 

להלן מפת הליקוי:

 

 

רואים שזה קיבוץ כוכבים במזל שור.

 

השנה 2013 חל חג שבועות בדיוק ב-14.5.

 

זה התאריך של הולדת מדינת ישראל.

 

14 = יד וגם חב"ד

5 = ה' וזה יד – ה' ביחד

 

1948 = 1000 + 948.

 

1000 = תתר

948= עושה נפלאות

ולכן נקבל: תתר יד ה' עושה נפלאות

 

גם אמרנו שהתשע"ג זה ראשי תיבות של

ה' תושעינו שתחזנה ענינו גאולתך

 

 

 

אנו ב-65 למדינה.

ישראל זה מהשם יעקב

יעקב = 182 = מלאך האלהים

ובאמת יעקב נאבק עם המלאך.

ואז הפך שמו לישראל = 541 = יש י.ה.ו.ה במקום הזה

ההפרש בין  יעקב לישראל הוא - 359 = שטן וגם נטש

 אלא אם כן נתחבר לשכינה כי- 359 זה גם  =  יגמלני י.ה.ו.ה וחפץ בי

 אבל הנה המדינה שלנו בת 65, כאשר 65= היכל, וגם יהי גואל

 

אז שיבוא במהרה משיח צדקנו ויבנה בית מקדשנו, זה הרמז לשנת ה-65 של המדינה.

 

 

 

 

 

הרקע לתיקשורים

 

 

ב-31.5.12 נפגשנו הרב אליהו גבאי חסיד הרבי מלובביץ וגילה בויום לשיחה במרכז לפיתוח המודעות.

את מה שאירע שם קשה לתאר, וזה גם מובא לסיכום בלינק הבא.

 

וכל השאר היסטוריה... 

 

מעידה גילה בויום

 

כותבת שורות אלה,  אף היא הפכה להיות שליחה מזה כשנה ונשבתה בתוך העולם הקסום של חסידות חב"ד מבלי לחזור בתשובה. היא חברה לרב אליהו גבאי נשוי פלוס 7 ילדים ואיש הייטק, שנוהג להופיע בפסטיבלים רוחניים, לפעול בקיבוצים והוא בעל קהילה ברחובות. כשהוא הסביר לה שנהוג ליצור עם הרב קשר ישיר באמצעות הדלקת נר, ניגון ולימוד דבריו, היא רצתה לנסות זאת על בשרה, ובהיותה מתקשרת רגישה, היא נכנסה לטראנס והחלה לתקשר עמו באופן ישיר, כשהיא מעלה דברים שאין לה מושג בהם.

עד מהרה זומנו אנשים למפגשים אלה מדי ראש חודש והחלו לקבל מסרים מאוד עמוקים להדרכה על חייהם, זאת בנוסף למסרים רבים על מהות התקופה, הגאולה, עם ישראל, משמעות השמחה והאושר, העבודה הרוחנית של כל אחד מאתנו, כולל תהליכי מדיטציה עמוקים ביותר.

היא השתתפה בכינוסים רבי משתתפים ויחד עימם צעקה "רוצים משיח עכשיו". תוך חודש ימים היא קראה ותקצרה את ספר התניא, זכתה להארה, וראתה בו ספר של הגעה למצבי תודעה גבוהים בעזרתו ניתן להגיע לדרגות מאוד גבוהות של תיקשור. בהרשאת רוח הרבי היא כתבה עשרות דפי מסרים מלאי חכמה שהכו חסידים רבים מחב"ד בתדהמה בשל הגילויים שבהם.

 

 

כשהטילה ספק בדברים החל הרבי להדריך אותה באמצעות  איגרות הקודש שבאינטרנט כאשר באקראי שלפה איגרת בה נכתב ש"אלוהים חננך בכשרון על מנת להעיר את האנשים", וכשהספק המשיך לכרסם בה, היא קיבלה איגרת בה דובר על האתון של בלעם שהייתה בדרגת נבואה גבוה יותר מבלעם עצמו.

הרבי המשיך לללות ולהתערב בחייה ללא הרף. כששמעה למשל הרצאה על אכילת בשר לפי הרמב"ם, היא קיבלה למחרת איגרת על כשרות ושחיטה, וכשהעלתה לרשת שיחה על משיח בן-יוסף, דיברה האיגרת שהוציאה במפורש על כך.

דומה היה שהרבי מצוי ומאזין לכל רחשי ליבה ומכוון אותה במענה לגבי אנשים, כאשר גם האיגרות אשר הוציאה עבורם היו  מעבר לכל הזוי.

 

בכך היא חשה עצמה כשליחה במיוחד לעולם החילוני הרוחני, כאשר הרבי התבטא באחד מערבי התיקשור שחילוני = חי-לנו-ה'.

 

  

 

 והנה זה מסופר גם כאן.

 

www.oryada.com/the-rabi.htm

 

וגם:

http://www.oryada.com/for-therabi.htm

 

 

הרב אליהו גבאי מתגורר כיום ברחובות והוא נשוי פלוס שבעה ילדים. הוא הוסמך לרבנות בבית מדרשו של הרבי מלובביץ בברוקלין כבר בגיל 25 ומאז כיהן כרב במקומות שונים בארץ ובעולם. הוא חיבר ספרים וביניהם הספר "יהודי" דרגות ההנהגה בעם-ישראל שתורגם גם לאנגלית ורוסית ונמכר באלפי עותקים.

זכה לאין ספור ברכות ומפגשים עם הרבי, שכיוונו אותו ושינו את חייו לחלוטין. הקים את מוסדות "אור החיים" בקרית מלאכי, וכן בתי כנסת במושבים ובקיבוצים גבעת ברנר, ונען, חולתה, להבות הבשן, מושב דישון ועוד.

 היה בשליחות עם כל בני משפחתו באוקראינה למשך מספר שנים.

הרב אליהו גבאי הוא גם איש הייטק וטכנולוגיה מוכר ומוערך.

בשנת  2001 הוא רשם המצאה רשומה בתחום התקשורת הסלולארית  ICCC, ומונה למנכ"ל חברת ,MEI, חברה להמצאות ופיתוחים טכנולוגים בתחום הסלולאר .

משנת 2008 הוא משמש יו"ר מאגד חברות הטלפון בישראל ומוביל 40 חברות הייטק למנוף עסקי,  טכנולוגי ושיווקי.

הוא פעיל מאוד בשנים האחרונות בנושא של עזרה לציבור החילוני להתחבר למימד הרוחני, וריכז את הנושא של ניידות חב"ד בקיבוצים ובפסטיבלים שונים.

 

 

 

להלן מסרים שהועברו בהתכנסויות קודמות:

 

 
 

מסרים כולל אישיים שהיו בחיפה:

 

http://www.oryada.com/rabi-messer3.htm 

 

קראו מסר מאוד חשוב:

www.oryada.com/rabi-messer4.htm

 

להלן הסבר לגבי מהי תודעת משיח

http://www.gila.esek.org.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=348985

 

 

 
קראו:   www.oryada.com/kohen.htm
 
 האזינו למסרים מערבים קודמים הקלטות מקוריות ובלתי ערוכות!
בואו לשמוע ולקבל מסרים בסגנון זה, חבל לכם על הזמן!
 
במסר מיוחד זה מה-20.2.13

תוכלו לשמוע על מהות הכוח הרוחני הנשי, על זוגיות מחיים קודמים, על חיבור לשמחה שזה מסממני הגאולה,

וגם על כיצד להתחבר למימד שמעל הזמן כדי לממש משאלות בדרך אלוהית, וזה תוך מדיטציה חזקה ביותר שהועברה בתיקשור.
בסרטון זה הדגמה למסר לאחת הנוכחות, תוך השמטת כל פרט מזהה ומסרים אישיים מדי, וכן גם פתיחה בספר קודש בסיום המסר.

שימו לב לאיכות הקול שלי ולאנרגיה שמעבר למילים, שימו גם לב שלי אישית, גילה בויום, אין שום הכירות מוקדמת עם הנוכחת, וגם לא עם מה שהועבר כאן בתיקשור.

 
http://flix.tapuz.co.il/v/WebPages/Player2.aspx?m=4235003
 
החל מהדקה ה-28 יש מדיטציה רבת עוצמה ביותר!!!
 
מסרים נוספים
 
כיצד יוצרים קשר עם הרבי מלובביץ:
http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4234559
 
מסר מהרבי מלובביץ על החזרה בתשובה
http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4232151
 
מסר על משיח בן-יוסף.
http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4232818
 
הרבי מלובביץ על משמעות האושר, קטע תגובה של גילה מדהים בעוצמתו 10 דקות- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230479
דןגמא למסר אישי לאחת הנוכחות- 15 דקות - http://flix.tapuz.co.il/v/WebPages/Player2.aspx?m=4230939
מסר מצמרר למירה על הקשר המשפחתי לפרעות תרפ"ט, כאשר גילה חשה דקירה בלב- 30 דקות, החל מהאמצע הקטע המדהים- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230940
מסר לתחילת הערב משך 22 דקות, מגילה על גבאי ומגילת אסתר, מדהים- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230476
משמעות הגאולה, המשיח, המלך, עם ישראל, מגילת אסתר, המן הרשע, מפי גילה בויום עפ"י מסרים, שעה- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230478
הרב אליהו גבאי על ראש חודש אדר ומשמעות פורים, הרצאה של שעה- http://flix.tapuz.co.il/showVideo.asp?m=4230477
 

אחת לחודש בערבי ראש חודש, עורכים הרב אליהו גבאי וגילה בויום ערב מסרים בתל-אביב

בנוסף על שיחה על אנרגיות החודש, הם גם מעבירים מסר כללי ומסרים אישיים לכל אחד מהנוכחים.

 

 

 

ליצירת קשר ולפרטים על גילה בויום

 

www.oryada.com/kartis.htm