12.8.12

 

הרבי מלובביץ, העידן המודרני והאדם העכשווי

 

האומנם אני, אתם ואנו כולנו חלק מכך?

 

מאת גילה בויום

 

 

אנו נמצאים בעיצומה של תקופה רוחשת אירועים במיוחד במישור הפיזי אך גם במישור הרוחני.

 

זה כאילו שאנו חיים בעולמות מקבילים, כאשר הממד הרוחני עוטף את הממד הפיזי ונותן לו תוכן מיוחד.

וככה מתוך המתח והקושי של חיי היומיום והלכת המציאות הרוחנית ומתגלה לנו בצורה מופלאה.

 

שמי גילה בויום ואת קורותיי תוכלו לקרוא בלינק הבא:

 

http://www.oryada.com/olam-misty.htm

 

תוכלו לקרוא על מסירותי בת היותר מ-20 שנה לעולם המיסטי הרוחני.

מתוך שנים רבות של ניסיון, אני חושבת לעצמי שהנה כבר את הכל ראיתי, שמעתי וחוויתי עד אשר בכל פעם אני מופתעת מחדש.

עם זאת יחד, את אשר ארע לי השנה ב-31.5.12 לא יכולתי להעלות על הדעת, אפילו בדמיונות הכי פרועים שלי.

 

נוצר קשר מאוד מיוחד ביני לבין הרבי מלובביץ באמצעות הרב אליהו גבאי, ואת כל זה העליתי על הכתב במאמרי:

 

www.oryada.com/the-rabi.htm

 

 

אחר כך הייתה התחושה שצריך לעשות ערבים משותפים בפני קהל ולהעלות בהם מסרים לאנשים, ואכן זה נעשה במיוחד לכבוד יום הולדתי.

 

המסרים הלכו ונעשו יותר ויותר מיוחדים.

 

במסר של ה-20.6 לקראת חודש תמוז, נאמר לנו שתודעת משיח קשורה בשמחה, כי משיח= שמח-י'.

כמו כן נאמר לנו שזו תקופה קשה שבה אנו צריכים להיות תמיד בשמחה ואמונה מעבר לנסיבות הפיזיות שרק ינסו ללכת כנגדינו.

 

אחר כך ב-ה' בתמוז ביום הולדתי העברי הועבר מסר מאוד יפה,  על הקשר המאוד האות נ' לאות ה' למשל במילה נ-שמ-ה

 

לעומת זאת המילה משיח=שם-חי, ולכן כאשר אנו מגיעים לדרגה של תודעת המשיח, אנו בעצם מגיעים למצב שהיה שרוי בגן העדן, כי נשמת המשיח ונשמת האדם הראשון זהים.

 

במסר מאוד מיוחד:

http://www.oryada.com/rabi-messer3.htm

 

אומר הרבי כי בעצם:

 

"ברצוני לברך כל אחד מהנוכחים ותדעו שעיני פקוחה מלמעלה לכל אחד הקורא בשמי, כי שמי תוספת לנשמה שלו!!

 אין הדברים נאמרים כאן מתוך כפיה אלא מתוך שמחה לכן משמעות רבה תהיה להתוועדויות אלא דווקא בין הקהל הנקרא 'חילוני' מושג אשר אין אני אוהבו!

 מבחינתי חילוני זה  בעצם "חי-לנו-ה'!!!

  לכן דווקא מכם תצא הבשורה ועוד יגיעו הימים שחסידיי יבואו ללמוד מכם, ויודעים אתם מדוע?

  כי הנכם כשמן טהור למאור,  כמו הילדים הזכים והטהורים, ולכן כל אחד מכם חשוב בפני, וממה שכל אחד מכם עובר בחיים, יוכלו גם לדעת ללמוד האחרים."

 

 

 

 

כלומר- שימו לב לביטוי חילוני = חי-לנו-ה'

 

 

 

 

אחר כך חגגתי יום הולדת במוצאי שבת של ה-7.7.2012. הרב גבאי היה בין האורחים המכובדים.

כאשר כולם הסתלקו וזה היה ליל י"ז בתמוז, עבר דרכי מסר חשוב ביותר:

 

איגרות הקודש נפתחו במילים מאוד מיוחדות:

 

וכמדומה שכבר כתבתי לכ' עד כמה חשוב ויקר הוא לרשום זיכרונות ימי קדם, ובפרט בדורנו זה אשר ישנה תנועה האומרת כי דברי הימים שלנו מתחילים עתה, אלא שיש אומרים בכל הפרטים ויש אומרים שבחלק חשוב מפרטי חיינו, והצד השוה שביניהם שאין להתחשב עם העבר, ואדרבה סבל הוא, וכל המקדים להשתחרר ממנו הרי זה משובח.

 

ואז היה מסר על כך שהעבר והעתיד נאחזים זה בזה כגלגלי שיניים כאשר העבר הולך לאחור ומאפשר את העתיד, וזה תוך כדי הסברת הקשר בין המילים קדם ועקד מלשון עקדה. מכאן גם סיפר הרבי מלובביץ שהוא בעצם הקריב עצמו, כמו האיל שנעקד על המזבח במעשה העקדה של אברהם ובכך הוא אפשר את מה שנקרא "ופרצת", שזה הפריצה הבלתי רגילה של התנועה והמסר שלו לאחר הסתלקותו.

זה מסר מאוד מרגש, שמראה לנו שהקרמה שלנו בעצם הולכת ונמחקת ובכל רגע ניתן כבר להתחיל מחדש...

 

 

 

הנה המסר המלא:

http://www.oryada.com/rabi-messer4.htm

 

 

 

 

אחר כך הגיע המפגש של לקראת חודש אב, החודש  של מזל אריה, חודש הגאווה.

 

 והנה צילום של הלוח ובו המדרש על חודש מנחם אב.

 

 

 

 

הוסבר במסר מיוחד זה, שחודש מנחם אב זה מאות מ' רגילה לאות ם סופית, כאשר זה גם מופיע במילה מצרים, אבל שם יש באמצע את הביטוי צר-י'.

 

י' זה בדיוק התיקון של חודש אלול, אותו מייצג יוסף, כאשר יעקב=בקע-י', ואילו יוסף שווה סוף-י', ולכן כאשר יוסף ירד למצרים נעלם החיבור לאור י' אשר מייצגת את האור הפנימי שזה ההתחברות לאני הפנימי האמיתי של חודש אלול, הבא אחרי חודש אב.

 

לכן, היה התיקון על בני ישראל למצוא את האור הפנימי, כי כל סיפור מצרים אינו אלא בגדר האור החיצוני והנסים שמעבר לגדר הטבע אשר נעשו, ולאו דווקא הם הביאו את העם לאמונה.

 

כמו כן, היה מסר מיוחד על המילה גאוה לעומת המילה י.ה.ו.ה.

 

השילוב ביניהם ייתן את המילים גא-יה, כלומר, לפעול מתוך גאווה על מנת לפאר את מעשי ה' ולא מתוך האגו, אלא להיות מתוך שיא הצניעות ושהגאווה תהיה רק במעשים ולא מהאני הפנימי.

הרבי מלובביץ הסביר לנו עד כמה גדול היה במעשיו ועד כמה הצניע לכת הוא.

 

בהמשך דובר גם על אומות העולם אשר יגיעו למצב של "ואמתו" את דבר השם.

 

 

 

כיצד מרגיש אדם חילוני כמוני כאשר הוא מתקשר עם צדיק

 

חווית התיקשור אינה חדשה לי. זה פשוט מצב תודעה מיוחד אותו אני גם מקנה לאחרים בסדנאות והנה קראו על כך:

 

www.oryada.com/totikshur.htm

 

בכל אופן, בתיקשור עם הרבי יש משום חוויה של התעלות מאוד מיוחדת.

 

אני חייבת לומר, שלמרות כישורי המאוד ייחודיים בתיקשור אני אדם מאוד סקפטי.

 

בליל ה-24.6.12 לאחר שכבר התחלנו במלאכת התיקשור אמרתי לרב גבאי  בטלפון מאוחר בלילה, שאני "לא אוהבת את החרטה הזו".

 

אני חוששת שאולי כל התקשורים האלה, זה רק הדמיון שלי. הוא ניסה לשכנעני שלא כך הדבר, אך אני המשכתי בשלי.

 

לאחר שנסגר הטלפון, ישבתי לי מול מסל המחשב עם איגרות הקודש, אשר הן בגדר הפוסק האחרון, בכל הקושיות והדילמות.

 

כעשרת אלפים איגרות הועלו לאתר האינטרנט במפעל אדיר זה:

 

www.igrot.org

 

הטקס הוא מאוד פשוט.

נכנסים ללינק של לבקש ברכה מהרבי.

כותבים את השם ואת שם האימא.

כותבים את השאלה ואומרים בלב את הברכה המסורתית ואז לוחצים על שלח.

התשובה מתקבלת כאיגרת שנכתבה לפני שנים רבות מאוד, אבל תמיד יש בה משהו רלוונטי לשאלה.

 

אז ישבתי לי באישון לילה ושפכתי את לבי מול המסך:

"רבי", אמרתי לו, "אני מאוד מוקירה אותך, אבל בכנות, אני לא רוצה להטעות את עצמי ולהטעות אנשים. לכן אני מבקשת תשובה בזה הרגע. האם מה שאני עושה זה לכבודך, או שבזה הרגע אני מפסיקה עם זה, כי אני לא מסוגלת יותר.

עכשיו אני דורשת תשובה!

 

ביד רועדת רשמתי את השאלה, ולמקרא התשובה, זלגו דמעות מעיני:

הנה האיגרת לפניכם ובה מסומנים חלק מהפסוקים המאוד מאוד רלוונטיים:

 

 

 

 

זאת אומרת שהוא אומר לי שם שאלוהים חנני בכשרון מיוחד להשפיע על האנשים, ולכן עלי ממש "אריינווארפן", שזה באידיש ממש להשליך את עצמי פנימה, ולנצל כשרוני בשטח זה במידה מקסימלית.

בדף שאחרי הוא אומר, שאין תקופתנו מתאימה שאנסה קודם להסביר לעצמי הדברים ואחר כך לפעול שזה הסדר הטבעי של:

מחשבה, דיבור ומעשה.

אלא מאחר ואני כבר די בעניינים, הרי שאני צריכה לפעול בכל שלושת השלבים הנ"ל בבת אחת!!

 

והוא מסיים במילים:

ואין לך דבר העומד בפני הרצון האמיתי בזה.

 

מבחינתי זה אסמכתא עליונה, אך בכך לא תמו תהיותיי וספקותיי.

 

 

 

 

מהי הלגיטימציה לאדם חילוני?

 

במוצאי שבת של ה-29.7 שאלתי את עצמי, איזה זכות יש לי לתקשר את דברי הרבי כאשר אני אדם חילוני, כלומר לא בדיוק שומרת שבת.

אני כן נזהרת שלא לעבוד בשבת או לא לקדם ענייני כסף ופרנסה בשבת, אך אם שבת זה מנוחה, אז מבחינתי זה זמן לקרוא ספרים, אבל גם לצפות בטלוויזיה.

 

אז הנה מה שהוא ענה לי, שימו לב שהאיגרת אשר הוצאתי, אף היא נכתבה במוצאי שבת!

 

  

http://www.igrot.com/answer.html?volume=17&page=4-5

 

 

>>

כרך י"ז איגרת

ו'קמח

ב"ה ב' ניסן, תשי"ח

ברוקלין.

הרה"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ רב פעלים

מו"ה יהושע

שניאור זלמן שי'

שלום וברכה!

במענה למכתבו ממוצש"ק  (ממוצאי שבת קודש), בודאי מכבר קבל מענה על מכתביו הקודמים, ורואה הנני במכתבו סתירה מרישא לסיפא, שמתחיל בהאסיפות התועדות ונאומים וכו' איך שפעל זה לקרב הלבבות, ומסיים אז אלץ טויג ניט (הכל לא שווה – באידיש), וכו', ואף שכבר כמה שנים הורגלו להחושך כפול ומכופל בעקבתא דמשיחא (תקופתנו שהיא עקבות המשיח), בכ"ז איזה הגבלה צ"ל (צריכה להיות) אפילו בזה, שהרי בלי גבול הוא רק בהטוב והקדושה, ואין זה נמצא בלעו"ז (בלעומת זה). וכוונתי שייקח פסת נייר וירשום עלי' מצב החמור לפני שתים שלוש שנים והמצב של המוסד עתה, יראה ההתקדמות אשר בדרך שהטבע לא הי' לזה כל מקום. ולהזכיר רק שני עניינים מזמן האחרון א.

והנה באמת הוכחות הנ"ל לא באו אלא להעדפה, שהרי ידועה הוראה הברורה מכבר, והוא - שכל ענין המחליש פעולות לתומ"צ (לתורה ומצוות) בודאי שמקורו הוא היצה"ר (היצר הרע) (עיין היום יום כ"ג סיון)

ז.א. ההיפך של ממה"מ (ממלך המשיח) הקב"ה. ומי שאינו רוצה להטעות את עצמו, כבר נתבאר בקונטרס ומעין ובכו"כ (בכמה וכמה) מאמרים, יודע שאחת משתי אלה הלנו אתה או וכו' (הלנו אתה או לצרינו- האם אתה בעדינו או נגדנו).

ומצד ענין הרצון (ודלא כענין השכל) הרי אין נפק"מ (נפקא מינא) אם אין מקיים דבר קל או שעוברים על כל הענין.

מובן שלא לדרשא קאתינא, אלא להבהיר המצב, שנמיכות רוח יסודה פיתויי ותחבולות יצר הרע, וכשם שלוחם נגדו ופיתויו כשמדבר ע"ד מצווה דאורייתא כפשוטו, שבודאי מופרך הדבר אצלו, כן ממש בהנוגע לפיתויים אלו.

מובן וגם פשוט, שאין כל הנ"ל אומר, אשר הפעולות בהמוסדות חב"ד באוסטרליא הם בתכלית השלימות, ואין כל מקום לשכלול ושיפור. כי אין פעולות כאלו בעולמנו לאחרי חטא עה"ד (עשרת הדברות?). וידוע הציווי שצ"ל לא רק עבודה סתם, אלא עבודה כמאן דבעי למיעבד, שלכן תמיד צריך לחפש המגרעות ולמלאותם ולתקנם, אבל לא ע"י נפילת רוח ונמיכת רוח, יוושע מי שהוא, וגם הענינים אודותם כותב ג"כ לא.

כנראה ממכתבו זה והקודמו - אוחז גם עתה בשיטה הקיצונית, שאי אפשר לסמוך על מי שהוא מדבר הקטן ביותר עד הדבר החשוב ביותר, ובאם זה אי אפשרי לו בעצמו למלאות, הרי זהו סימן מובהק ביותר - שאינו ראוי להתעסק. ומופרך למסור אפי' הענינים הטפלים או התלוים בשפת המדינה וכיו"ב לאחרים. ומשיטה האמורה כאן תוצאה מידית, שאין מקום להתייעץ עם מי שהוא שהרי ממנ"פ (ממן פלוגתא או ממן ספק?) אם מסוגל הוא לעניין אינו זקוק לעצתו של מי שהוא, ובאם אין השכל שלו מספיק, הרי מה יועילו אחרים.

שגם לזה אין כל יסוד, לאחרי דבר משנה בפשטות, אין דן יחידי אלא אחד, והמפורסמות ונראה במוחש על כל צעד ושעל אין צריכות רא'.

ויהי רצון שיכיר את האמת, שאפשר להיות מציאותו הוא ומציאות אחרים, והאחד משלים את רעהו, ואין זה סיבה לנמיכות רוח של מי שהוא - באם זקוק הוא לעצה והוראה, ולפעמים גם תיקון שגיאה, ולא לבד שאין בזה כל סיבה להזניח העבודה אלא אדרבה ואדרבה.

המחכה לבשו"ט בכל האמור, ואשר סוכ"ס (סוף כל סוף) יעמוד על האמור בהנ"ל מתוך שמחה וטוב לבב, ויוסיף אומץ בחלקו היפה שהעמידתו עליו השגחה העליונה, להיות מהנוטלים חלק בראש בהפצת המעינות במדינת [אוסטרליא]. ויהי' רצון שיהי' כל זה מתוך שמחה וטוב לבב פנימית ואמיתית - מתוך בריאות הנכונה.

בברכה לחג פסח כשר ושמח ולבשו"ט בהקדם.

מ. שניאורסאהן

ו'קמח

נדפסה בלקו"ש חכ"ג ע' 473 והושלמה ע"פ צילום האגרת.

מו"ה יהושע שניאור זלמן שי': סרברנסקי, מלבורן. אגרות נוספות אליו - לעיל חט"ז ה'תתקסא, ובהנסמן בהערות שם.

 

 עד כאן המכתב המרגש שבו פסוקים רלוונטיים רבים נוספים.

 

דרך אגב:

 

אוסטרליא כפי שהוא כותב כאן  זה:

אוסטרליא = לא-יסט אור

 

 

 

 

כשממש מתמכרים לזה, האם זה לא על חשבון העיסוקים האחרים?

 

 

התיקשור עם הרבי זה כמו להשתכר מבלי יין.

זה כמו להיות באכסטזה, לחוש נועם עליון ואושר שאין כמוהו, ולא רוצים לעשות דבר מלבד זה.

 

ב-31.7 "באתי אליו בטרוניה".

אמרתי לו בלבי, שזה מפריע לי, שזה קורע אותי מחיי היומיום שלי, שבכל זאת, יש את ההתמודדויות, יש את דאגות הפרנסה והריצות, וכו', כמו כל אחד מאתנו.

 

שוב ישבתי מול המחשב ומול איגרות הקודש, וביקשתי תשובה, האם אני צריכה לעסוק בזה באופן בלעדי.

בחוש הומור רב הוא עונה לי באמצעות איגרת, על אדם שניסה להתקבל לישיבה גבוהה של חב"ד, הנה תראו:

 

http://www.igrot.com/answer.html?volume=4&page=112-113

 

כרך ד'

עמ' קי"ב  ק"יג

 

 

>>

תתנז

>>

תתנח

ב"ה, י"א טבת, ה'תשי"א ברוקלין

שלום וברכה!

במענה על מכתבו מכ"ו כסלו

(א) המודיע אשר הוא מורה לתלמידים בתלמוד תורה בכיתה גבוהה ושרצה לעזוב עבודתו זאת ולהיכנס בתור תלמיד בישיבה הקדושה "אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש" ומנעו המנהל הרה"ח וו"ח אי"א עוסק בצרכי ציבור באמונה וכו' הר"מ שי' מזה.

טוב עשה שממשיך בעבודת החינוך ללמד תורת השם יתברך ויתעלה, ובאשר כפי מכתבו הנה איזה פעמים בשבוע מבקר הוא בישיבתנו הקדושה ושומע דברי חסידות, הנה על פי מאמר רז"ל (תמורה טו, א) לימודו בתור מורה תביא תועלת להבנה יותר טובה ותפיסה יותר מהירה בלימודו הוא, נוסף על זה אשר בתור מורה זכה לקרן אורה לקרב לבן של בני ישראל לאביהם שבשמים. ומה ידמה ומה ישווה לגודל הנחת רוח שגורם הוא על ידי זה למעלה מעלה.

(ב) עוד כותב שזה שלש שנים שמרגיש שהוא לפעמים כאב ולפי דבריו הרופאים שבקר אותם לא מצאו תרופה לזה.

הנה לדעתי יבקר רופא מומחה לאברים פנימיים ורופא מומחה לעצבים (נערווען) וישתדל שיתדברו ביניהם ויתנו לו הוראות בהנהגה. ושמירת ג' השיעורים שקבע כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ  (נשמתו בגנזי מרומים), זי"ע  (זכותו יגן עלינו), הכ"מ, שהם: אמירת תהלים בכל יום כמו שנחלקו לימי החודש, חומש עם פרש"י (ביום ראשון בפרשת השבוע עד שני, ביום שני משני עד שלישי וכו'), ולימוד התניא כפי שנחלק לימי השנה, הרי הם כלים רחבים להמשיך ברכה לרפואה קרובה.

(ג) עוד שואל אם יחשוב על דבר שידוך עם בת אחיו, הנה בכלל כדאי להתענין גם כן בהצעות אחרות, ואח"כ ישוה אותם להצעה עם בת אחיו שת' והאלקים ינחנו בדרך הישר שיבחר את זיווגו בשעה טובה ומוצלחת. ויאמר בכל יום תהלים קאפ' ע"א וכן יעשה עד י"ב תמוז הבע"ל.

אתענין לדעת מהו סדר הלימודים שלומד בתלמוד תורה, וכמה תלמידים יש בכתה שלו, ואם לומדים עמהם דינים וענינים של יראת שמים.

בברכת רפואה קרובה והסתדרות הנכונה,

מנחם שניאורסאהן

 

שימו לב- הוא מסביר לי שאין אני יכולה להתקבל "לישיבה" ולוותר על כל עיסוקי האחרים, אלא זה יכול רק לשפר כישורי "כמורה".

 

 

אז עד כאן הדברים, ותשפטו אתם בעצמכם.

בכל אופן ממה שאני מבינה, הרי שיש כאן עניין רוחני מיוחד ביותר, אשר טרם היה כמוהו, וזה מסרים מיוחדים לאנשים רוחניים חילוניים, ואם אני "נבחרתי", ליטול חלק בשליחות מיוחדת זאת, אז בהחלט אני שמחה לעשות זאת באהבה רבה. אני חושבת שיש לדברים מטרה מיוחדת במיוחד בתקופתנו שהיא שנת 2012, ולכן לקינוח העזתי אפילו לעשות את המפה המשותפת שלי ושל הרבי אשר נולד ב-18.4.1902.

דרך אגב, הוא מספר גורל 7 מ-34 והוא בהחלט פורץ מסגרות!

 

 

הראש דרקון המשותף שזה הסמל של האומגה כלפי מעלה הוא בדיוק ב-29.5 מעלות בקשת, שזה בדיוק מרכז הגלכסיה של שביל החלב, המקום בו יפנה ראש הדרקון של כדור הארץ השנה, ב-21.12.12 כאשר תהיה ההתיישרות הגלכטית הגדולה של תאריך מאוד מיוחד זה לפי לוח המאיה!

גם כירון, המרפא הפצוע, הכוכב של הפצע בלב, נמצא אצל שנינו ב-10 מעלות במזל גדי, ולכן זה מראה על כאב מהממסד ורצון לפרוץ אותו, וחישבו על זה...

ובכלל תראו את המבנה המעניין אשר נוצר במפה של שנינו, מבנה של ממש מחומש ומלבן, כלומר המבנה של הפנטגרם שהוא הסמל למספר 5, מספר האדם בתוך המלבן אשר מסמל את ה-4, וביחד זה נותן 9!

ורוצים אתם לדעת מה פירוש הדבר, 9 זה בדיוק הגימטריה של המילה אדם, ו-4 זה יסוד האדמה, ואדמה זה אדם-ה', והכל מתחבר לכל!!!

 

אז יש כאן משולש, ריבוע ומחומש וביחד זה נותן את המספר המקודש 12, וחישבו על זה.

 

 

 

גילה  בויום
 
המרכז לפיתוח המודעות
 
www.oryada.com
 אי-מייל gila@oryada.com
 
050-5625759

054-2337167